PDA

View Full Version : Nieuwe youtube video - Stevie Ray Vaughan - Texas Flood! -BrendBlues-



Axl Rose
14 januari 2012, 13:10
Hoi allemaal,

Das weer lang geleden dat ik iets gepost heb. Bij deze, hoop dat jullie het wat vinden! Ben Benieuwd!

Nieuwe youtube video - Stevie Ray Vaughan - Texas Flood! -BrendBlues:

http://www.youtube.com/watch?v=LwVXsOLesiw

LGK
14 januari 2012, 14:05
Super man, erg goed gedaan! Mischien mag het geluid nog iets "dikker". Maar wie ben ik om daar iets over te zeggen ;-)

Vooral bij 1:15 is wel een gaaf stukje!
En kan je Lenny ook? Zou ik ook wel is van je willen horen eigenlijk!

Ga zo door!

Grz

The Lo Lands
14 januari 2012, 14:22
Als je zo lekker kunt spelen en oh zo gevaarlijk in de buurt komt van de meester zelf wordt het dan niet eens tijd voor eigen werk :crazyhappy: Misschien ben je daar al mee bezig?

Goed gedaan man klinkt top!

En wat is dat cremekleurige doekje wat boven de gitaar bungelt :roll:

Tabula Rasa
14 januari 2012, 14:27
Erg lekker gespeeld. Wat een gecontroleerde agressie zag.

dat doekje is volgens mij gewoon een lekkere warme wolle winter shawl :hide:

jannest
14 januari 2012, 14:29
nog steeds in de slaapkamer ????

het podium op jij !!!!

potjandikkie

Stratman70
14 januari 2012, 16:14
Hey Brend, wat vet weer man! Ik hoor gewoon ECHT geen verschil tussen jou en de meester zelf! Wat een gaaf spel en je sound is gewoon om jaloers op te zijn! Bij 3.35 dacht ik wel van 'iets meer dynamiek zou ook goed zijn' en prompt daarop draai je je volumeknop terug; het leek wel interactieve, mind controlling tv ofzo. :D

Ik zit nu ook daarna gelijk even naar je Testify te luisteren. Jammer van de iets mindere geluidskwaliteit, maar daar ga je ook heerlijk los zeg! Super gewoon!

Ik wil me ook even aansluiten bij The Lo Lands: wordt geen tijd om de uitdaging aan te gaan om iets van jezelf op te nemen, helemaal in de stijl van SRV?

Petje af hoor!!! Heb genoten!

Harald
14 januari 2012, 19:12
nog steeds in de slaapkamer ????

het podium op jij !!!!

potjandikkie

+1

maar dat wist je al...

En ga nou verdulleme eens je eigen ding doen. Alex doet al een waanzinnig goede SRV, en over de matige imitaties breek je je nek... Maar dat wist je al, dat ik dat zou zeggen :)

Stevie is niet groot geworden door zijn voorbeelden precies na te BLIJVEN spelen ;)

-Martijn-
14 januari 2012, 21:04
Klinkt goed! De meeste Youtube filmpjes kijk ik nooit helemaal af, maar bij deze is dat wel gelukt. :p

pasqual
14 januari 2012, 22:17
Tja Brend, de algemene tendens hier is toch bewondering maar ook dat het tijd wordt voor een band en eigen werk! Mocht dit niet al het geval zijn...
Over je cover: goed gespeeld. Bijna perfecte sound en je spel komt akelig dicht bij Stevie. Ik zou jou wel eens willen horen op een podium met een vette buizenversterker, komt je sound zeker ten goede. Is natuurlijk niet geschikt voor in de slaapkamer:chicken:

Axl Rose
15 januari 2012, 11:41
Super man, erg goed gedaan! Mischien mag het geluid nog iets "dikker". Maar wie ben ik om daar iets over te zeggen ;-)

Vooral bij 1:15 is wel een gaaf stukje!
En kan je Lenny ook? Zou ik ook wel is van je willen horen eigenlijk!

Ga zo door!

Grz

Thanks!! Ja, het geluid had idd ietjes minder 'iel' gemogen, helemaal mee eens. Lenny wil ik ergens komende tijd (ik ben echt een trage slak hoor met licks/songs leren) proberen. De meeste licks in mijn cover versie heb ik geleerd/gekaapt uit Stevie Ray Vaughan - Texas flood, Washington 12.27.-83 performance. Kijk maar op youtube.



Als je zo lekker kunt spelen en oh zo gevaarlijk in de buurt komt van de meester zelf wordt het dan niet eens tijd voor eigen werk :crazyhappy: Misschien ben je daar al mee bezig?

