PDA

View Full Version : Real deal of toch een Reissue, Ibanez TS808 (Wie kan het mij vertellen?)



Acdc
16 januari 2012, 17:09
Ik heb vandaag van een mede muzikant een aantal pedaaltjes gekregen.
Hij heeft deze pedalen ook weer gekregen alleen maakt hij gebruik van multi effecten.

Voordat ik hem kon bedanken was hij alweer gevlogen, en zag ik dit pedaaltje in een oude doos liggen. een oude Ibanez TS808.

Gezien ik ook niet veel verstand van pedalen heb wil ik jullie het volgende vragen.

Zelf ben ik in het bezit van een Ibanez TS808 Reissue.

Mijn vraag is: is dit ook een Reissue of heb ik hier met een orginele oude Ibanez TS808 te maken.

Ik heb hier weinig kaas van gegeten vandaar dat ik het liever aan de kenners over laat.

Mocht dit wel de echte zijn.... Waarom zijn deze beter dan de Reissue versie? ( zoals men zegt)

Niet dat ik hem wil verkopen, want hij klinkt te gek... Maar wat zou de waarde zijn van dit pedaal?

Alvast bedankt!!!

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_6899.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_6901.jpg

Dirk_Hendrik
16 januari 2012, 17:11
Real deal.... mazzelaar ;)

HaroldA
16 januari 2012, 17:12
Mijn vraag is: is dit ook een Reissue of heb ik hier met een orginele oude Ibanez TS808 te maken.

Volgens mij een echte en wel uit 1981 (omdat het serienummer met een '1' begint).

Waarde: wat een gek ervoor geeft. Internationaal meer dan nationaal (denk ebay)

Lodedsvd
16 januari 2012, 17:17
Waarom heb ik geen vrienden die pedaaltjes geven? :(

Acdc
16 januari 2012, 17:23
Real deal.... mazzelaar ;)

haha Lucky me :crazyhappy:

En wat is het verschil tussen de Reissue en het orgineel. kwa geluid dan.

Ik zou niet weten wat dit pedaal waard is. als ze 130 euro of 200 euro zeggen dan geloof ik het meteen

zoon van Piet
16 januari 2012, 17:25
Hij is hartstikke echt. Ik heb mn bedenkingen tegen die dateringstheorie adhv dat eerste cijfer. Maar dat doet niks af aan de echtheid van deze mooie ouwe rakker.
En ik ben er 100% van overtuigd dat een directe vergelijking met je reissue meteen duidelijk maakt dat dit de real deal is.
Het verschil zal niet wereldschokkend zijn - in misschien niet de verhouding in prijs weerspiegelen. Maar het zal er zeker zijn.

HaroldA
16 januari 2012, 17:25
Ik zou niet weten wat dit pedaal waard is. als ze 130 euro of 200 euro zeggen dan geloof ik het meteen

Er wordt tot 2x zo veel voor betaald. "gekken" als je het mij vraagt.

Acdc
16 januari 2012, 17:27
Er wordt tot 2x zo veel voor betaald. "gekken" als je het mij vraagt.

Nauw ik breng hem morgen meteen een kratje bier en een doosje sigaren.

En dan hebben ze het over een Blue Monday. Nauw ik heb er weinig last van :seriousf:

Edit. Ik kom net ook tot de conclusie dat er ook nog een TS9 in de oude doos zit.

Maar deze zijn niet zo oud toch....

hier 2 foto's van de TS9

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_6906.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_6907.jpg

roy6644
16 januari 2012, 18:11
Waar kun je een echte orginele ts808 kopen?

kassie
16 januari 2012, 18:21
lichtelijk jaloerse felicitatie!

Hoe verhouden ze tot elkaar qua sounds? Bij dezelfde settings.. bijvoorbeeld alle knoppen op 12 uur.

Acdc
16 januari 2012, 18:51
lichtelijk jaloerse felicitatie!

Hoe verhouden ze tot elkaar qua sounds? Bij dezelfde settings.. bijvoorbeeld alle knoppen op 12 uur.

Bij deze even een testje gedaan.

