PDA

View Full Version : Nieuwe opname, graag kritiek en tips.



Tias
17 januari 2012, 15:17
Heuj allemaal.

In een ander topic heb ik hem al eventjes naar voren gehaald.
Maar nu heb ik hem zo ongeveer afgemixt.

Ik zou graag wat kritiek en tips willen over de sound en de mix. Voor een leek (2 a 3 eigen opnames per jaar) vind ik het best oke klinken.

Gitaren en bass zijn vanuit de versterker opgenomen, de drums via EZX (ofwel midi). Tis op het moment zangloos omdat we geen zanger hebben.

http://www.myspace.com/luckydicestheband/music/songs/lucky-dices-bitchin-86296795

Mocht de bovenste link het niet doen dan kan je altijd deze gebruiken.
http://www.myspace.com/luckydicestheband
Bitchin.

Lator

Duhsjaak
18 januari 2012, 07:05
Hi
Leek is een plaats een kilometer of 7 van Stad Groningen vandaan. Zondag, op de weg naar de Winter Wonder Meeting (zo, da's ook maar weer eens gezegd) ga ik daar nog even langs omdat daar ouwe vrienden van me wonen.

Dus Leek is geen smoes snoes.

Gitaar en bas klinken goed maar weinig spannend. Zowel qua klank als muzikaal. Tenzij ze zuiver als een wat truttige begeleiding bedoeld zijn.

Het klopt allemaal; het staat allemaal op zijn plaats zonder dat ik de schreeuwende behoefte krijg om hem nog maar eens op te zetten.

De drums hebben een raar scherp randje in het hoog dat ik niet helemaal kan plaatsen. Misschien dat Han S zijn licht hier eens over zou kunnen laten schijnen. Oversturing of een probleem bij overzetten of zo, ik kan mijn vingers er niet precies achter krijgen.

En....... iets dat je allang weet natuurlijk: Zoek een zangeres. Double fun. Muziek maken en genieten van het uitzicht.

Succes! Gus

Tias
19 januari 2012, 11:56
Danke.
Gitaar en bass zijn beetje ter begeleiding van de stem.

Al zou de bass wat loopjes kunnen krijgen.
Maar daar had ik geen tijd voor.

vincedepooh
22 januari 2012, 19:36
Hey ik vind het wel een geslaagd nummer klink allemaal wel netjes misschien mogen de gitaren nog iets pittiger. Tja het blijft midi drum maar wel leuk. De cimbals vind ik echt lelijk ze sissen om mijn oren heen en lijkt wel of ze af en toe faseren.
Ik zou zeggen, meer opnemen!

Tias
23 januari 2012, 10:19
Hey ik vind het wel een geslaagd nummer klink allemaal wel netjes misschien mogen de gitaren nog iets pittiger. Tja het blijft midi drum maar wel leuk. De cimbals vind ik echt lelijk ze sissen om mijn oren heen en lijkt wel of ze af en toe faseren.
Ik zou zeggen, meer opnemen!

Bedoel je met iets pittiger meer gain? Of ander soort overdrive/distortion.

Ik zal is kijken naar de cymbals. Misschien wat hoog weghalen?

The Lo Lands
24 januari 2012, 09:00
Zijn helemaal geen verkeerde opnames. Gitaren zouden wat meer bite en punch mogen krijgen, klinken een beetje wollig hier over de speakers op mijn werk. Ik zou niet als eerder gemeld meer gain toevoegen! Je zal het denk ik moeten zoeken in de EQ. Zijn online zat tips en truuks te vinden hoe je gitaar met overdrive kan EQ-en in de mix.

Tweede nummer met zang vond ik dan weer minder. Zelf ingezongen? Klinkt nog erg twijfelachtig en onzeker. En dit tov de muziek die een lekkere drive heeft zal de zanger nog even moeten oefenen en meer lef en pit erin mogen gooien.

Goed bezig!

vincedepooh
24 januari 2012, 14:56
Nee, inderdaad niet meer gain maar zoeken in de eq om het iets naar voren te halen en meer bite te geven. Tutorials genoeg op youtube. Welke DAW neem je mee op?

Tias
25 januari 2012, 15:00
Steingberg C1 als je dat bedoeld.

aaronstonebeat
25 januari 2012, 15:16
Ik sluit me aan bij de voorgangers; ik ben alleen iets meer van de methode eerst een melodie (al dan niet met tekst) te maken. Nu heb je als het ware de achtergrond al helemaal geschilderd en het belangrijkste, dat wat helemaal vooraan komt te staan, het onderwerp, moet zich daaraan aan gaan passen.
Maar goed.