Goed gedaan man klinkt top!

En wat is dat cremekleurige doekje wat boven de gitaar bungelt :roll:

wow, thanks! Ik heb wel geprobeerd zelf verzinsels te maken, maar door gebrek aan ervaring en mogelijkheden voor backingtracks e.d. en gebrek tijd loopt dat tot nu toe telkens uit op soep... Maar bedankt iig voor je commentaar! Erg leuk om te lezen.

Het cremekleurige doekje is inderdaad mn sjaal...haha! ik had het koud! :D


Erg lekker gespeeld. Wat een gecontroleerde agressie zag.

dat doekje is volgens mij gewoon een lekkere warme wolle winter shawl :hide:

Dankjewel hoor Tabula Rasa! Het heeft mij wel een eeuw geduurd eerdat ik dit liedje, enigszins onder controle heb/had hoor. Kost mij enorm veel energie om dit eruit te persen, echt rammen soms haha! + wat misschien ook helpt is de PODHD 500, soundinstellingen. Over mn 'fysieke' marshall versterker klinkt het gelijk een stuk minder 'Stevie' dus daar zal ook een belangrijk gedeelte in liggen?



nog steeds in de slaapkamer ????

het podium op jij !!!!

potjandikkie

Ja chef, haha! (schaam, schaam)


Hey Brend, wat vet weer man! Ik hoor gewoon ECHT geen verschil tussen jou en de meester zelf! Wat een gaaf spel en je sound is gewoon om jaloers op te zijn! Bij 3.35 dacht ik wel van 'iets meer dynamiek zou ook goed zijn' en prompt daarop draai je je volumeknop terug; het leek wel interactieve, mind controlling tv ofzo.

Ik zit nu ook daarna gelijk even naar je Testify te luisteren. Jammer van de iets mindere geluidskwaliteit, maar daar ga je ook heerlijk los zeg! Super gewoon!

Ik wil me ook even aansluiten bij The Lo Lands: wordt geen tijd om de uitdaging aan te gaan om iets van jezelf op te nemen, helemaal in de stijl van SRV?

Petje af hoor!!! Heb genoten!

Stratman, thanks much voor je comments!! Ik heb lang gepuzzled met de backingtrack (omdat ik die niet kan editen, standard backing) om er dynamiek, verschillende aspecten van de live versies van Stevie erin op te nemen. Ben blij dat het gelukt is zo aan je feedback te lezen!

Betreft eigen werk, ik weet niet goed waar ik moet beginnen....ik heb wel pogingen gedaan zelf licks te bedenken etc., maar ik val steeds terug op stevie licks & tricks. Wat dat betreft val ik op dit moment sterk door de mand, haha! Misschien is een eerste stap voor mij vooral een keertje meejammen met een bestaande band? Kijken hoe dat gaat, bevalt? Vervolgens stap voor stap verder werken? Songwriting is niet mijn expertise, stampen en licks kopieren wel, haha, momenteel weinig feeling voor zelf schrijven, ontbreken muziektheorie?




+1

maar dat wist je al...

En ga nou verdulleme eens je eigen ding doen. Alex doet al een waanzinnig goede SRV, en over de matige imitaties breek je je nek... Maar dat wist je al, dat ik dat zou zeggen

Stevie is niet groot geworden door zijn voorbeelden precies na te BLIJVEN spelen ;)

Harald! Dankje! Ik weet wat mij te doen staat, maar hoe ik er moet komen dat vind ik wat lastiger (gebrek aan tijd ervaring etc. denk niet dat dat probleem minder gaat worden komende maanden. (Volgende maand overstap binnen het bedrijf waar ik werk, zodat alles nog drukker gaat worden) Zie mijn antwoord aan stratman in deze post.


Klinkt goed! De meeste Youtube filmpjes kijk ik nooit helemaal af, maar bij deze is dat wel gelukt. :p

merci!!


Tja Brend, de algemene tendens hier is toch bewondering maar ook dat het tijd wordt voor een band en eigen werk! Mocht dit niet al het geval zijn...
Over je cover: goed gespeeld. Bijna perfecte sound en je spel komt akelig dicht bij Stevie. Ik zou jou wel eens willen horen op een podium met een vette buizenversterker, komt je sound zeker ten goede. Is natuurlijk niet geschikt voor in de slaapkamer:chicken:

Dankjewel Pasqual! haha, nee inderdaad, ik ben nu gedwongen overigens om met koptelefoon te spelen. Ik woon midden in de stad, oud pand, gehorig (net verhuist) :D De eerste stap voor mij is denk ik een keertje meespelen met een al bestaande band, of meejammen, kijken hoe dat gaat? Vervolgens vanuit daaruit verdere plannen maken?

LGK
15 januari 2012, 11:50
Hey gaaf dat je voor iedereen ff de tijd neemt om wat terug te sturen..!

Maar heb ik nog wel een vraagje .. :hide:
-Als ik het goed begrijp leer je deze songs gewoon op gehoor en veel naar Stevie kijken?

Grz

JimiDylan
15 januari 2012, 11:57
Vet! Goed gespeeld! Prima sound! Props to you man!

Vraagje: Wat voor snaren gebruik je?

jannest
15 januari 2012, 12:17
Dankjewel Pasqual! haha, nee inderdaad, ik ben nu gedwongen overigens om met koptelefoon te spelen. Ik woon midden in de stad, oud pand, gehorig (net verhuist) De eerste stap voor mij is denk ik een keertje meespelen met een al bestaande band, of meejammen, kijken hoe dat gaat? Vervolgens vanuit daaruit verdere plannen maken?

plaats hier ff een oproep


http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?17-Aangeboden

gaat vast lukken denk ik zo

Duhsjaak
15 januari 2012, 12:24
Hi
Normaal....
Maar nu ben ik het met iedereen eens.
Ik hoor alleen wel verschil met de meester. Da's vooral omdat zijn vingers steeds strammer worden. Ik nodigde hem laatst uit op mijn verjaardag, maar het management gaf subtiel te kennen dat hij niet meer helemaal in een conditie was om het podium nog op te klimmen.

Robin Trower heeft zijn echt fabelachtige techniek en muzikaliteit te grabbel gegooid door hardnekkig maar Hendrix te blijven naapen. Dat heeft uiteindelijk zijn geloofwaardigheid gekost.

Ik stel voor dat jij op tijd op de rem trapt en een koerswijziging inzet.
Gogogo!!!!!
Vriendelijke groet, Gus

Dealer
15 januari 2012, 13:50
Klinkt echt heel nice man... wauw veel herkenbare licks

vette baard ook

Tabula Rasa
15 januari 2012, 13:54
Ik nodigde hem laatst uit op mijn verjaardag, maar het management gaf subtiel te kennen dat hij niet meer helemaal in een conditie was om het podium nog op te klimmen.


:seriousf:

Misschien omdat ie al ff dood is?

Dealer
15 januari 2012, 14:02
jaja hij snapt em ;)

Harald
15 januari 2012, 14:06
Kost mij enorm veel energie om dit eruit te persen, echt rammen soms haha! + wat misschien ook helpt is de PODHD 500, soundinstellingen. Over mn 'fysieke' marshall versterker klinkt het gelijk een stuk minder 'Stevie' dus daar zal ook een belangrijk gedeelte in liggen?

:seriousf: Dit zal voor alle buizenpuristen volledig kontraintuďtief klinken... Die zullen juist zeggen dat je om de sound van SRV te krijgen echt niet om een buizenbak heen kunt...

Wat betreft dingen proberen, het is op bluesforum ook al gezegd, en ik zag dat iemand de moeite nam om wat lokaties te noemen.

Zoek eens wat jamsessies op. Vermoed dat je gehoor je nu al prima in staat stelt ook mee te spelen als je het nummer niet kent (even binnen een rock/blues context iig) Denk dat je er een graag geziene gast bent met dit spel. Weet niet waar je ergens zit, Apeldoorn op donderdag bluescafé en op vrijdag soms in SamSam Elke wat grotere plaats heeft zo zijn mogelijkheden wel. Ander voordeel is dat je gelijk wat muzikanten kennen leert.

da Liks
15 januari 2012, 19:30
Hooooly shit, lekkeerrrrrr!!

johantipker
15 januari 2012, 22:24
Lekker gespeeld, heel authentiek... alsof Stevie naast me in de kamer stond!
je sound is geweldig. Helemaal Stevie, er zit een goeie drive in jouw spel! je speelt vooruit.. er zit beweging in je lijnen.

Keep it up!

Axl Rose
18 januari 2012, 21:16
Hey gaaf dat je voor iedereen ff de tijd neemt om wat terug te sturen..!

Maar heb ik nog wel een vraagje .. :hide:
-Als ik het goed begrijp leer je deze songs gewoon op gehoor en veel naar Stevie kijken?

Grz

thanks, klopt! Hoofdzakelijk op gehoor en vingers bekijken op dvd's youtube etc. + ik heb veel gehad aan 'Stevie Snacks' youtube video's over blues en SRV.


Vet! Goed gespeeld! Prima sound! Props to you man!

Vraagje: Wat voor snaren gebruik je?

