PDA

View Full Version : Gezocht: Muzikanten voor online project



Stillborn
15 januari 2012, 14:52
Hoi allemaal,

Ik zoek naar muzikanten die van streetpunk/punk-rock/hardcore punk en dergelijke houden om een 'online' bandje mee te beginnen.

Ik fungeer voorlopig als gitarist in enkele bandjes, maar merk hoe moeilijk het is om gelijkgestemde zielen te vinden. Ik merk ook dat het principe van 'youtube bands' erg kan aanslaan.

Wat is de bedoeling?
Mogelijk beginnen met covers. We starten dus vanaf 0 met een clicktrack of een drumtrack, waar alle andere leden hun 'ding' mee mogen doen.
Als we merken dat de samenwerking goed verloopt zijn eigen nummers zeker mogelijk.
Voorlopig ben ik geïnteresseerd in muziek maken à la 'The Unseen', 'Sick Of It All', 'Bad Religion', 'De Heideroosjes', 'Pennywise', hele oude 'AFI', 'Social Distortion', 'Bouncing Souls', etc etc.
Het is ook de bedoeling dat ieder lid zijn opname filmt, zodat we ook een tof bewerkt filmpje kunnen plaatsen.

Wat heb je nodig?
Materiaal om te communiceren, zoals IM software
Een camera + opnamesoftware/interface/mic (whatever floats your boat)
Goeie dosis motivatie

Wat zoek ik nog?
Eigelijk alles behalve een gitarist. Ik kan drums programmeren en bas spelen, maar als dergelijke muzikanten zich aanmelden, zoveel te beter. Hoe meer muzikanten, hoe meer vreugde!


Eigenlijk mag hier gerust ook input gegeven worden door niet-geïnteresseerden. Ben benieuwd naar alle kanten van het verhaal.

Tias
17 januari 2012, 09:58
Klinkt interresant.
Al ben ik zelf bietje van de zebrahead achtige party punk/puberpunk.

Wat is je doel, samen muziek maken of uiteindelijk on stage staan?

Ik ben namelijk gitarist, maar ik neem thuis alles zelf ook op (drums intikken, bas enzo).

Stillborn
17 januari 2012, 11:18
Tgoh, eerst en vooral een groepje samenkrijgen dat elkaar kan motiveren en inspireren.
Als het blijkt dat we door het oog van het publiek goed bezig zijn, is the sky the limit...

Tias
17 januari 2012, 13:48
Naja het lijkt mij wel interesant.

Stillborn
17 januari 2012, 14:17
Je mag gerust meedoen hoor! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

sjoerd5
17 januari 2012, 14:20
Lijkt me wel leuk! Stuur maar een PM als je weet hoe, waar en wanneer.

Stillborn
17 januari 2012, 15:02
Lijkt me wel leuk! Stuur maar een PM als je weet hoe, waar en wanneer.

Welk instrument bespeel je? Of heb je interesse om wat vocals te plaatsen op de tracks?

Stillborn
2 februari 2012, 18:30
Geen zangers met interesse?
Ben nu met een bassist bezig aan onze eigen versie van 'Time is ticking away' van de Heideroosjes.

Drum is volledig geprogrammeerd.

Stillborn
25 februari 2012, 19:13
Laatste bumpje