PDA

View Full Version : keycodes / midi commando's voor markers in Cubase 5



wizzie1982
15 januari 2012, 14:02
Hallo,

even een situatieschets:

Ik ga mijn laptop met cubase5 erop gebruiken om live meerdere sporen uit te sturen naar onze in-ear tafel (metronoom kliks) en de FOH (samples/extra sporen)
Deze zou ik graag bedienen met een bluetooth remote keyboard app die ik op mijn tablet heb geinstalleerd. (deze werkt gewoon als een normaal keyboard)
De nummers in cubase zijn aangegeven met markers.
Nu heb ik in de "Key Commands..." gevonden dat ik marker 1 tm 9 rechtstreeks kan aansturen met een toets op het toetsenbord. Werkt perfect, maar is er ook een mogelijkheid om (eventueel via een omweg) marker 10 en hoger aan te sturen met zelf ingevoerde toetsen?

Verder ben ik ook nog op zoek naar een mogelijkheid om (bijvoorbeeld in een midi track) te kunnen aangeven dat hij aan het eind van ieder nummer terug springt naar een marker of naar het begin van het project.

Weet iemand een oplossing? ik heb al uren zitten bladeren in de help, maar kan niet echt iets vinden.

TimmU
15 januari 2012, 23:06
Ik zou je van harte aanraden om hiervoor Ableton Live te gebruiken, samen met een simpele midi-controller.

wizzie1982
15 januari 2012, 23:26
nadat ik nog even wat rondgekeken had, had ik zelf inderdaad al besloten om ook Ableton Live eens te installeren en kijken hoe dat werkt.. De markers had ik al vrij snel onder de knie, alleen na iedere track terugspringen naar een bepaald punt en dat loopen heb ik nog niet helemaal gevonden..

Vervolgens zag ik ook op het steinberg forum dat het echt niet mogelijk is met cubase (raar eigenlijk, vind ik.. maargoed :))

ik ga ableton live een kans geven!