Ibanez TS808 Vintage:

Klinkt vrijwel het zelfde als mijn TS808 Reissue, alleen behoud hij meer sustain.

Ibanez TS808 Reissue.

Klinkt het zelfde als de Vintage maar heeft iets meer tonesuck dan de TS 808 vintage.

Ibanez TS 9:

Deze klinkt iets ruiger dan de bovenstaande pedalen. iets meer overdrive.

De combinatie om het ene pedaal met de andere pedalen te boosten heb ik nog niet geprobeerd.

Weten jullie ook uit welk jaartal deze Ibanez TS9 komt?

Hier zijn nooit reissue versies van gemaakt toch?

the sure thing
16 januari 2012, 20:34
Van de TS-9 zijn ze het "reissues" gaan noemen in de volksmond. Maar technisch gezien is de produktie van de TS-9 nooit officieel gestopt, geloof ik.

IK heb ooit een uitgebreide blinde A/B test gedaan met veel TS-9 typen: originele en nieuwere. Verschillen zijn duidelijk te horen in de studio, maar live (in bandgeweld) vallen die verschillen geheel weg.

Acdc
16 januari 2012, 20:48
Van de TS-9 zijn ze het "reissues" gaan noemen in de volksmond. Maar technisch gezien is de produktie van de TS-9 nooit officieel gestopt, geloof ik.

IK heb ooit een uitgebreide blinde A/B test gedaan met veel TS-9 typen: originele en nieuwere. Verschillen zijn duidelijk te horen in de studio, maar live (in bandgeweld) vallen die verschillen geheel weg.

Oke Thanx voor de info.

Er zit ook nog een boss octaver OC2 bij. niet echt mijn ding maar volgens mij wel uit de jaren 80 of nie?

Made in Japan.

Net sinterklaas hiero :crazyhappy:
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_6908.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_6909.jpg

Acdc
16 januari 2012, 20:50
En hoe oud is die TS9 ongeveer?

zoon van Piet
16 januari 2012, 21:34
Van de TS-9 zijn ze het "reissues" gaan noemen in de volksmond. Maar technisch gezien is de produktie van de TS-9 nooit officieel gestopt, geloof ik.


Fout.
De 9 serie is geproduceerd van '82 t/m '85. Deze ook, want hij is (alweer) origineel en gezien zn black label en lage serienr zou het een van de eersten moeten zijn - wat mogelijk inhoudt dat ie voorzien is van de 'slechte' JRC 2043DD chip..
De TS-9 werd gereissued in 1993. Later werd zo ongeveer de hele 9-serie opnieuw uitgebracht.
De 808 serie werrd gemaakt tussen 79 en 82. De Boss OC-2 is geintroduceerd in 83 en werd tot 89 in Japan geproduceerd. Jouwe is Japans..

robert-gitarist
16 januari 2012, 21:40
Als je het dekseltje van de Boss OC-2 (met dat zwarte bolletje achterop het klepje) los schroeft moet daar een labeltje in staan met serie nummer. Deze kun je invoeren bij Bossarea en dan weet je meteen de volledige datum van dat pedaal ;)

Z'n vroege TS-9 heb ik ook. Heerlijk ding, gaat never nooit meer weg :)
Je kunt het batterijklepje aan de odnerzijde van die TS-9 open maken. Als er Maxon in staat weet je ook of je een oude versie te pakken hebt. Aan de hand van het serie nummer kun je via google waarschijnlijk wel vinden welk jaar hij komt. Die van mij komt uit begin 1982.

Gefeliciteerd met je nieuwe gebruikte pedalen! Super vet man. Ben wel benieuwd wat er nog meer in die doos zit. Ik ben eerlijk gezegt echt wel jaloers. Ik heb voor mij TS-9 weinig betaald in verhouding maar gratis was ie helaas niet haha. Die TS-808, damn...:supercool::crazyhappy:

Acdc
16 januari 2012, 21:51
Als je het dekseltje van de Boss OC-2 (met dat zwarte bolletje achterop het klepje) los schroeft moet daar een labeltje in staan met serie nummer. Deze kun je invoeren bij Bossarea en dan weet je meteen de volledige datum van dat pedaal ;)

Z'n vroege TS-9 heb ik ook. Heerlijk ding, gaat never nooit meer weg :)
Je kunt het batterijklepje aan de odnerzijde van die TS-9 open maken. Als er Maxon in staat weet je ook of je een oude versie te pakken hebt. Aan de hand van het serie nummer kun je via google waarschijnlijk wel vinden welk jaar hij komt. Die van mij komt uit begin 1982.