Overigens, het is: die - dice (dobbelsteen - dobbelstenen).

grayfink
25 januari 2012, 17:31
Dat realiseer ik me nu ook voor het eerst, terwijl ik zowel de uitdrukkingen "the die is cast", "de teerling is geworpen" en "alea iacta est" ken.:)

Tias
25 januari 2012, 21:17
Ik sluit me aan bij de voorgangers; ik ben alleen iets meer van de methode eerst een melodie (al dan niet met tekst) te maken. Nu heb je als het ware de achtergrond al helemaal geschilderd en het belangrijkste, dat wat helemaal vooraan komt te staan, het onderwerp, moet zich daaraan aan gaan passen.
Maar goed.

Overigens, het is: die - dice (dobbelsteen - dobbelstenen).

U bent niet de eerste die zich hierover spreekt.
Maar wij weten dat het Dice is, but we don't give a fuck xD.

Tias
25 januari 2012, 21:18
Zijn helemaal geen verkeerde opnames. Gitaren zouden wat meer bite en punch mogen krijgen, klinken een beetje wollig hier over de speakers op mijn werk. Ik zou niet als eerder gemeld meer gain toevoegen! Je zal het denk ik moeten zoeken in de EQ. Zijn online zat tips en truuks te vinden hoe je gitaar met overdrive kan EQ-en in de mix.

Tweede nummer met zang vond ik dan weer minder. Zelf ingezongen? Klinkt nog erg twijfelachtig en onzeker. En dit tov de muziek die een lekkere drive heeft zal de zanger nog even moeten oefenen en meer lef en pit erin mogen gooien.

Goed bezig!

Nummer met zang hebben we anderhalf jaar geleden opgenomen, we konden toen allebij niet zingen, en ik was pas net begonnen met mixen.

Dat nummer is opt moment gewoon niet zo heel goed gedaan xD.

Duhsjaak
26 januari 2012, 08:39
Dat realiseer ik me nu ook voor het eerst, terwijl ik zowel de uitdrukkingen "the die is cast", "de teerling is geworpen" en "alea iacta est" ken.:)

Hi
De tering is geworpen toch???
Azalea iacta est is voor in het Vaticaan.
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
26 januari 2012, 08:51
Nummer met zang hebben we anderhalf jaar geleden opgenomen, we konden toen allebij niet zingen, en ik was pas net begonnen met mixen.

Dat nummer is opt moment gewoon niet zo heel goed gedaan xD.

Hi
Alleen als je belooft het niet als bedreiging op te vatten het volgende:

Lopen doe met met bevriende personen door de Kalverstaat of zo.
Je kletst wat,
je loopt niet teveel in de honden poep
je loopt niet teveel tegen een uit hun clubhuis verbannen Hell's Angel
je hebt oog voor aangenaam ogende mensen in de sexueel overdraagbare leeftijd
je doet zóveel tegelijk, miltitasking is er niks bij.

Als ik allebei je benen breek, hang je 6 weken in tractie in een NL, dus gevaarlijk, ziekenhuis. De enige ziekenhuizen waar je met 1 ziekte binnengaat en waar je een andere ziekte oploopt.

Na 6 weken komt een fysio je leren lopen.

Hoe kom je dan op het idee dat je een half jaar geleden 'je ook al eens hebt gezongen'? Zingen is een werkwoord, waardoor je het alleen maar leert als je dat iedere dag doet.

Groot pluspunt: Als je nu begint zing je in 3 maanden de sterren van het plafond.

En dan kun je ineens veel aantrekkelijker stukjes posten hier.
En je hebt alvast 5 man publiek. Gok ik maar, want rekenen kan ik niet.

Vriendelijke groet, Gus

muziekschuur
26 januari 2012, 09:42
Heb nog effe naar "Grow Up Kid" geluisterd. Maar als je zo live zou zingen zou ik blijven luisteren. Niks om je voor te schamen. Ja, het klinkt ongeschaafd. Maar niet vals ofzo. Het klinkt...... ongepolijsd... Maar wel lekker.

Je mixen zijn gebalanceerd. Dus..... gewoon opnieuw zingen... En je er niet voor schamen. Niks zangeres. Gewoon zelf doen... COOL...