PDA

View Full Version : Happy new amp day (ook een beetje voor mij...) Engl Steve Morse



guitarkid
16 januari 2012, 13:52
Zoonlief van 15 heeft de gitaar-versterking van z'n dromen: Engl Steve Morse Signature 100 met 4x12 Engl Pro cab met V30's. Kolere, zoiets heb ik zelf niet eens :seriousf:
Samen heel veel winkels in en uit geweest om te testen en nog eens te testen. Mesa's, Bogners, Freyettes, Marshalls, Peaveys, andere Engl's en weet ik wat nog meer, maar dit was 'm uiteindelijk toch wel. Alles eerst wat laten bezinken en toen nog eens gaan proberen, 't gaat om serieuze bedragen! En ja, ik ben het zeker met 'm eens, het is m.i. ook de best klinkende amp en bovendien behoorlijk allround!! Mooi clean, een lekker tweede kanaal met evt. een mooie vintage toon en kanaal drie voor als het echt stevig moet! In eerste instantie nog eerst een budget cab voor tijdelijk overwogen, maar toen kon hij deze voor een prima prijs overnemen en da's toch wel een mooie combinatie!
Het leuke is echter wel dat ik "mijn" gitaargeluid toch nog steeds overtuigender uit mijn Delta Blues met Flowerbooster haal. Gelukkig wel! :)
M'n zoon heeft echter al heel vaak één van mijn amps meegenomen, dus ik ben bang dat ik ook wel eens ergens kom opdraven met deze set!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0006-1.jpg

arjanb01
16 januari 2012, 14:10
Allejezus ! Ik wou dat ik vroeger zo'n pa had ! Engls kan jeje sowieso geen buil aan vallen, kwa prijs kwaliteit verhouding helemaal top amps !

macwilliams
16 januari 2012, 19:01
Onnodig om te vertellen wat ik er van vind, pracht amp:ok:
Nu nog een effecten ding in de loop gooien (midi) en dan flink aan de presets gaan werken.

Brewskie
16 januari 2012, 19:22
Zo'n top is toch 2000 euro ? Dan heb je of een goede zaterdagbaan, of je hebt bof dat je vader ook gek is op gitaren. :) Hobby's mogen geld kosten, zeg ik altijd. Veel plezier ermee.

Midwolda
16 januari 2012, 20:25
Nah, hoe kan dat nou, ik hoor niks... heeft-ie 'm nog niet opengedraaid gehad?
Of wacht effe, de wind staat net verkeerd, dat zal 't wel zijn...
Whatever, gefeliciteerd Guitarkid Junior, en nu raggen met dat ding! :blast:
Prachtige machine lijkt me dat, volgende keer even een demootje geven hoor ;)

Hendriks
16 januari 2012, 20:36
Shit , mooi man , feliciteer Tom er maar mee namens het volledige NGD organisatie team.:grouphug:

Rinze
16 januari 2012, 21:15
Mooi ding. Heb je hem er ook een paar goeie oordoppen bij gegeven?

pasqual
16 januari 2012, 22:18
Mooie combo! Wat voor een stijl speelt je zoon?

Wicked Willy
16 januari 2012, 22:31
Holy moly.....15 jaar en dan zo'n top? Ik hoop dat het manneke een beetje kan spelen........maar goed, veel plezier!

Dosmanos
16 januari 2012, 23:25
Mooi hoor!

Toaster
17 januari 2012, 01:23
Zie ik daar een gouden plaat ?!?!?

Ik heb ooit over de Steve Morse van MacWilliams mogen spelen en ik vond het eigenlijk een onwijs goeie bak. Dat was de eerste ENGL die ik goed vond ;)

Alleen die blauwe lampen hè haha. Gefeliciteerd!

guitarkid
17 januari 2012, 06:52
A) @Brewskie: Hij heeft er voor gewerkt en opa en oma en z'n ouders sponsoren!
B) @Midwolda. i.t.t. tot bij MacWilliams, hier zitten de voegen er nog wel in.... :seriousf:
C)@Pasqual: Vai e.d., stevige (metal), maar ook classic rock dingen. Perfecte amp daarvoor dus
D)@Rinze: ja, die heeft hij al heel lang, moet van mij, maar hij wil het zelf ook!
E)@Wicked Willy: hij kan verrekte goed spelen (trotse pappa.... :))
F)@Toaster: yep....:seriousf:

Brewskie
17 januari 2012, 07:30
A) @Brewskie: Hij heeft er voor gewerkt en opa en oma en z'n ouders sponsoren

F)@Toaster: yep....:seriousf:

A) Is je zoon ook actief op het forum ?
F) Dan ben ik wel nieuwsgierig, waar die gouden plaat van is. 'Heel gewoon', als producer, wellicht?

Bijl
17 januari 2012, 09:20
Mooi spul! En rackmounted nog wel! :seriousf:

guitarkid
17 januari 2012, 10:00
Mooi spul! En rackmounted nog wel! :seriousf:

Altijd handig, dat 19" spul. Zeker als het zo "portable" is als deze amp en zijn cab (50 kg!!!!) :seriousf:
Maar klinken.....!!!



Nu nog een effecten ding in de loop gooien (midi) en dan flink aan de presets gaan werken.

