PDA

View Full Version : Vraag Epiphon Dot



hugo123
17 januari 2012, 17:00
Ik zit al een tijdje te gassen op een hollowbody, gewoon voor erbij. Ik vroeg me af, in welke mate is een Epiphone dot een serieuze gitaar. Aangezien een dot niet duur is leek het me wel een leuke gitaar. Maar ik heb een LP van epiphone uit die prijsklasse maar dat is nou niet de beste gitaar. Meer dot gebruikers hier? Of sheraton oid?

RUIS
17 januari 2012, 17:47
Zelf ben ik erg blij met mijn Dot. Het enige minpunt vond ik de elementen, maar die zijn vervangen.

da Liks
17 januari 2012, 17:50
Als je Orpheo moet geloven, dan..:seriousf:

BassAgent
17 januari 2012, 17:59
Ik heb er ook eentje, echt een te gek ding hoor! Pickups vervangen vind ik niet eens nodig, ik heb 'm gebruikt in de studio en we hebben niks gemist.

Tommeke90
17 januari 2012, 20:43
Ik heb in mijn dot ook een anders element gestoken.
Maar daarvoor was het ook al een zalig gitaarke. Zeker voor zijn prijs.
Maar tegenwoordig staan er veel Epiphone Sheraton's op 2de hands ;)

caliban
17 januari 2012, 21:06
Ik heb sinds kort een Epiphone es175 erbij. Wel wat andere gitaar (full ipv semi hollow), maar ik ga ervan uit dat de pickups (heb die aan de brug er eens uitgehaald, en achterop stond dat hetzelfde model op de dot staat) en algemene kwaliteit van de gitaar vergelijkbaar zijn. Geweldige gitaar, het enige rare is dat de nek-pu pakken meer output heeft dan de brug-pickup. Ik zie een pickup swap ook wel zitten, maar de nek-pu klinkt zodanig goed, dat ik niet veel verbetering zou verwachten daaraan. Het mooie aan de Sheraton tegenover de Dot, vind ik de afwerking, maar dat is natuurlijk show :).

Squier4ever
17 januari 2012, 22:42
Persoonlijk vind ik een Sheraton te kitscherig. Ik heb in mijn Dot de pickups vervangen, vond ze iets te modderig, maar nu is het een waanzinnig lekkere en allround gitaar. Van gore blues, smoothe jazz tot vieze vuile, kneiterharde stoner en Foo Fighters, deze doet het allemaal.......

marco v
17 januari 2012, 22:48
Op marktplaats staat een tokai es60 te koop voor 299(oh was t maar vakantiegeld-tijd, dan was ie van MIJMIJMIJ....)
Prima gitaren, binding, mk2 pickups(imo beter dan die van Epiphone), mooiere headstock en heel veel Mojo.
Mijn bescheiden mening....skip de dot, ga voor de Tokai.

FruscianteFan
17 januari 2012, 23:00
De zanger van Broken Social Scene gebruikt ook een Epiphone Dot, er zal dus weinig mis mee hoeven zijn.

Squier4ever
17 januari 2012, 23:20
Op marktplaats staat een tokai es60 te koop voor 299(oh was t maar vakantiegeld-tijd, dan was ie van MIJMIJMIJ....)
Prima gitaren, binding, mk2 pickups(imo beter dan die van Epiphone), mooiere headstock en heel veel Mojo.
Mijn bescheiden mening....skip de dot, ga voor de Tokai.

Die had ik ook gezien, zag er niet slecht uit idd!

Lexvandoef
17 januari 2012, 23:26
De zanger van Broken Social Scene gebruikt ook een Epiphone Dot, er zal dus weinig mis mee hoeven zijn.

Dat betekent natuurlijk alleen maar dat die kerel slechte smaak heeft he... ;)

Ik ben zelf niet zo onder de indruk van de dot, voelt nogal plastic aan vind ik, vind de sheraton dan een stuk volwassener aanvoelen en klinken, voor niet bijzonder veel meer (2dehands) dan een nieuwe dot.

Methoxy7
18 januari 2012, 09:25
Mss ook eens kijken naar de Hagstrom Viking?
Heb er zelf niet op gespeeld, maar ik hoor veel positieve dingen over afwerking, klank ...

Misery Signals
18 januari 2012, 09:38
Op marktplaats staat een tokai es60 te koop voor 299(oh was t maar vakantiegeld-tijd, dan was ie van MIJMIJMIJ....)
Prima gitaren, binding, mk2 pickups(imo beter dan die van Epiphone), mooiere headstock en heel veel Mojo.
Mijn bescheiden mening....skip de dot, ga voor de Tokai.

Tokai was vroeger wel een topmerk met zijn kopiën. De nieuwere Tokais die ik bespeeld heb, zijn daar gewoon rommel tegen. Liggen niet goed in de hand, veel minder resonant, je voelt gewoon dat het cheap spul is. Het zal nog steeds vergelijkbaar zijn met een Epiphone, maar ze kopen omdat de headstock (met hier die lelijke bloem op) iets harder op die van een Gibson lijkt, moet je ook niet. Spijtig dat die nieuwere planken mensen moet doen denken dat dat nou een Tokai is.
Los daarvan vind ik een Epi Dot sober maar OK afgewerkt. En ja die headstock blijft lelijk, al past het al iets beter bij een holow dan bij pakweg een LP model.

MS

marco v
19 januari 2012, 22:31
Ik heb er 4 en mag me dan zeker gelukkig prijzen dat ze stuk voor stuk fantastisch spelen.
Zeker niet net zo goed als een Gibson, maar stukken beter dan een Epiphone, qua klank, bespeelbaarheid en looks.
En tsja, die Japanse uitvoering van toen en nu zijn inderdaad topplanken, maar voor 400 euro zit je toch een stuk dichter op de 1e rij dan met een Epiphone in die prijsklasse.
Ik heb genoeg Gibsons gehad in de 28 jaar dat ik speel en ben blij dat ik nu betrouwbare planken heb die best een stootje kunnen hebben en waarvan ik geen nachtmerries krijg dat ik ze beschadig(nog een klein trauma overgehouden aan een paar flinke diepe krassen op mijn 2 dagen oude Gibson LP Classic Premium plus AAAAA top, ook al zijn die dingen gemaakt om te gebruiken, het heeft indruk achtergelaten)
Maar goed, mijn bescheiden mening.
En als niemand die ES60 wil, dan vooral niet doen, spaar ik nog lekker even door....:sssh: