PDA

View Full Version : Burns trisonic pickups



michielverlaat
14 januari 2012, 12:06
Ik heb een korte vraag:

ik wil Burns trisonic single coil pickups in mijn stratocaster solderen, nu hebben de pickups drie draadjes ipv 2 zoals bij fender pickups.

nu is mijn vraag, waar moet ik elk (extra) groen draadje op solderen ?
deze is op de pickup op de metalen behuizing gesoldeerd. Ik dacht zelf aan de tone potmeter. Wie kan mij helpen ?

Bedankt!

Tabula Rasa
14 januari 2012, 12:50
Ja hoor, kan prima op die behuizing. Zolang hij maar met massa verbonden is. Ik ken deze singlecoils niet, maar als jij zegt dat het 3 draden zijn en die groene zit aan de behuizing vast, dan moet ie naar een massapunt.

Plant
14 januari 2012, 13:34
Dat zijn de elementen die Brian May in z'n Red Special heeft gebruikt. Blijkbaar bestaan die ook in passend Stratocaster formaat.

Einzeln
14 januari 2012, 14:14
Dat zijn de elementen die Brian May in z'n Red Special heeft gebruikt. Blijkbaar bestaan die ook in passend Stratocaster formaat.

Je ziet zowel burns waar ze diagonaal in staan als recht.
http://30.media.tumblr.com/tumblr_l8x3360AFi1qztydso1_500.jpg

michielverlaat
14 januari 2012, 14:20
ik heb de nieuwe versie van de pickups, de burns mini trisonic. deze passen zonder aanpassingen in een stratocaster slagplaat. daarom heb ik ze ook gekocht, vind het zonde om in mijn 1972 stratocaster te gaan zagen.

ik ga ze vanavond in de gitaar solderen, ben benieuwd naar het geluid. ik heb ook de brian may red special gitaar, met het speciale pickup systeem maar in de stratocaster wil ik gewoon de normale standenschakelaar blijven gebruiken.