PDA

View Full Version : Washburn WD10S



komopi
16 januari 2012, 10:43
Hallo

Onlangs heb ik al een bericht gepost over de aanschaf van een fender akoustische gitaar en ben een beetje gaan orienteren.

Ben zaterdag bij rock palace geweest en deze gitaar bespeeld. Erg fijne gitaar, de washburn WD10S.

Kan iemand mij hier meer over vertellen ? IS deze beter dan de fender cd140 ?? Deze was niet aanweizg daar. Vond deze wel weer beter dan de yamaha 370.

Bedankt alvast weer.

Ruudj
17 januari 2012, 07:49
Hallo

Onlangs heb ik al een bericht gepost over de aanschaf van een fender akoustische gitaar en ben een beetje gaan orienteren.

Ben zaterdag bij rock palace geweest en deze gitaar bespeeld. Erg fijne gitaar, de washburn WD10S.

Kan iemand mij hier meer over vertellen ? IS deze beter dan de fender cd140 ?? Deze was niet aanweizg daar. Vond deze wel weer beter dan de yamaha 370.

Bedankt alvast weer.

Ik zou die Washburn nemen. Heb ik vorig jaar even op gespeeld, en klonk
verassend goed

Triggy
17 januari 2012, 11:16
De D10 is al een aantal jaren uitgeroepen als de beste acoustic onder de 500 dollar. Heb je geen miskoop aan.

pueblo
17 januari 2012, 11:19
ik ken enkele mensen met de gitaar die er echt tevreden mee zijn. ikzelf was verbaasd dat de gitaar zo goedkoop was

komopi
17 januari 2012, 12:34
neem aan dat de WD10S dan de opvolger is van de veel bekroonde D10? En wat zijn fijne snaren op deze gitaar ?

komopi
19 januari 2012, 10:21
Morgen ga ik de washburn WD10S kopen...195 euro en krijg voor mijn 12 jaar oude CORT ( typenummer onbekend ) nog 65 euro bij inruil.
Kost de washburn mij 130 euro. Via marktplaats krijg ik de CORT toch niet verkocht en ook op de gitaarmarkt hier ook niet.
Dus is dit denk ik de beste deal voor mij.

Moeten er gelijk nieuwe snaren op ? en wat zijn dan de aanraders voor een washburn?

pueblo
19 januari 2012, 12:19
wat was er eigenlijk mis met de cort?
snaren: wat je zelf graag hebt (d'addario 10 of 11 of..), nieuw setje snaren zal wel beter klinken.

Rizz
19 januari 2012, 12:32
.010 is wel erg dun voor akoestisch.. ik zou bij .011 beginnen

Elke gitaar en elk mens heeft een andere voorkeur voor snaren. D'addarios .011 (EJ26) gebruik ik op m'n VGS, ze klinken daarop prachtig! Maar op m'n Gemini II heb ik nu Elixirs .012 fosfor bronze liggen en die klinken daarop weer hemels, maar m'n VGS spuugt die weer uit, dus....

Probeer er een aantal, zeg 2 setjes per type en probeer zo uit te zoeken wat de beste snaren voor jou en je gitaar zijn!

Succes!

-Martijn-
19 januari 2012, 12:40
Wat is je doel eigenlijk? Ik neem aan dat de Cort en Washburn ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten; misschien is een vergelijkbare Cort zelfs wel duurder dan die Washburn. Natuurlijk is het leuk om een nieuwe gitaar te kopen, maar of je er kwalitatief wat mee opschiet betwijfel ik...

komopi
19 januari 2012, 12:50
De Cort heeft voor mij nooit echt lekker gespeeld. Toch voor mij te zwaar denk ik om te bespelen. Weet ook het type niet meer, maar ooit in de uitverkoop bij waveworld gekocht in Culemborg. Misschien hier nog iemand die interesse heeft in de Cort ? Moeten wel nieuwe snaren op daar de A snaar is gesprongen van de week.

De washburn kwam bij mij erg prettig over toen ik er zaterdag op heb zitten spelen bij rock palace in Den Haag.
Deze klonkt echt ( in mijn oren ) beter en was zeker lichter te bespelen. Dat is de reden dan ook om te switchen van gitaar. Qua prijs zijn ze denk ik zeker vergelijkbaar.

-Martijn-
19 januari 2012, 13:08
Gewoon die Cort af laten stellen, hou je 100 euro in je zak... ;)
Ik vraag me af hoe groot het verschil is als je ze naast elkaar hoort, beiden met een (nieuw) setje dezelfde snaren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat verschil zo groot is, terwijl het in feite wel een halve gitaar kost.

synapse
19 januari 2012, 15:47
Misschien gewoon een aanval van GAS?
Dan gewoon doen, een nieuwe gitaar geeft altijd een hernieuwde drive en extra speelplezier.
Aangezien de nieuwe gitaar geen godvermogen kost, zou ik gewoon die neiuwe gitaar kopen.

Gerth
27 september 2012, 08:43
Heb gisteren snel zo'n WD10S (lefty) in de doos gaan kopen en wil er, na een eerste testrit, toch wel een serieuze lans voor breken.

Inderdaad een zeer evenwichtige klank, alle technieken klinken zeker goed, maar ook heel goed afgewerkt, heel gemakkelijk bespeelbaar uit de doos gekomen met nog frisse snaren, d'Addario's naar het schijnt (mocht iemand weten dewelke... be my guest). En er zit zelfs een reserve brugkam bij, dus je kan er zonder risico eentje bijvijlen om een wat lagere actie te proberen... :cheerup:

Heb (voor een lefty model dus) 249 euro betaald en vind het totnogtoe de meest inspirerende gitaar die ik ooit gehad heb (Seagull S6, Performer en een tweemaal zo dure Takamine inbegrepen).

Met dank aan Washburn! :mmmm:

P.S. even FAQ op site geraadpleegd, zijn d'Addario's (zonder specificatie), setje 12-53.