PDA

View Full Version : technische bassisten hier?



jan jansen
16 januari 2012, 21:29
Ik heb vandaag mijn telecaster bas eens uit de koffer gehaald. Ik heb hem ooit gebouwd en niet gestemd ivm verkeerde uitgangsplug. Inmiddels de uitgangsplug vervangen en de stekker van het snoer naar de versterker blijft nu goed zitten.

Probleem:als ik hem probeer te stemmen blijft de meter van links naar rechts jengelen. Ik gebruik de korg CA-30.
Met gitaar stemmen ideaal apparaat maar nu snap ik er geen jota van. iemand dit eerder meegemaakt?:???::???:
(Het element heb ik ook nog niet echt op hoogte gezet,maar dat wou ik doen als ie in een echte basversterker wordt ingeplugd...).

no 1 hops
16 januari 2012, 21:43
ik kom dit ook tegen met het ingebouwde stemapparaat in mijn GNX effectbak.
vooral de lage E is een redelijk probleem
ik omzeil dit een beetje door op de vijfde positie van die E snaar een A te stemmen

bass blom
16 januari 2012, 21:52
flageolet pakken?

oigun
16 januari 2012, 23:43
flageolet pakken?

+1
Met een beetje lage snaarspanning heb je dit wel eens.

Ukeloeder
17 januari 2012, 09:58
Staan je elementen niet te dicht bij je snaren? Ik had dit zelfde probleem ooit met een gitaar. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?132132-Probleem-met-E-snaar) Worth a try.

jan jansen
17 januari 2012, 17:12
Staan je elementen niet te dicht bij je snaren? Ik had dit zelfde probleem ooit met een gitaar. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?132132-Probleem-met-E-snaar) Worth a try.

Ik heb maar 1 element....maar zal hem eens lager zetten.....proberen waard.

jan jansen
17 januari 2012, 17:13
+1
Met een beetje lage snaarspanning heb je dit wel eens.

laag?je wil niet weten hoe strak die sleepkabels staan gespannen....:soinnocent::soinnocent:

oigun
17 januari 2012, 18:59
OK, dan zal het wel zijn wat Uke zegt...Ik had laatst een gitaar met een heel dun setje snaren en en lange mensuur en die had hetzelfde verschijnsel.

jan jansen
17 januari 2012, 20:05
OK, dan zal het wel zijn wat Uke zegt...Ik had laatst een gitaar met een heel dun setje snaren en en lange mensuur en die had hetzelfde verschijnsel.

had gekund...alle oplossingen zijn altijd welkom...Ik heb snaren van rotosound erop zitten...zouden de mercedes onder de bassnaren zijn...Ik heb in ieder geval wat manieren om verder te klooien voor een oplossing aangedragen gekregen...dank allen....:):)

Marcel2
18 januari 2012, 14:21
Ik ken als bassist dit verschijnsel.
Sommige stemapparaatjes hebben moeite met een lage E.
Van de drie stemapparaatjes die ik heb heeft alleen de Boss TU-2 geen enkele moeite met een lage E (en die heb ik dus in mijn pedalenbak).