PDA

View Full Version : Hobbybassist zoekt bandje



marter544
17 januari 2012, 15:12
Goededag,

Ik was eigenlijk als gitarist op zoek naar een band, maar aangezien ik al gitaar speel in een bandje, en er gitaristen in overvloed zijn proberen we het eens op de bas. Ik ben als gitarist al bij wat bands langs geweest, maar het is het vaak net niet.

Eigenlijk speel ik dus gitaar, sinds 2 januari heb ik echt een basgitaar, en dat gaat me ook heel prima af. Slappen ed. begint ook te komen. Nu ben ik op zoek naar een niet al te serieus bandje om in te bassen. Geen beginners niveau, ik kan best een paar noten raken, maar wanneer je aspiraties hebt om je geld er mee te verdienen ben ik niet je man. Wanneer wel? Wanneer je een bassist zoekt om punk, (erg harde) metal, grunge, stoner, stevige rock etc. te spelen om je band te versterken.. Het liefst zou ik wat stevigere metal spelen, of wat hardere punk/grunge. In mijn huidige bandje speel ik namelijk al het wat gangbare rock gebeuren.

Wat over mezelf; ik ben 21 jaar, speel gitaar sinds m'n 14e en heb dit in meerdere bandjes gedaan. Veel optredens gedaan, aardig wat live ervaring. Ik studeer aan de Utwente, woon in Hengelo en zoek dus ook iets hier in de buurt. Filmpje van mij op gitaar (http://www.youtube.com/watch?v=W3EFTJMHJA8), op bas zit ik ongeveer op hetzelfde niveau.

Echter één probleem, ik heb geen basamp. Wanneer ik aan de slag kan in een bandje als bassist, zal die er uiteraard wel komen, voor evt. eerste repetitie kan ik de amp van mijn bassist lenen.

Groeten,

Martijn