PDA

View Full Version : Wie heeft er ervaring met Gibson Es335 studio?



toneblo
15 januari 2012, 17:00
Wie kan er mij zijn ervaringen delen over een Gibson Es335 studio?
Heb er 1 op het oog en ben zeer benieuwd naar de voor en nadelen ten opzichte van een reguliere Es335.( behalve dan dat ie minder feedback geeft vanwege het ontbreken van de F-gaten )
Elementen zijn dirty fingers, kan ik niet veel over zeggen, heb ze nog niet gehoord.
Wellicht replacements, zoja, welke?

Graag jullie bevindingen..!

The Unforgiven
15 januari 2012, 17:28
Dirty Fingers hebben in ieder geval veel output, weet niet hoe dat gaat werken met een hollowbody (zelfs zonder f-gaten).

macwilliams
15 januari 2012, 17:57
Gaat prima word hij een beetje feller van.
Ik had ook high output elementen in een sheraton en die is met f sleutels.

toneblo
15 januari 2012, 22:44
zal ze eerst eens moeten horen en voelen denk ik, high output heb ik geen probleem mee.
morgen weet ik meer, dan maak ik een afspraak om het geheel eens te bepotelen..

frekie
16 januari 2012, 16:29
Ik moet uit mijn herinnering putten ,het is lang geleden. Zwarte ES335 Studio, eind jaren 80, SD humbuckers ipv Dirty Fingers. Prijs destijds 2500 Hfl, later verkocht voor pakweg 1100 euro. Die verkoopbaarheid blijft een goed argument voor de Gibson.

In dit geval helaas ook het enige. Plakkerige nek, matige mechanieken, bleef niet goed op stemming, slecht afgewerkt, middenbalk niet massief dus hij ging snel rondzingen. Leuk voor jazz en blues, ongeschikt voor rock.

Destijds goedkoper en beter, ok later wel duurder geworden: Yamaha SA2200 (subliem) en Ibanez AS200 (ook fraai maar ongeschikt voor jazz).

toneblo
16 januari 2012, 16:49
snel rond zingen zeg je, deze heeft een middenbalk die wel massief is en geen f-holes.
Ik moet hem eerst eens horen..
verder wel bedankt voor je input, zal zeker op de mechanieken en afwerking letten.Thanx!