PDA

View Full Version : NIeuwe hals voor oude Ibanez RG 770



RedBuell
15 januari 2012, 14:18
Ik heb een oude Ibanez RG 770 made in Japan, het is mijn eerste gitaar en ik heb destijds de body laten spuiten met een special paint. De gitaar klinkt erg goed maar nu ik een Charvel Pro Mod (japan) heb die weliswaar iets minder lekker klinkt maar veel lekkerder speelt speel ik steeds minder op de RG.

De RG heeft een erg smalle hals, super snel maar het is niet mijn ding. De hals op mijn Charvel vind ik echter wel heerlijk spelen. Ik zou dus graag een soortgelijke hals, wel 24 frets, op mijn Ibanez (laten) zetten.

Is dit mogelijk? Wat zijn dan eventueel de mogelijkheden en waar haal ik het beste een hals vandaan?

Alvast bedankt voor de info.

crapton
15 januari 2012, 16:12
Vox Humana - niet goedkoop, ik denk wel goed

de Gier - idem

Warmoth - vraag Orpheo maar of kijk op de website

Terminus
15 januari 2012, 17:00
Als het er een is zonder AANJ kun je er een Fender-stijl neck opzetten, maar dan houd je een lelijk gat als je geen 24-fret extension hebt. De 23e en 24e fret zitten op een uitstekend stukje fretboard met daaronder een dun stuk hals (een paar mm). Als je dus geen AANJ hebt zou een Warmoth neck met 24 frets misschien passen.

Heb je wel een AANJ, dan zal je een Ibanez neck moeten kiezen, of iemand er een laten maken.

RedBuell
15 januari 2012, 21:33
Wat is AANJ?

Tabula Rasa
15 januari 2012, 21:34
Wat is AANJ?

All acces neck joint

Orpheo
15 januari 2012, 22:17
warmoth necks zijn te carven naar een AANJ. het kan echter alleen als de 24e fret als overhang zit, en niet 'vast' op de neck.

Terminus
15 januari 2012, 23:20
warmoth necks zijn te carven naar een AANJ. het kan echter alleen als de 24e fret als overhang zit, en niet 'vast' op de neck.

Kijk, daar beginnen de problemen: AANJ necks met 24 frets hebben géén overhang, omdat die niet ontworpen zijn om verwisselbaar te zijn met Fender necks.

Orpheo
16 januari 2012, 15:18
Kijk, daar beginnen de problemen: AANJ necks met 24 frets hebben géén overhang, omdat die niet ontworpen zijn om verwisselbaar te zijn met Fender necks.

Dat bedoel ik :)