Gefeliciteerd met je nieuwe gebruikte pedalen! Super vet man. Ben wel benieuwd wat er nog meer in die doos zit. Ik ben eerlijk gezegt echt wel jaloers. Ik heb voor mij TS-9 weinig betaald in verhouding maar gratis was ie helaas niet haha. Die TS-808, damn...:supercool::crazyhappy:

Ja staat Maxon op de onderzijde.

de Boss OC-2 is geproduceerd in August 1986

Ik heb hem net even gebeld en hem bedankt voor de effecten.

Ik heb het ook over de OC-2 gehad, dat dit niet mijn ding was.

Hij gaf aan dat ik hem mocht verkopen en ik heb hem aangeboden dat ik hem voor dat geld een waarde bon geef zodat hij met zijn vriendin daarmee uit eten kan.

Maar wat is zo`n pedaal ongeveer waard?

robert-gitarist
16 januari 2012, 21:53
25 euro neem ik hem wel over.... :D ;)
Waarde ligt een beetje tussen de 50 en 75 euro voor deze Japanse versie. Hij ziet er nog goed uit!

Grappig, ding komt uit mijn geboortejaar!
Tsja love him or hate him. Het is niet mijn favo pedaaltje (ik heb een moderne versie). Ik heb hem in mijn verzameling zitten odmat hij er natuurlijk bij hoort.
Slash gebruikt o.a. een OC-2 pedaaltje in zijn rack.

Acdc
16 januari 2012, 21:55
25 euro neem ik hem wel over.... :D ;)

Grappig, ding komt uit mijn geboortejaar!

haha jij wil te graag ;) voor dat geld kan ik ze een keer bij de Mc donalds uitnodigen :S

nee sorry niet als spam bedoeld.
Hij komt ook uit mij geb jaar :D

SRV2000
16 januari 2012, 21:57
haha jij wil te graag ;) voor dat geld kan ik ze een keer bij de Mc donalds uitnodigen :S

nee sorry niet als spam bedoeld.
Hij komt ook uit mij geb jaar :D

ach gegeven paard mag je niet in de bek kijken:seriousf:

Zulke vrienden moet je blij mee zijn !!!

Ik zie dat die Boss OC-2 voor 100 euro op MP staan.

robert-gitarist
16 januari 2012, 21:58
haha jij wil te graag ;) voor dat geld kan ik ze een keer bij de Mc donalds uitnodigen :S

nee sorry niet als spam bedoeld.
Hij komt ook uit mij geb jaar :D

Psst, daarom staat er ook een " :D ;) " bij hé. Maar ik heb nog wat toegevoegd aan het stukje.

HaroldA
16 januari 2012, 21:59
Ik zie dat die Boss OC-2 voor 100 euro op MP staan.

Da's nogal aan de hoge kant. Alles boven de €60,- moet je blij mee zijn.

robert-gitarist
16 januari 2012, 22:00
Ik zie dat die Boss OC-2 voor 100 euro op MP staan.

Woow, 100 euro?!?!:???: Sjees, die dingen stijgen met de dag in waarde ofzo. Ik heb ze doorgaans een beetje weg zien gaan voor prijzen tussen de 50 en 75 euro maar dat ze nu zelfs 100 euro durven te vragen voor een OC-2 verbaasd me... Jarenlang heeft iedereen lopen zeiken over dat pedaal.

SRV2000
16 januari 2012, 22:03
Woow, 100 euro?!?!:???: Sjees, die dingen stijgen met de dag in waarde ofzo. Ik heb ze doorgaans een beetje weg zien gaan voor prijzen tussen de 50 en 75 euro maar dat ze nu zelfs 100 euro durven te vragen voor een OC-2 verbaasd me... Jarenlang heeft iedereen lopen zeiken over dat pedaal.

