PDA

View Full Version : HNGD! Yamaha Pacifica 112L



Babelouba
16 januari 2012, 19:00
Nu dan toch eindelijk aan mij de beurt om een HNGD te openen!

Heb de gitaar afgelopen september gekocht, na een mislukte aankoop op eBay.de (gitaar wel betaald, maar niet ontvangen). Daarna onderdelen besteld, en 2 maanden moeten wachten op de humbucker, deze is blijkbaar zeer moeilijk tot niet aan te komen in Europa.

Specs:

- Yamaha Pacifica 112L
- Body: Alder
- Neck: Maple
- Fretboard: Rosewood
- Tuners: Wilkinson
- Nut: Waterbuffalo Tusk
- Bridge: Black :seriousf:
- Scratchplate: Custom made by Terrapin Island
- Neck Pickup: DiMarzio DP184 Chopper
- Bridge Pickup: DiMarzio DP160F Norton with black cover
- Switch: 3-Way
- Strings: Ernie Ball Power Slinky .048 - .011

Ze ziet er super uit, klinkt als een malle, en speelt als een droom. Heel veel beter kan toch niet, zou ik zeggen!

Ik had voor aanvang het idee dat deze als een strat zou klinken, maar veel vetter door de hogere output pickups. Door de opstelling met 2 pickups heb ik nu niet zoals gedacht een 2e strat-, maar een telecaster sound! Niet verwacht, maar echt super! Veel anders dan mijn andere Pacifica (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?90833-Post-je-collectie&p=2589028&viewfull=1#post2589028).
Op het neck-element klinkt hij soms nogal wat donker, maar met wat aanpassingen op de Amp is dit zo verholpen. Mocht ik het toch niet 100% vinden, is een Cruiser zo aangeschaft, en verhuist de Chopper in de brug van mijn andere.

Afijn, genoeg gepraat, foto's!

http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P1169142bewerkt.jpg
http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P1169119bewerkt.jpg
http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P1169117bewerkt.jpg

En met haar zuster!

http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P1169178bewerkt.jpg
http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/P1169172bewerkt.jpg

Ik kan weer even vooruit, wordt de volgende dan wel een zwaardere strat?
Er zijn nog Pacifica's met Maple necks, en ik wil ooit nog een Andy Timmons achtige gitaar... :soinnocent:
De tijd zal het leren!

beruk
16 januari 2012, 21:03
Moet niet gekker worden, een lefty? Fraai hoor.. :ok:

muziekschuur
16 januari 2012, 21:06
Een moderne Jimmy Hendrix... Cool.... Ik weet zeker dat ie 'm van je zou stelen alstie nu nog zou leven...
Die blacked out hardware is helemaal 2012.... Echt wel..

jerome
16 januari 2012, 21:11
Ik hou niet zo van blank hout en eigenlijk ook helemaal niet van zwarte hardware maar deze combinatie is echt prachtig!!
Gefeliciteerd man!

Maar dat ie een meer als een telecaster klinkt, heb je die humbucker misschien per ongeluk parallel aangsloten ipv in serie?
Dan krijg je met een Stratachtige gitaar ook een beetje een Telecaster sound...

pueblo
16 januari 2012, 21:37
mooie gitaar :)
ikzelf heb me ook eens een linkshandige gitaar gekocht, ik wou een gitaar en ze was te goedkoop om te laten staan :p, snel rechtshandig besnaard :)

YannickH
16 januari 2012, 21:39
in het rechts zou ik hem meteen willen hebben! echt knap man

Babelouba
16 januari 2012, 21:56
Bedankt voor de leuke reacties allemaal, super!


