PDA

View Full Version : MXR dyna comp



blackie91
16 januari 2012, 19:35
De mxr dyna comp M102 heb je 2 versies van.
De Vintage en de gewone.

Maar wat is het verschil eigenlijk in het geluid?

roy6644
18 januari 2012, 22:58
Weet hier iemand een antwoord op zou het eigenlijk ook wel willen weten.

apekop
19 januari 2012, 00:46
de vintage is een stuk duurder en heeft geen adapter aansluiting en geen led dacht ik. Zo'n led is toch wel een must bij een compressor pedaal. Ik heb ze ooit naast elkaar geprobeerd, alhoewel de vintage wat lekkerder klonk vond ik dat niet het enorme prijsverschil rechtvaardigen.

DemolitionColorScheme
19 januari 2012, 11:02
de vintage is een stuk duurder en heeft geen adapter aansluiting en geen led dacht ik. Zo'n led is toch wel een must bij een compressor pedaal. Ik heb ze ooit naast elkaar geprobeerd, alhoewel de vintage wat lekkerder klonk vond ik dat niet het enorme prijsverschil rechtvaardigen.
De vintage versie gebruikt wat andere componenten. Die reissue versie is overigens prima, maar velen prefereren de sound van de oude. Ik heb ze allen wel gehad:
- Originele '76 Script versie
- Jaren 80 Block versie zonder LED en adapter
- '76 Script Reissue
- Block logo reissue (dus die je in de winkel tegenwoordig koopt)
- En dan nog een Keeley C4, wat ook eigenlijk gewoon een DC is (of een Ross, hoe je het wilt bekijken)

Allen zijn gewoon prima. Ik heb nu nog de originele '76 en heb die laten modden met een LEDje, PSU input en true bypass. Die Keeley C4 heb ik ook nog in m'n live rig. Die twee klinken vrij gelijk, maar de Keeley heeft een iets zachtere sound en heeft wat meer opties qua de attack regeling. De Dyna Comp heeft wat meer uppermids en een klein beetje meer high end.