Ja en dan staat er ook nog gereserveerd bij:dontgeti:

Acdc
16 januari 2012, 22:06
Ja en dan staat er ook nog gereserveerd bij:dontgeti:

Ja idd

Ik ben zelf slaggitarist en ik heb hem even aan de tand gevoeld maar elke akkoord die ik pak klinkt nergens naar :???:

Waar worden deze OC-2 het meest voor gebruikt?

robert-gitarist
16 januari 2012, 22:09
Klopt, akkoorden snapt dat ding niet ;) Daarom hebben veel mensen er een hekel aan of weten niet wat ze er mee moeten. Maar gooi er maar eens een dikke fuzz of gain bij uit je amp en speel eens een lekkere zware solo :lovelove: Dat vind ik hem wel erg gaaf hoor! Je moet er een beetje mee spelen. Speur youtube maar eens af naar samples van dat ding. Je zult zien dat je er meer mee kunt dan je denkt. Akkoorden pakt dat ding niet maar losse tonen etc. gaat perfect.

robert-gitarist
16 januari 2012, 22:11
Ja en dan staat er ook nog gereserveerd bij:dontgeti:

Echt belachelijk! Het er voor vragen is 1, maar het er voor krijgen is nog punt 2 ;) Maar er zullen vast verzamelaars zijn die er nog 100 euro voor een Jap. neer tellen.

Er is nog een vroegere variant (ook een Japanse) van de OC-2 Octave, alleen die heet Octaver. Maar dacht dat er verder geen verschil in het geluid zat.

Mitch
17 januari 2012, 00:14
Mijn god zeg, TWEE tubescreamers, een originele TS808 en een TS9, je zou met niet minder blij kunnen maken. Mijn Marktplaats account zou er wel blij mee zijn en eBay ook :crazyhappy:

zoon van Piet
17 januari 2012, 00:18
Z'n vroege TS-9 heb ik ook. Heerlijk ding, gaat never nooit meer weg :)
Je kunt het batterijklepje aan de odnerzijde van die TS-9 open maken. Als er Maxon in staat weet je ook of je een oude versie te pakken hebt.

Dat klopt niet, Maxon maakte aanvankelijk ook de reissue voor Ibanez, van 1993 tot 200nogwat.

hier (http://www.analogman.com/tshist.htm) is de geschiedenis van de TS.

onrust nv
18 januari 2012, 11:22
Er staat een Maxon AD-80 reïsue op MP.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 11:42
Er staat een Maxon AD-80 reïsue op MP.
Cool. Relevant voor dit topic ...

zoon van Piet
18 januari 2012, 13:06
Ja, hebben we eindelijk weer eens een ubergeil topic met alleen maar oud spul, komt iemand met een RI aanzetten..

( die trouwens niet meer te vinden is op MP..)

Grindpad
18 januari 2012, 13:10
Zelf ben ik in het bezit van een Ibanez TS808 Reissue.

Mijn vraag is: is dit ook een Reissue of heb ik hier met een orginele oude Ibanez TS808 te maken.

Ik heb hier weinig kaas van gegeten vandaar dat ik het liever aan de kenners over laat.

Mocht dit wel de echte zijn.... Waarom zijn deze beter dan de Reissue versie? ( zoals men zegt)





ach, men zegt zoveel.
het zal misschien vloeken in de kerk zijn, maar ik vind het allemaal gebazel.
Een tubescreamer doet wat hij doet:
de bass en highs afkappen en de mids boosten.

dat gezeik dat de ene warmer is dan de andere en tralalala, allemaal gelul.

de nieuwe goedkope TS7 van 30 euro doet technisch PRECIES hetzelfde.

HaroldA
18 januari 2012, 13:24
ach, men zegt zoveel.
het zal misschien vloeken in de kerk zijn, maar ik vind het allemaal gebazel.
Een tubescreamer doet wat hij doet:
de bass en highs afkappen en de mids boosten.

dat gezeik dat de ene warmer is dan de andere en tralalala, allemaal gelul.

de nieuwe goedkope TS7 van 30 euro doet technisch PRECIES hetzelfde.