Dankje! Ik gebruik .10 d'addario. Een paar maanden geleden was ik overgestapt naar .11 maar mijn vingers trekken dat echt gewoon niet, dus gewoon weer terug naar .10 . Het woog niet op voor de 'iets' dikkere sound. (althans voor mij). :)


plaats hier ff een oproep


http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?17-Aangeboden

gaat vast lukken denk ik zo

Thanks, will do!


Hi
Normaal....
Maar nu ben ik het met iedereen eens.
Ik hoor alleen wel verschil met de meester. Da's vooral omdat zijn vingers steeds strammer worden. Ik nodigde hem laatst uit op mijn verjaardag, maar het management gaf subtiel te kennen dat hij niet meer helemaal in een conditie was om het podium nog op te klimmen.

Robin Trower heeft zijn echt fabelachtige techniek en muzikaliteit te grabbel gegooid door hardnekkig maar Hendrix te blijven naapen. Dat heeft uiteindelijk zijn geloofwaardigheid gekost.

Ik stel voor dat jij op tijd op de rem trapt en een koerswijziging inzet.
Gogogo!!!!!
Vriendelijke groet, Gus

haha, komt hopelijk goed! In ieder geval is het wel bij mij zo dat, als ik Stevie probeer te coveren ik moeilijk kan afwijken van zijn speelstijl, zodra ik eigen verzinsels erin stop dan klinkt het snel gelijk ruk, omdat het zo specifiek is ook, of het past totaal niet. Misschien is het net zoiets als klassieke stukken coveren op de piano of concerten? Bij dat soort concerten is het weer minder vreemd als muziekstukken gelijken aan het origineel? Of ik zit er helemaal naast...dat kan natuurlijk ook ;)

Als ik luister naar BB King of Albert King etc, of andere influences, blues artiesten dan vind ik het wel mooi.....maar niet zo mooi als de style van Stevie, dus automatisch hang ik meer naar het strakke toe. Maar denk wel dat als ik in de toekomst eigen nummers zou proberen te maken (lees echt proberen, want in het nummers schrijven daar sta ik echt in de beginface :D ) dat ik meer stylen erin zou kunnen gooien en dan beter tot zijn recht komen als 'mijzelf'. Dan wordt immers geen vergelijking met Stevie gemaakt?

Vroeger veel Guns N' Roses gespeeld, Led Zeppelin dus daar zit voor mij ook liefde (al dringt Stevie ze een klein beetje weg) haha! Met andere woorden, Stevie zijn muziek coveren zal ik zeker blijven doen, maar zodra ik er klaar voor ben om eigen materiaal te doen, dan weet ik bijna zeker dat ik niet alleen een 'Stevie' ga doen, want zo goed ben ik niet, haha, er is maar 1 Stevie uiteraard! groeten Gus!


Klinkt echt heel nice man... wauw veel herkenbare licks

vette baard ook

haha, dankjwel! jaa, die baard...ZZ top ;)


:seriousf: Dit zal voor alle buizenpuristen volledig kontraintuďtief klinken... Die zullen juist zeggen dat je om de sound van SRV te krijgen echt niet om een buizenbak heen kunt...

Wat betreft dingen proberen, het is op bluesforum ook al gezegd, en ik zag dat iemand de moeite nam om wat lokaties te noemen.

Zoek eens wat jamsessies op. Vermoed dat je gehoor je nu al prima in staat stelt ook mee te spelen als je het nummer niet kent (even binnen een rock/blues context iig) Denk dat je er een graag geziene gast bent met dit spel. Weet niet waar je ergens zit, Apeldoorn op donderdag bluescafé en op vrijdag soms in SamSam Elke wat grotere plaats heeft zo zijn mogelijkheden wel. Ander voordeel is dat je gelijk wat muzikanten kennen leert.

thanks! woon in utrecht! mijn opmerking betreft de podhd bedoel ik meer in de context van waar ik leef (dus voor weinig kabaal maken waar anderen last van hebben), + de vergelijking met de marshal amp die ik heb (dat is geen buizen) = uitkomst dat ik erg blij ben met de podhd en de mogelijkheden voor waar ik woon beter tot zijn recht komt. Zo bedoel ik het eigenlijk, + gebruiksgemak voor opnemen op de computer, filmpjes maken.


Hooooly shit, lekkeerrrrrr!!

thanks!!


Lekker gespeeld, heel authentiek... alsof Stevie naast me in de kamer stond!
je sound is geweldig. Helemaal Stevie, er zit een goeie drive in jouw spel! je speelt vooruit.. er zit beweging in je lijnen.

Keep it up!

will do!