PDA

View Full Version : my gear what do ya think??



heavy
11 januari 2002, 21:15
Yooo ik speel op een musicman "luke" en een
gibson les paul custom" ovation collector serie "92 mesa(triaxis)en soldano(sp77)voorversterkers
lexicon mpx g2 + r1 floorboard(customised)
mesa(295)einversterker
2 marshall jcm 800 1960 speakers 4x12"

vraag: moet ik deze set aanpassen of heb je ideeen ?????????
LOL\o/\o/\o/\o/\o/\o/

Nocki
11 januari 2002, 21:18
Zorg dat alles mt dure/goede kabels aan elkaar zit (van den hull bijvoorbeeld)
en flikker die marshall kasten weg en zet er mesa cabs bij met EVM speakers.

kost wel iets meer maar je geluid geet er met 300 % mee voor uit.
.

heavy
11 januari 2002, 21:31
TJa die mesa kasten zijn zeker top
maar toch de marshall speakerkasten zijn wel de beste die marshall heeft gemaakt veel beter dan de 900 serie enz....
ik ga ze toch eens proberen thx m8.

ik gebruik audiotechnica kabels met neutrik
stekkers geweldig gewoon maar wel duur
laten maken in amsterdam bij Raf
ik wil graag de 2.90 eindtrap koppen
heeft iemand ervaring met deze eindtrap met een triaxis ervoor????thx

ekkerman
13 januari 2002, 17:08
als je er veel mee optreed en niet de beschikking over een ijzeren roadie hebt zou ik zeker voor iets lichter en kleiner gaan ,desnoods een boogie mark4 ofzo.
en volgens mij betaal je bij zo'n signature model altijd teveel ,zou je net als ik een fernandes hebben met floyd rose tremelo en emg hum 89 en 2x sa's klinkt dit ( weet ik zeker) minstens even goed voor de helft van wat het jouw gekost heeft.

anoniem
13 januari 2002, 23:18
Het lijkt me een prima set die je hebt!

Waar het om gaat is of je tevreden bent met je sound. Er zijn mensen die met een Sovtek of London City versterker spelen en die tevreden zijn!

Misschien dat die 2:90 een kleine verbetering oplevert qua sound maar dan zou ik toch echt eerst in een winkel de 2 eindtrappen vergelijken om te zien of het de moeite waard is.

Hoe bevalt die LexiconMPX g2, ik ga dat apparaat binnenkort uitproberen want het lijkt mij de ultieme gitaar FX processor qua mogelijkheden. Vooral de mogelijkheid om FX voor je preamp en in de loop te plaatsen.

Geert

anoniem
13 januari 2002, 23:24
Oh ja en wat die Mesa kasten betreft. Ze zijn heel erg goed gebouwd, maar hier vind ik de hoge prijzen die gehanteerd worden omdat het Mesa betreft niet helemaal op zijn plaats. Ikzelf gebruik een Marshall kast met Celestion V30's en dat klinkt prima en het verschil met een Mesa Recto kast qua klank is vooral verschillend door de iets grotere afmetingen vd Mesa Recto kast, het hout is hetzelfde! Natuurlijk is het fijn als je cab goed gebouwd is, stevig dik berken-multiplex, en de bouwkwaliteit, de stugheid vd kast draagt zeker bij voor het geluid, maar met die Marshall-kasten is niet echt iets mis. Als je andere speakercabs wilt kijk dan eens naar Koch kasten, die zijn voordeliger en ook goed gebouwd!

Geert

anoniem
14 januari 2002, 13:31
tja mesa is gewoon duur maar ja over sounds kunnen we lange discussie voeren smaak is persoonlijk!maar het is goed om gedachten uit te wisselen,de mk IV haalt het bij lange na niet met mijn setup zeker overstuurd niet en dat slepen valt wel mee
alles op wielen en in een prof 19" rek ingebouwd met audiotecnica kabels (top)
van de hull speakersnoer (weer top)
even over die g2 van lexicon! het is een top apparaat maar!!! ik vindt de noisegate niet lekker ik krijg hem niet lekker afgesteld grrrrrrr.
ik had toen ook de g-force van tc. uitgeprobeerd en ik denk toch dat ik die had moeten kopen mooiere chorus maar ja de verschillen zijn minimaal het is allemaal
het neusje van de zalm (gaat weer om smaak en wat speel je voor muziek??!!!)