Zul je net zien dat ik een lading 19" multi-fx uit de studio heb verkocht omdat ik ze eigenlijk niet meer gebruikte. Wat Digitech, Roland en TC Electronics. Daar had er nu wel eén (de TC, denk ik) niet misstaan. Ach ja, onder het motto: "Die had ik nooit weg moeten doen".....
Mijn zoon beticht me er van dat nog al eens te zeggen. Klopt, maar in dit geval was het in zijn voordeel geweest. Aan de ander kant, laat 'm deze set eerst maar eens goed leren kennen zonder extra's!

HaroldA
17 januari 2012, 10:41
Aan de ander kant, laat 'm deze set eerst maar eens goed leren kennen zonder extra's!

Heeft hij nog de leeftijd om netjes de mid dicht te gooien en de gain open? Of heb je 'm dat al af kunnen leren? ;)

Jasper.
17 januari 2012, 12:32
Mooi hoor! IK heb ook al eens over die van MacWilliams gespeeld, maar weet er niet zo veel meer van :p Was heel even, en ik durfde toen niet zo goed te spelen voor onbekenden (nu nog niet zo trouwens, hoewel het wel steeds beter word :p)
Klonk wel leuk volgens mij, hoewel ik meer aandacht had voor de JCM900 die hij nog had, omdat zo'n ding ook wel binnen mijn budget viel :D

macwilliams
17 januari 2012, 12:40
Heeft hij nog de leeftijd om netjes de mid dicht te gooien en de gain open? Of heb je 'm dat al af kunnen leren? ;)

Brzzzz rs rssss brrrrzss rrrsss,

Thank you, see you next time at the bee hive:seriousf:

guitarkid
17 januari 2012, 14:00
Heeft hij nog de leeftijd om netjes de mid dicht te gooien en de gain open? Of heb je 'm dat al af kunnen leren? ;)

Harold, de reden dat hij m.n. voor deze amp ging was het feit dat hij nou juist niet die "beehive"-tone had! Ik hoef 'm dus niets af te leren en hij speelt nu veel over kanaal 2!
Stel je voor: Musik Produktiv, de ruimte waar alle tops staan. Er zitten twee jongens van 20-22 jaar ongelofelijk te shredden (op een Marshall en een Bogner geloof ik), maar dus alleen maar zo'n fuzzy, scooped mid toon... Tom (mijn zoon dus) komt binnen, kijkt wat meewarig en zegt (schreeuwt) tegen mij: "Dat dus niet!"
Begrijp me goed, hij moet nog heel veel leren. Op de opmerking van een verkoper, toen hij z'n gitaar kocht, dat die Jackson een goede sustain had zei hij: "Ach, sustain, dan speel je dus niet snel genoeg".....:), Er is derhalve nog wel werk aan de winkel voor z'n gitaarleraar en mij, maar hij weet wel redelijk goed wat hij wil!

HaroldA
17 januari 2012, 14:02
"Ach, sustain, dan speel je dus niet snel genoeg".....:)

Wat een wijsheid op zo'n leeftijd!!! :ok:

guitarkid
17 januari 2012, 14:10
Zo'n top is toch 2000 euro ? Dan heb je of een goede zaterdagbaan, of je hebt bof dat je vader ook gek is op gitaren. :) Hobby's mogen geld kosten, zeg ik altijd. Veel plezier ermee.


Nah, hoe kan dat nou, ik hoor niks... heeft-ie 'm nog niet opengedraaid gehad?
Of wacht effe, de wind staat net verkeerd, dat zal 't wel zijn...
Whatever, gefeliciteerd Guitarkid Junior, en nu raggen met dat ding! :blast:
Prachtige machine lijkt me dat, volgende keer even een demootje geven hoor ;)

Brewski, klopt. En dan nog ex. footswitch. Deze top is echter een occasion, maar werkelijk in absolute nieuwstaat, net als de cab en footswitch. Ik ken de vorige eigenaar en die gaat onwaarschijnlijk netjes met z'n spullen om. Deze amp is bovendien alleen in de studio gebruikt en stond altijd onder een op maat gemaakte hoes! We hebben dus een voortreffelijke deal kunnen maken met een zeer sympathieke verkoper!
't Blijft echter een hoop geld....

Ton, volgende vergadering (na vanavond) dan even weer hier i.v.m. raggende mannen? :)

Remork1970
18 januari 2012, 18:39
Wat is er verdorie toch tegen om de mids volledig te scoopen en de gain op 11 te zetten?
Heerlijke death/thrash sound geeft dat toch? :blast:
Maar nee, half gitaarland loopt daarover te zeuren dat het zo niet moet, maar volgens mij is het gewoon een modeverschijnsel om die settings te bashen, net zoals het stemmen op Groen Links mode is bijvoorbeeld.

guitarkid
18 januari 2012, 19:36
Wat is er verdorie toch tegen om de mids volledig te scoopen en de gain op 11 te zetten?


Niets!!!! ;) Maar soms is het voor een (jonge) gitarist een openbaring om "toon" van een gitaar te horen en te merken dat er meer is dan veel gain etc.
Geloof me, het werkt!:)

Midwolda
18 januari 2012, 19:56
...
Ton, volgende vergadering (na vanavond) dan even weer hier i.v.m. raggende mannen? :)

Eeh, nee, volgende vergadering gaan we Theo z'n planken bepotelen. :B
Maar die Engl komt daarna zeker aan de beurt! :punk: