PDA

View Full Version : HNGD. Jeugdsentiment: Ibanez



jutter
14 januari 2012, 13:26
Een van mijn eerste gitaren was een Ibanez Blazer. Natuurlijk later verkocht om een Ibanez SL (Steve Lukather) te kunnen kopen. Ook die verdween weer na verloop van tijd om weer wat anders te kunnen bekostigen, zoals Fender, later een Gibson, enz. Toch heb ik altijd een zwak blijven houden voor Ibanez. Je kent dat vast wel dat je na 25-30 jaar denkt: 'ooh, die ik toen had (vroeguh) was zo slecht nog niet'! Laatste maanden was ik dus op zoek naar een leuke Ibanez voor naast mijn Fender Telecaster. Ben inmiddels bij een aantal mensen thuis geweest die zo'n Ibanez te koop hadden staan. Elke keer was het hem net niet, jammer! Nu heeft de plaatselijke gitaarboer al jaren zo'n Roadstar die je kan gebruiken om versterkers te testen (je kent dat wel, de hoer van de plaats). Ik wist dat het een erg goed exemplaar was maar waar wel wat werk in zou zitten. Al jarenlang maakte ik opmerkingen over die gitaar tegen de gitaarboer dat ik er belang bij had. Helaas wou hij hem niet kwijt. Totdat ik van de week er weer over begon. Hij vroeg hoeveel heb je ervoor over? Ik doe een bod en na wat onderhandelen had ik hem! Affijn, thuis de fretjes netjes gepolijst, toetsenbord schoongemaakt en in de olie gezet, alles wat los zat weer vastgezet, opnieuw afgesteld (lekkere lage actie zonder buzz!) en een fris setje snaren erop. In ieder geval, ik heb er een gitaar bij die heerlijk licht speelt en ook nog eens waanzinnig goed klinkt!
Voilà:
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Ibanez%20Roadstar/ibanezroadstar042.jpg
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Ibanez%20Roadstar/ibanezroadstar032.jpg

macwilliams
14 januari 2012, 13:34
Jeugdsentiment heb ik ook laat van gehad. Ik zocht een paar jaar geleden naar mijn eerste gitaar, een avora LP. Toen ik er een op een veilingsite aangeboden zag worden voor een abnormaal hoge prijs was het sentiment acuut weg.

Maar voor jou, gefeliciteerd :cheerup:

jutter
14 januari 2012, 13:37
Jeugdsentiment heb ik ook laat van gehad. Ik zocht een paar jaar geleden naar mijn eerste gitaar, een avora LP. Toen ik er een op een veilingsite aangeboden zag worden voor een abnormaal hoge prijs was het sentiment acuut weg.

Maar voor jou, gefeliciteerd :cheerup:

Bedankt Willem!
Het is een Jap uit 1986.

Ben je nu nog op zoek naar een Avora? En zijn die zo duur geworden?

macwilliams
14 januari 2012, 13:56
Bedankt Willem!
Het is een Jap uit 1986.

Ben je nu nog op zoek naar een Avora? En zijn die zo duur geworden?

Inmiddels ben ik niet meer op zoek. En dat ze zo duur zijn geworden is denk ik meer het debet van degene die hem toen aanbood. De helft van de door hem gevraagde prijs had ik nog wel willen ophoesten.

frekie
15 januari 2012, 13:23
Ibanez Blazer en Roadstar begin jaren 80, altijd goed. Tijdje geleden een Blazer gehad, had een zwaar leven gehad, moesten nieuwe frets op dus maar weer doorverkocht. Zat een massief messing tremolo op, heb ik later alleen nog gezien op mijn Westone Concord III. Fijne strat-achtige gitaar.

TimoSomers
15 januari 2012, 13:24
Mooi ding man, kende deze modellen niet!
Lijkt een beetje MM Luke achtig.

Hendriks
15 januari 2012, 13:28
Leuk . Raar verschijnsel "jeugdsentiment" , heb ik ook last van , ook ik krijg een lookalike van 1 van mijn eerste gitaren deze week , alleen dan in een betere uitvoering.

Shredder Mike
16 januari 2012, 09:39
Gefeliciteerd, Alex.

jutter
16 januari 2012, 10:02
Ibanez Blazer en Roadstar begin jaren 80, altijd goed. Tijdje geleden een Blazer gehad, had een zwaar leven gehad, moesten nieuwe frets op dus maar weer doorverkocht. Zat een massief messing tremolo op, heb ik later alleen nog gezien op mijn Westone Concord III. Fijne strat-achtige gitaar.