bedankt voor de reakties guys

stef,

heavy
14 januari 2002, 13:31
tja mesa is gewoon duur maar ja over sounds kunnen we lange discussie voeren smaak is persoonlijk!maar het is goed om gedachten uit te wisselen,de mk IV haalt het bij lange na niet met mijn setup zeker overstuurd niet en dat slepen valt wel mee
alles op wielen en in een prof 19" rek ingebouwd met audiotecnica kabels (top)
van de hull speakersnoer (weer top)
even over die g2 van lexicon! het is een top apparaat maar!!! ik vindt de noisegate niet lekker ik krijg hem niet lekker afgesteld grrrrrrr.
ik had toen ook de g-force van tc. uitgeprobeerd en ik denk toch dat ik die had moeten kopen mooiere chorus maar ja de verschillen zijn minimaal het is allemaal
het neusje van de zalm (gaat weer om smaak en wat speel je voor muziek??!!!)

bedankt voor de reakties guys

stef,

Chiel
24 januari 2002, 10:54
Geert schreef:
[Als je andere speakercabs wilt kijk dan eens naar Koch kasten, die zijn voordeliger en ook goed gebouwd!]

Na mijn bankrekening flink gespekt te hebben, was ik er van overtuigt om een mesa cab. aan te schaffen. Ik wilde of voor één 4x12" gaan (klinkt lekker diep), of voor twee 2x12" cabs (klinken lekker strak).

Toen ik ze aan het uitproberen was heb diverse andere cabs geprobeerd, zonder op prijzen of op merken te letten. Ik heb ook de DLX serie van Koch grondig getest. Eerlijk gezegd kon ik geen voor- en nadelen tussen de Mesa's en de Koch DLX serie noemen. De gevoeligheid van de Mesa's ligt wat hoger waardoor ze meer DB's genereren met minder vermogen. Met een Mesa 295 heb je echter genoeg vermogensreserves zodat dit geen issue is.

Zelf ben ik nu voor een Koch 4x12" gegaan, omdat ik deze iets wat strakker vond klinken. Bovendien heeft de Jenssen speaker een erg breed frequentie bereik waardoor deze voor mijn gitaarspel beter geschikt is (van funk tot metal). Gevolg; een geldoverschot. Ze zijn aanmerkelijk goedkoper en dat is toch altijd wel een extra pluspuntje waard.

Kortom; Ik zou met zo'n set als de jouwe zeker voor andere cab's gaan. Het is een feit dat de Mesa's en Koch's sowieso meer punch en druk kunnen genereren als de Marsh ooit zou kunnen opbouwen. Zelf heb ik een hele poos op een 9200 i.c.m. een 1960 gespeeld en de 9200 i.c.m. de Koch DLX is echt een hele grote verbetering!

Probeer ze maar eens uit! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.


Greets, Chiel.

heavy
24 januari 2002, 19:49
kijk hier hou ik nou van iemand die
een goed advies kan geven :grin:
door de praktijk rijk zullen we maar zeggen,

bedankt! ik ga zeker die dlx uitproberen
de mesa heb ik net getest en erggggg goed hoor veel meer body
maar dat zei Rectifier ook al :razz:
ik ben benieuwd naar de koch
thx man voor je advies!!!

stef

gangsta
25 januari 2002, 21:42
check de los lobottoms van rivera,

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gangsta op 2002-01-26 15:19 ]</font>

heavy
26 januari 2002, 00:07
hmm tja weer een goed advies!!!
thx het wordt steeds leuker op dit forum

gangsta
26 januari 2002, 00:13
we do the best we can: :grin: :grin:

Rectifier
26 januari 2002, 13:01
4x12 los lobottom???
Luke heeft de 4x12 en daaronder een extra los lobottom 2x12 als subwoofer.

Ik zou gaan voor de Rivera 3x12.
Is een 4x12 kast met bovenin twee vintage 30's en onderin 1x12 subwoofer.
De kast is zelf iets kleiner dan een standaard 4x12. Makkelijk voor het sjouwen.
Je kan zelfs de achterkant van de bovenste speaker los halen, krijg je meer Fender karakter. (open back)

Chiel
29 januari 2002, 13:19
lobottom 2x12 als subwoofer? heb er ooit ééntje geprobeerd, maar de bassist was er niet echt van gechameerd. Ik ben nu eindelijk eens blij dat mijn geluid overal doorheen bijt en dat ik niemand in de weg zit.
De lobottom 2x12 klinkt echt erg goed, maar wanneer je hem gebruikt tijdens een optreden kost het erg veel tijd om hem goed afgesteld te krijgen. Zelf heb ik niet zoveel geduld maar wanneer je enigste gitarist bent in een formatie kan ik begrijpen dat je het wel wat vind.