PDA

View Full Version : De beste instelling blues junior als het hard moet.



daub
14 januari 2012, 11:26
Mannen,

Gister avond weer eens met een band gespeeld met mijn blues junior (super versterkertje) echter altijd met dat ding thuis gespeeld dus de instellingen moeten wat anders om een goed geluid te hebben.

De vraag: ik zit altijd te kutten met de volume en de master wat zet je harder of hoe stel je deze het beste in?

Uiteindelijk het volume bijna vol en met master het totaal geluid geregeld is dat de bedoeliing? (klonk wel goed zo)

En dan zit er ook nog een fat knopje op die liet ik uit.

Speel op een fender 62

Tnx voor de tips alvast

TimS
14 januari 2012, 12:25
Gain instellen zoals je wilt (helemaal clean of crunch bij harder aanslaan bijvoorbeeld), dan master gebruiken om je volume aan te passen. Waarschijnlijk moet je de bas en treble ook wat terug draaien als je de master open draait.

hs0504
14 januari 2012, 13:17
Ik zet mijn master altijd voluit en regel het volume met de volume knop. Zo heb je volgens mij de meeste headroom. Verder draai ik de treble stevig terug (standje 2 ongeveer, anders wordt het nogal schel) en bass behoorlijk open (7 ongeveer). Midden ergens tussen de 2 en de 5. Maar goed, eea is natuurlijk afhankelijk van de muziek de je speelt, je gitaar, de ruimte etc etc.

Squier4ever
14 januari 2012, 17:17
Mannen,

Gister avond weer eens met een band gespeeld met mijn blues junior (super versterkertje) echter altijd met dat ding thuis gespeeld dus de instellingen moeten wat anders om een goed geluid te hebben.

De vraag: ik zit altijd te kutten met de volume en de master wat zet je harder of hoe stel je deze het beste in?

Uiteindelijk het volume bijna vol en met master het totaal geluid geregeld is dat de bedoeliing? (klonk wel goed zo)

En dan zit er ook nog een fat knopje op die liet ik uit.

Speel op een fender 62

Tnx voor de tips alvast

Wil je clean of overdrive? Als het hard en clean moet: Master vol open en volume regelen met de volumeknop. Wil je drive: andersom..... En je hebt neem ik aan gewoon oren toch? Wij kunnen nl. niet voor jou beslissen hoe je je amp in moet stellen.....