PDA

View Full Version : Eigen nummer (lang aan gewerkt, te lang :-) )



robertarth
14 januari 2012, 01:35
Dat doe ik dus niet weer op deze manier. Tekst ligt veel te dichtbij en dat maakt het nog spannender om het te laten horen. Maar ik ben er te lang mee bezig geweest en dan ineens moet het dan af zijn (inclusief tekst). En er zit teveel energie in om het zomaar op mijn computer te laten staan. Het duurt vrij lang, ruim 9 minuten.

Brother Pt 1 & 2 (http://soundcloud.com/robertarth/brother-part-1-and-part-2)

Stratman70
14 januari 2012, 01:51
Je hoort inderdaad dat je er veel werk aan hebt gehad. Je geeft aan dat het een nogal persoonlijk nummer is, dus het zal ook veel voor je betekenen. Dan stel ik me voor dat je niet op al te veel kritiek zit te wachten. Ik vind de productie goed, het nummer is ook wel goed, maar belooft de eerste 2 minuten iets heel erg moois, maar dat vind ik eerlijk gezegd uiteindelijk een beetje tegenvallen. Dat heeft ook wat met de zang te maken denk ik. Het instrumentale gedeelte, de solo, klinkt wel erg goed, maar heb ik alles daarin wel een beetje eerder gehoord; het is wat cliché, echt origineel klinkt het niet, maar het voordeel daarvan is dat het herkenbaar en dus lekker luisteren is!

Kort samengevat: een prima nummer, mooi geproduceerd, waarbij de zang de zwakste schakel is.

robertarth
14 januari 2012, 02:14
Thanks. Wat de zang betreft heb je gelijk. Ik ben geen zanger. Ben wel op zoek geweest naar een beweeglijker melodie-lijn maar dat maakte het minder direct. Daar zal het ook wel niet aan liggen. Kritiek is juist welkom hoor, anders moet ik het hier niet plaatsen. Wat clichés betreft, die zitten er inderdaad in en soms hang ik nog teveel met mijn hoofd in de 70s. Heb wel expres geprobeerd er iets van Pink Floyd in te stoppen. Het is allemaal veel te vol om PF-achtig te klinken maar de poging is er :-).
Misschien is het ook geen doen om een nummer in je eentje helemaal tot in detail uit te werken.

Stratman70
14 januari 2012, 02:32
Misschien is het ook geen doen om een nummer in je eentje helemaal tot in detail uit te werken.Nou, daar vind ik je toch juist wel in geslaagd hoor. Je hebt juist veel oog (oor) voor details en die maken het ook 'af'.