En dan toch beweren dan Taiwanese Boss pedalen slechter zijn dan Japanse? :???:

Heel apart...

Grindpad
18 januari 2012, 13:31
En dan toch beweren dan Taiwanese Boss pedalen slechter zijn dan Japanse? :???:

Heel apart...

nope.
ik zei dat ik het niet wist maar het gehoord had.
"zelf geen ervaring mee", had ik er bij gezegd.
das nogal een verschil.

het lijkt me inderdaad ook erg onwaarschijnlijk.
ik geloof nooit zo in dat "die en die versie uit 1981 was beter want tralalala" gezever.

zoon van Piet
18 januari 2012, 13:34
Precies!

(EDIT: Dit slaat op Harold's opmerking, niet op de post van Grindpad, die er tussendoor kwam..)

En dat terwijl de verschillen tussen al die TS-versies de mensheid - althans het gitaarspelende ervan- al een decennium lang bezig houden. Hebben al die mensen dus ongelijk? Fijn om te weten.. :)

dat alles TS-en

technisch PRECIES hetzelfde
zijn zegt niks, de verschillen bleken bij (daargaanweweer, binnenkort hou ik er weer een) Internationale Tube Screamer Test voor iedereen hoorbaar, met als conclusie : alle ouwe klinken beter dab alle nieuwe.

Grindpad
18 januari 2012, 13:38
ik geloof er helemaal niets van (en heb het ook getest)
maar soit, hier komen we niet uit.

HaroldA
18 januari 2012, 13:41
ik geloof er helemaal niets van (en heb het ook getest)
maar soit, hier komen we niet uit.

Ik heb 2 originele Ross Distortions (stuk simpeler dan een TS) en die zijn eigenlijk ook niet te clonen, hoe goed ik ook mijn best doe.

Ja, het komt in de buurt, maar haalt het niet bij de originelen. Misschien als ik het IC en de diodes overzet dat het al een stuk beter zal zijn, maar nieuw of zelfs NOS onderdelen maken nog geen oude Ross Distortion.

Acdc
18 januari 2012, 14:36
Ik zie dat er op MP een roestige Ibanez Ts808 uit de 80‘s voor 399 word aangeboden.
zijn die krengen zo duur!!!!!

ongelofelijk

Grindpad
18 januari 2012, 15:11
ja maar die klinkt ongelooflijk veel beter dan een TS7 ;)

zoon van Piet
18 januari 2012, 15:16
Originele 808's zijn duur, inderdaad..
Vroeger niet, want ook ik heb er wel eens een voor nop gekregen..

De prijs komt door de legende: de 808 wordt nu eenmaal gezien als de allerbeste TS aller tijden. En daarover is blijkbaar geen discussie mogelijk :)
Alhoewel: we doen niks anders..

Ik vind Harolds opmerking heel terecht, het geluid van oude pedalen is niet te vangen in nieuwe(re) pedalen. En ik ben fan van oud, al heb ik zo ongeveer alle TS-en:
http://img10.imageshack.us/img10/2348/bosjescreamers2.jpg

En het verschil tussen nieuw en oud is niet opzienbarend, evenmin als het verschil tussen de ene TS en de andere. Maar het zijn de kleine verschillen die ertoe doen in je geluidsketen.

DemolitionColorScheme
18 januari 2012, 15:32
En het verschil tussen nieuw en oud is niet opzienbarend, evenmin als het verschil tussen de ene TS en de andere. Maar het zijn de kleine verschillen die ertoe doen in je geluidsketen.
Ergens ben ik het hier mee eens, die oude Narrow Box TS die ik had uit '79 was echt de beste TS die ik ooit had gehoord, maar toen ik na een tijdje een RI met Analogman mods had gekocht was ik daar eigenlijk nog blijer mee. Die Narrow Box is wel lichtelijk anders en is iets 'pittiger' en heeft iets meer bite dan de andere 808's, maar ik vond het 't niet waard om hem te houden, wetende wat de gek ervoor betaald. Ik had hem op eBay gezet en heb er toen $800,- voor gevangen. Yup, achterhonderd fucking dollar voor een TS ...

