PDA

View Full Version : Fender Super Reverb RI over de zeik! :(



SaferSephy
16 januari 2012, 09:52
Gister opgetreden met de bedoeling om mijn Super Reverb RI te gebruiken. Gewoon gesoundchecked, vervolgens ff backstage gegaan. Komt er vervolgens een van de technici naar mij toe; "ja je moet je zender uitzetten". Ik: "die staat uit"...oh....

Bleek dus dat er een of ander headsetje ook op m'n signaal is gaan zitten. schijnt hoop herrie te zijn geweest etc. Daarnaast bleek de techneut mijn amp aan het cabinet te hebben aangesloten op het verkeerde ohmage. maar goed hij had het omgeswitched.

Ik het podium op, zet m'n zender aan.....niks. Loop ik vervolgens naar m'n amp toe en zie ik dat het lampje uit is. Vervolgens redelijke panic attack (was in de 013, niet echt de plek voor gear troubles) en uiteindelijk over een andere amp gespeeld (zonder soundcheck, heerlijk..).

Na heb optreden ben ik direct gaan kijken en het bleek dat een zekering uit is geklapt, dus ik vanochtend direct zekeringen gehaald (gewoon dezelfde glas zekeringen F1.6A 250W, alleen zat hier ook zand in en bij die van mij niet, maar dat mocht niet uitmaken zeiden ze).

Ik dat dat ding er in gegooid en amp op standby aanzetten, om vervolgens een dikke brom te horen en af en toe wat kraakjes. Niet goed dus, 2 seconden de standby er af gehad en hij leek zowat op te stijgen. Snel weer uit dus...

Nu kan ik morgen pas er mee terug naar de winkel, dus ik zit behoorlijk in de stress tot die tijd :(.

Heeft iemand anders ervaringen met datgene dat ik omschrijf?

Bernardduur
16 januari 2012, 12:26
Alle buizen gloeien?

cluseau
16 januari 2012, 12:42
Mogelijk bij het impedantie overschakelen een spanningspiek gehad. Doorslag in de buisvoet? Hopelijk je OT nog in orde?

Maak je lokatie bekend dan is er misschien iemand bereid je te helpen.

SaferSephy
16 januari 2012, 13:26
Alle buizen gloeien?

Het poweramp stuk wel, pre amp stuk niet gezien vanwege de hulzen. Maar omdat toen ik de Standby er af haalde 1 eindbuis opeens heel hard begon te gloeien heb ik em maar snel uitgezet en dat laat ik liever ook zo om te voorkomen dat ik meer schade aanricht.


Mogelijk bij het impedantie overschakelen een spanningspiek gehad. Doorslag in de buisvoet? Hopelijk je OT nog in orde?

Maak je lokatie bekend dan is er misschien iemand bereid je te helpen.

Ik zit in regio Nijmegen, morgen direct naar de winkel, amp is pas 3 maanden oud. Aangaande mogelijke diagnoses geen idee, hoe zou ik dit gemerkt hebben? Het brommen trad op ook al stond het volume dicht en de amp op standby. (wat is een OT? :P)

cluseau
16 januari 2012, 13:35
Ik zit in regio Nijmegen, morgen direct naar de winkel, amp is pas 3 maanden oud. Aangaande mogelijke diagnoses geen idee, hoe zou ik dit gemerkt hebben? Het brommen trad op ook al stond het volume dicht en de amp op standby. (wat is een OT? :P)

OT is output trafo.

Brommen met volume dicht betekend dat het probleem in de eindtrap of voeding zit. Voeding is niet erg waarschijnlijk bij een nieuwe amp dus ik denk toch aan een doorgeslagen buisvoet. De brom is dan echt loeihard en je zekering zal er uit vliegen.

In geval van garantie even naar de winkel maar als het niet onder garantie valt zitten er genoeg techs in jouw stad waar je beter/sneller af ben.

Bernardduur
16 januari 2012, 14:39
Ik zit ook in Nijmegen; je bent iig altijd welkom!

SaferSephy
19 januari 2012, 21:17
thanks bernard!


Nou vandaag naar de winkel gebracht en ze gaan er mee aan de slag. Heb overigens om de periode te overbruggen een vervangende Super Reverb meegekregen. Super service weer van Max Guitar Nijmegen!

Zodra ik nieuws heb weer een update!

SaferSephy
22 januari 2012, 13:44
inmiddels is de amp gemaakt. Diagnose: Interne sluiting Eindtrapbuizen.

Van de week ophalen en zorgen dat ik em snel inspeel, 3 maart wacht de Vorstin in Hilversum