Blazers en Roadstars zijn verdomd goed gitaren! Humbucker scheurt als een idioot en is gewoon strak te noemen. De singlecoils doet me sterk denken aan een Fender '62 RI maar dan net iets anders, wat voller zeg maar. Tremelo werkt perfect. Mooi systeem trouwens; snaren gaan er via de bovenkant in en die haak je vast in het tremeloblock.

jutter
16 januari 2012, 10:05
Mooi ding man, kende deze modellen niet!
Lijkt een beetje MM Luke achtig.

Hoi Timo,

Ik dacht jaren geleden net andersom toen ik Steve voor het eerst met zijn 'Luke' zag! Er zitten zo op het eerste gezicht duidelijke overeenkomsten in.

jutter
16 januari 2012, 10:06
Leuk . Raar verschijnsel "jeugdsentiment" , heb ik ook last van , ook ik krijg een lookalike van 1 van mijn eerste gitaren deze week , alleen dan in een betere uitvoering.

Ben benieuwd Henk! We worden ouder hè :D

jutter
16 januari 2012, 10:08
Gefeliciteerd, Alex.

Hey Mike,

Thanks!
Dat is weer een tijdje geleden! :)

groovieguitarguus
16 januari 2012, 10:34
Ha Jutter.... heel gaaf gitaartje...

Destijds idd een bekende serie van Ibanez.
Voor zover ik weet speelde (of speelt nog) Allides Hidding op zo'n ding.
De gitarist van Spandau Ballet liep er ook mee rond...
En voor ik weet had... ehhhh... graven in de grijze massa...
Ik geloof Midge Ure (Ultravox) een compleet grijze was echt zijn Main Axe.
Kan zijn dat ik ergens nog een folder van heb liggen... Gaaf hoor.

Wat betreft jeugdsentiment... ik merk dat de lekkere wijven van vroeger ook gewoon 'ouwe pijpen' zijn geworden... en waarbij de zwaartekracht het heeft gewonnen van hun vroeger Prominent priemende voorgevels... ;-).
Wat betreft gitaren heb ik dat niet... ik heb er ooit 1 verkocht. Voor de rest kan ik het niet over mijn hart verkrijgen. Misschien wel wat betreft mijn ampje... een Sessionette 75 mkII.

jutter
16 januari 2012, 11:05
Ha Jutter.... heel gaaf gitaartje...

Destijds idd een bekende serie van Ibanez.
Voor zover ik weet speelde (of speelt nog) Allides Hidding op zo'n ding.
De gitarist van Spandau Ballet liep er ook mee rond...
En voor ik weet had... ehhhh... graven in de grijze massa...
Ik geloof Midge Ure (Ultravox) een compleet grijze was echt zijn Main Axe.
Kan zijn dat ik ergens nog een folder van heb liggen... Gaaf hoor.

Wat betreft jeugdsentiment... ik merk dat de lekkere wijven van vroeger ook gewoon 'ouwe pijpen' zijn geworden... en waarbij de zwaartekracht het heeft gewonnen van hun vroeger Prominent priemende voorgevels... ;-).
Wat betreft gitaren heb ik dat niet... ik heb er ooit 1 verkocht. Voor de rest kan ik het niet over mijn hart verkrijgen. Misschien wel wat betreft mijn ampje... een Sessionette 75 mkII.

Hey Guus!
Ik heb ze ook inderdaad bij bekendere gitaristen gezien. Destijds was ik bij een optreden van Gary Glitter, die ken je vast ook nog wel :D
Die gitarist had toen 1 Blazer en 2 Roadstars bij zich en dat klonk echt geweldig! Als ik nu mijn Roadstar op pak dan waan ik mij weer in de '80er jaren; nog lekker jong en vooral wild! Kijk ik dan in de spiegel dan zie ik een ouwe zak met een buikje waar ook de zwaartekracht het aan het winnen is.... :D Maar ja, we zijn nu een dikke 30 jaar verder......

groovieguitarguus
16 januari 2012, 19:51
Ik zie dat Midge Ure de strijd met de 'bebossing' heeft verloren...
Onherkenbaar.... maar nog steeds met zijn Ibanez... zal ± 2009 zijn.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/Midge_Ure_Duisburg_2009.jpg/800px-Midge_Ure_Duisburg_2009.jpg

http://www.synthema.ru/uploads/posts/2009-09/1254237280_02-3651978150_1210fc3f9b.jpg

jutter
16 januari 2012, 20:03
Ik zie dat Midge Ure de strijd met de 'bebossing' heeft verloren...
Onherkenbaar.... maar nog steeds met zijn Ibanez... zal ± 2009 zijn.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/Midge_Ure_Duisburg_2009.jpg/800px-Midge_Ure_Duisburg_2009.jpg

http://www.synthema.ru/uploads/posts/2009-09/1254237280_02-3651978150_1210fc3f9b.jpg

