PDA

View Full Version : Pedaal volgorde



roy6644
17 januari 2012, 14:20
Hallo allemaal,

Ik heb eerst rondgekeken op internet en het topic op dit forum gelezen over de volgorde van pedalen. Maar kan iemand mij hier even verder helpen want ik kom er simpelweg niet in uit.

Dit zijn mijn pedalen:

- Boss TU-3 Chromatic tuner
- Boss SD-1 Super overdrive
- Boss DS-2 Turbo distortion
- Ibanez Tubescreamer TS-808
- MXR Dyna comp
- MXR Carbon copy analog delay
- Boss RC-3 Loop station

Wat is de beste volgorde voor deze pedalen?

Alvast bedankt.

Rick trodat
17 januari 2012, 14:24
Ik zou het zo doen:

- Boss TU-3 Chromatic tuner
- MXR Dyna comp
- Boss DS-2 Turbo distortion
- Boss SD-1 Super overdrive ( lead pedaal ? )
- Ibanez Tubescreamer TS-808 ( lead pedaal ?)

Loop of achteraan
- MXR Carbon copy analog delay
- Boss RC-3 Loop station

SBe
17 januari 2012, 14:47
Ik zou het zo doen:

- Boss TU-3 Chromatic tuner
- MXR Dyna comp
- Boss DS-2 Turbo distortion
- Boss SD-1 Super overdrive ( lead pedaal ? )
- Ibanez Tubescreamer TS-808 ( lead pedaal ?)

Loop of achteraan
- MXR Carbon copy analog delay
- Boss RC-3 Loop station

Je zal merken dat als je de RC-3 achter je Carbon copy plaatst dat er een 'hum' sound bijkomt - ik zit met hetzelfde probleem, op de ene of de ander manier komt er veel ruis en hum-achtige storing bij in deze volgorde.
één van de twee wegnemen en de storing is weg.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Mvg,
Steven

RobertoL
17 januari 2012, 15:51
Ik denk dat de drive-volgorde beter van weinig naar veel gain kan:

TS
SD1
DS2

roy6644
17 januari 2012, 15:53
Tube screamer kan ik toch ook gebruiken voor blues solo's?

Chroxy
17 januari 2012, 16:39
gezien je pedalenkeuze, neem ik aan dat je over een cleane versterker speelt? en drive/distortion creeert met je pedalen?

In dat geval is de logische opbouw; van lo-gain naar hi-gain. In het geval van boosten, zet je je booster voor je maindistortion om zo je distortion te boosten (qua drive) of na je maindistortion om te boostne (qua volume)..

onrust nv
17 januari 2012, 17:06
Hallo allemaal,

Ik heb eerst rondgekeken op internet en het topic op dit forum gelezen over de volgorde van pedalen. Maar kan iemand mij hier even verder helpen want ik kom er simpelweg niet in uit.

Dit zijn mijn pedalen:

- Boss TU-3 Chromatic tuner
- Boss SD-1 Super overdrive
- Boss DS-2 Turbo distortion
- Ibanez Tubescreamer TS-808
- MXR Dyna comp
- MXR Carbon copy analog delay
- Boss RC-3 Loop station

Wat is de beste volgorde voor deze pedalen?

Alvast bedankt.

Ik kan je maar een tip geven: flink testen, want dan kom je er pas achter wat JIJ lekker vind klinken. Wat iemand anders ervan vind doet er helemaal niet toe. Jij bent de baas over jouw geluid. En daar kan je alleen achterkomen door FF flink te proberen. Misschien tussen de carbocopy en de RC-3 een splitter of als je ze persé achter elkaar wil een NS-2 of ISP.

roy6644
17 januari 2012, 17:32
gezien je pedalenkeuze, neem ik aan dat je over een cleane versterker speelt? en drive/distortion creeert met je pedalen?

In dat geval is de logische opbouw; van lo-gain naar hi-gain. In het geval van boosten, zet je je booster voor je maindistortion om zo je distortion te boosten (qua drive) of na je maindistortion om te boostne (qua volume)..

Ik speel pop, rock en blues eigenlijk.

Maar de ts808 kan ik dus ook gebruiken om solo te boosten zoals die van john mayer enzo?

Ik denk ook dat ik een beetje dom ben geweest omdat ik een boss sd-1 heb en een tube screamer want die 2 pedalen zijn toch bijna hetzelfde of niet?

Chroxy
18 januari 2012, 10:18
je mogelijkheden zijn zowat eindeloos: je kan de Ts808 en SD1 gebruiken om solo's te boosten (Level op max, drive op 0), maar je kan ze ook instellen als lo-gain pedaaltjes (drive op gewenst niveau, level op zelfde volume als clean).

een TS808 en SD-1 zijn technisch gezien aan elkaar verwant, de ene maakt echte rgebruik van symmetrische clipping en de andere van a-symmetrische clipping voor zijn drive.

Ik zou een middag uittrekken en zoals Onrust zegt; testen, testen en testen wat jij het fijnst vind. Verschillende instellingen, verschillende volgordes. Zo kan je de TS808 als boost pakken -> SD met lo gain -> DS-2 met flinke gain..

zo is de TS808 een boost en creeer je samen met de SD mid gain en de TS808 met DS-2 is dan solo-lead.. bijvoorbeeld dus :)