Maar dat ie een meer als een telecaster klinkt, heb je die humbucker misschien per ongeluk parallel aangsloten ipv in serie?
Dan krijg je met een Stratachtige gitaar ook een beetje een Telecaster sound...
Ik had er bij moeten zeggen dat de middelste stand echt als een telecaster klinkt. Op de humbucker klinkt hij natuurlijk goed bruut.


in het rechts zou ik hem meteen willen hebben! echt knap man
Je wilt niet weten hoe goedkoop je ze kan krijgen! In Engeland gaan ze al voor 50 pond weg, met MAPLE neck! (had ik ook graag gehad, maar Yamaha kent geen linkshandige maple necks...)
Voor wat ik hier nu heb, heb ik in verhouding ook niet veel aan uitgegeven. Misschien een idee als backup? ;)

mesaman
16 januari 2012, 22:56
ik had ooit een linkshandige gitaar gekocht, speelt voor geen meter! switch aan passen, met de mouw over de knoppen! topkam kan je gelijk vernieuwen,straplocks zitten fout.enz enz.... ligt hier nu in onderdelen in de kast.

Mr. Dynamite
16 januari 2012, 23:10
Ik had hem lekker al gezien, zeer gave plank man.
Wel even wennen aan dat hij lefty is, maar ik vind hem vet met die hardware zo zwart :cooler:

Babelouba
16 januari 2012, 23:13
ik had ooit een linkshandige gitaar gekocht, speelt voor geen meter! switch aan passen, met de mouw over de knoppen! topkam kan je gelijk vernieuwen,straplocks zitten fout.enz enz.... ligt hier nu in onderdelen in de kast.

Haha, het is inderdaad even wennen, maar het speelt buiten de knoppen en de switch niets anders dan mijn rechtshandige.
Straplock is verplaatst naar de andere kant, topkam is geheel vernieuwd en op rechtshandig ingevijld. En daarnaast speel ik altijd in een shirt, haha

Hij speelt op het moment zelfs veel fijner dan mijn linkshandige! Ik mis alleen de side-dots! Zit er nogal eens naast met akkoorden of solo's :P Het went al wel wat, maar ik zit er niet graag naast tijdens een optreden. Toch eens side-dots laten plaatsen. Wie helpt?

Mocht iemand ooit in de buurt zijn en hem willen proberen.. :rockon:

Tabula Rasa
16 januari 2012, 23:20
Toch eens side-dots laten plaatsen. Wie helpt?

Kan je heel makkelijk zelf doen met een boortje van 1.5 of 2mm. Stripje sidedot kopen. gaatje boren, secondelijm erop. induwen, afknippen (nagelknippertje ofzo) en omgeving snel schoonvegen met aceton. Daarna ff voorzichtig met een mesje en schuurpapiertje glad maken. Is zo gedaan.

Orpheo
16 januari 2012, 23:29
Kan je heel makkelijk zelf doen met een boortje van 1.5 of 2mm. Stripje sidedot kopen. gaatje boren, secondelijm erop. induwen, afknippen (nagelknippertje ofzo) en omgeving snel schoonvegen met aceton. Daarna ff voorzichtig met een mesje en schuurpapiertje glad maken. Is zo gedaan.

of doe zoals aaronstonebeat dat doet: met dik stroomdraad.

Terminus
17 januari 2012, 17:12
Ik vind hem vet! Sterker nog, ik wel hem hebben! (Maar dan draai ik de snaren en straplock toch wel even om)

beunklats
17 januari 2012, 19:32
Kan de foto's helaas niet zien.

Babelouba
17 januari 2012, 22:09
Ik vind hem vet! Sterker nog, ik wel hem hebben! (Maar dan draai ik de snaren en straplock toch wel even om)

Helaas gaat deze de deur nooit meer uit. Mocht je interesse hebben in een eigen gitaar zoals deze, of meer informatie weten over hoe en wat. <=== PM

beruk
17 januari 2012, 22:56
ik had ooit een linkshandige gitaar gekocht, speelt voor geen meter! switch aan passen, met de mouw over de knoppen! topkam kan je gelijk vernieuwen,straplocks zitten fout.enz enz.....
Ha! Da's nu de reden waarom ik als lefty voor de lefty gitaren ga!