Tjee, die is oud geworden:seriousf:
Wat zal die Ibanez te lijden hebben gehad na al die die jaren! Ik wist niet dat hij nog steeds die Ibanez gebruikt; erg leuk om te zien!

mesaman
16 januari 2012, 23:11
ik koop nooit meer wat in die winkel! verkocht me bijna een gibson supreme met een beschadigde brug anker! toen ik later die ibi wou hebben.....

maargoed, die gitaren zijn heerlijk! zelf een paar van gehad. spelen supers!

t zijn nog geen jems......

over jeugd sentiment, die blonde dames van rond de 20 ;)

jutter
16 januari 2012, 23:24
ik koop nooit meer wat in die winkel! verkocht me bijna een gibson supreme met een beschadigde brug anker! toen ik later die ibi wou hebben.....

maargoed, die gitaren zijn heerlijk! zelf een paar van gehad. spelen supers!

t zijn nog geen jems......

over jeugd sentiment, die blonde dames van rond de 20 ;)

Hebben we het over dezelfde winkel?:???:

mesaman
18 januari 2012, 00:41
joah, ik wou deze ibanez ook wel! wou er een allan holdsworth van maken!maar dan zwart(had de spinnen nekplaat!) maar die gitaar was niet te koop, toen had hij een supreme in geruild, mooi ding, maar de trem anchors waren vreemd genoeg beschadigd!ging ook niet door! tja.

veel plezier er mee!@

jutter
18 januari 2012, 00:57
joah, ik wou deze ibanez ook wel! wou er een allan holdsworth van maken!maar dan zwart(had de spinnen nekplaat!) maar die gitaar was niet te koop, toen had hij een supreme in geruild, mooi ding, maar de trem anchors waren vreemd genoeg beschadigd!ging ook niet door! tja.

veel plezier er mee!@

Dus ik heb deze voor je neus weggekaapt? Ik moet zeggen (en niet omdat ik hem heb) dat deze Ibanez akelig goed is! Ik speel er met héél veel plezier op! Kom jij ook uit, of uit de buurt van H?

mesaman
18 januari 2012, 01:25
jeps, ik weet het, ken de gitaar ook goed hoor. Ken jij de allan holdsworth gitaar ook?
Maar ik wil tegenwoordig wat hoogwaardigere gitaren,al is deze best heel goed.

over dat weg kapen?tis 2 jaar geleden dat ik er naar vroeg, enne zoveel gitaren verkocht hij daar niet,dus was vast blij dat hij wat weg kon doen ;)

jutter
18 januari 2012, 11:03
jeps, ik weet het, ken de gitaar ook goed hoor. Ken jij de allan holdsworth gitaar ook?
Maar ik wil tegenwoordig wat hoogwaardigere gitaren,al is deze best heel goed.

over dat weg kapen?tis 2 jaar geleden dat ik er naar vroeg, enne zoveel gitaren verkocht hij daar niet,dus was vast blij dat hij wat weg kon doen ;)

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Ibanez%20Roadstar/Page08.jpg

De AH heb ik nog nooit in handen gehad maar in de '80er jaren heb ik altijd wel gesmult van de plaatjes :D

Wat betreft hoogwaardige gitaren: ik vind mijn Ibanez ook een hoogwaardige gitaar. Ik heb zat dure gitaren (gehad) waar de Ibanez absoluut niet voor onder doet. Je moet gewoon een erg goed exemplaar uitzoeken want er zitten ook mindere tussen. Mijn jacht is in ieder geval geopend!
Wat ik mij nog steeds afvraag is of jij ook uit H. komt, ik heb het idee, waarom weet ik niet, dat wij elkaar kennen.....

groovieguitarguus
19 januari 2012, 00:25
Wat betreft hoogwaardige gitaren: ik vind mijn
Wat ik mij nog steeds afvraag is of jij ook uit H. komt, ik heb het idee, waarom weet ik niet, dat wij elkaar kennen.....


Ik kom uit A... als jij uit H... komt, kunnen we misschien een leuke supermarkt keten beginnen...;-)

muziekschuur
19 januari 2012, 00:57
Heb hier ook een Roadster II waarbij de pickguard door een messing plaat is vervangen en The original HB-1 gibson pickups zijn geplaatst.

Ik zou er een goldo backbox in monteren..

http://a2.images6.thomann.de/pics/prod/147745.jpg

Als een snaar breekt dan ontstemt ie niet en kun je toch je optreden afmaken..