Voor de een is dat kleine verschil honderden dollars waard. Voor mij niet. (niet bij een TS, althans ;))

interessander
18 januari 2012, 15:36
Mooie deal met die gratis pedalen! Ik heb van Ibanez o.a. een TS-10 gehad, die zijn tweedehands ook niet duur en klinken meer dan prima.

over dure effecten gepsorken, ik ben benieuwd wat deze op gaat brengen: http://link.marktplaats.nl/522070767

MetalPunk
18 januari 2012, 15:37
Originele 808's zijn duur, inderdaad..
Vroeger niet, want ook ik heb er wel eens een voor nop gekregen..

De prijs komt door de legende: de 808 wordt nu eenmaal gezien als de allerbeste TS aller tijden. En daarover is blijkbaar geen discussie mogelijk :)
Alhoewel: we doen niks anders..

Ik vind Harolds opmerking heel terecht, het geluid van oude pedalen is niet te vangen in nieuwe(re) pedalen. En ik ben fan van oud, al heb ik zo ongeveer alle TS-en:
http://img10.imageshack.us/img10/2348/bosjescreamers2.jpg

En het verschil tussen nieuw en oud is niet opzienbarend, evenmin als het verschil tussen de ene TS en de andere. Maar het zijn de kleine verschillen die ertoe doen in je geluidsketen.

Mooi stapeltje ;)!

Ik heb alleen ervaring met de gewone TS-9. Maand voor kerst nieuw gekocht en was meteen in de zevende hemel. Wat kan je scheur daar toch van opknappen zeg!

Na een maand spelen werd ik alleen genadeloos van mn wolkje afgetrokken omdat hij toen al de geest gaf.. Daar ging mijn goede TS-9 ervaring, hij ligt nu bij de importeur ter reparatie... Doodzonde :(!

Acdc
18 januari 2012, 15:54
Originele 808's zijn duur, inderdaad..
Vroeger niet, want ook ik heb er wel eens een voor nop gekregen..

De prijs komt door de legende: de 808 wordt nu eenmaal gezien als de allerbeste TS aller tijden. En daarover is blijkbaar geen discussie mogelijk :)
Alhoewel: we doen niks anders..

Ik vind Harolds opmerking heel terecht, het geluid van oude pedalen is niet te vangen in nieuwe(re) pedalen. En ik ben fan van oud, al heb ik zo ongeveer alle TS-en:
http://img10.imageshack.us/img10/2348/bosjescreamers2.jpg

En het verschil tussen nieuw en oud is niet opzienbarend, evenmin als het verschil tussen de ene TS en de andere. Maar het zijn de kleine verschillen die ertoe doen in je geluidsketen.


Daar krijg ik GAS van!!!!

maar 399 is dat nie te veul???

Grindpad
18 januari 2012, 16:21
wist je trouwens dat je met een gewoon 6 bands equalizertje heel erg dicht bij een ts in de buurt kan komen?
gewoon afstellen in een omgekeerde smiley (mids hoog, bas en high laag)

you'll be surprised.....

Jimwoud
18 januari 2012, 16:29
Ik heb net een Joyo Vintage Overdrive binnen....:hide:

Dirk_Hendrik
18 januari 2012, 17:29
over dure effecten gepsorken, ik ben benieuwd wat deze op gaat brengen: http://link.marktplaats.nl/522070767
Mere als de verkoper het Rands (voor de Duitse markt) plaatje er af trekt. Dan staat er Shin-Ei en is ie ineens veel gewilder.

Zo kocht ik m'n Rands Duo Fuzz voor een tientje. Als ie Shaftesbury Duo Fuzz had geheten had het ding wss een 600 euro opgebracht.

@ACDC.
400 is een hoop geld maar er zijn genoeg gevallen voorbij gekomen waar dat daadwerkelijk werd betaald.