PDA

View Full Version : hollowbodies! Hanson Chicagoan??



Valerie
13 januari 2012, 18:01
Hallo allemaal! :)

Ik ben op zoek naar een nieuwe elektrische gitaar. Het zou een echt allround ding moeten zijn, met een nadruk op kwaliteit voor jazz, blues en rock.

Zelf dacht ik persoonlijk aan een hollow body (ok ik beken, ook omdat die er gewoon supergoed uitzien :D). Mijn budget is niet zo groot, zo rond de 800 euro (900 als de gitaar in kwestie écht mijn hart heeft gestolen :) )

1) Een GRETSCH 5120 of 5122
Iemand daar ervaring mee? Blijven die wat in tune (met die bigsby?)? Zijn die zoals ze uit de doos komen (dus geen verandering naar TV Jones pickups enzo) doenbaar? (want als ik er zo één koop, is mijn budget op. en andere pickups zal dus een aantal maanden duren :D)

2)één of andere EPIPHONE?
Persoonlijk, na wat youtubefilmpjes gehoord te hebben, ben ik niet zo razend enthousiast over die dingen. Die klinken, naar mijn mening, nogal plat... Of ga ik hier helemaal de mist in?

3)EEN HANSON CHICAGOAN
wel, ik moet eerlijk toegeven... deze gitaar draagt nogal mijn voorkeur, hoewel ik er nog nooit op één gespeeld heb. Dat is dan ook meteen mijn grootste probleem... KENT ER IEMAND EEN DEALER IN EUROPA VAN DIT MERK? Volgens mij zijn ze enkel in Amerika te verkrijgen? dat zou jammer zijn... want na een aantal youtube-sessies vond ik dit persoonlijk de meest veelbelovende.

Zo, als jullie nog tips of voorstellen hebben (hollow body of niet) dan zijn die ook altijd welkom! Dit is mijn eerste berichtje op dit forum... en 't is al meteen zo lang :)

Alvast merci!

Groetjes,
Valerie

tidalwave_sideburns
13 januari 2012, 18:17
Die Gretsch gitaren "stock" zijn prima hoor, het is echt geen must om er TV Jones op te zetten, maar je zal er ook echt geen spijt van krijgen. Ook zijn er andere goedkope opties, zoals GFS Surf 90's, die lovende kritiek krijgen.

Hendriks
13 januari 2012, 18:57
Peerless , ook mooi en goed.

Ron Houben
13 januari 2012, 21:07
Hallo Valerie,

USA Music is de importeur van Hanson. Ik heb de gitaren bespeeld en John van Hanson op de MusikMesse ontmoet. Fantastische gitaren! Ontzettend aardige man met hart voor de instrumenten.

Mail of bel USA Music.nl en je wordt wijzer.

valentino
13 januari 2012, 22:26
Hallo Valerie,

USA Music is de importeur van Hanson. Ik heb de gitaren bespeeld en John van Hanson op de MusikMesse ontmoet. Fantastische gitaren! Ontzettend aardige man met hart voor de instrumenten.

Mail of bel USA Music.nl en je wordt wijzer.


Goede tip ook ff gekeken en staat zelfs prijslijst:
http://usamusic.nl/umi/index.php?option=com_content&view=article&id=310&Itemid=107

wij gaan morgen even naar souman in Wezep naar een Greg Bennett Royale RL-1 kijken. Giteren bij Nederland muziek wezen kijken naar een ephipone les paul ,Maar het wordt waarschijnlijk toch de Greg Bennett Royale RL-1.

ps leuk onder bouwd verhaal heb je was weer leuk om te lezen we worden steeds wijzer.

Valerie
15 januari 2012, 16:37
Heel hard bedankt voor de goeie tips! Ik zal ze zeker opvolgen! Mercikes!

groetjes,
Valerie

Squier4ever
15 januari 2012, 17:10
Goede tip ook ff gekeken en staat zelfs prijslijst:
http://usamusic.nl/umi/index.php?option=com_content&view=article&id=310&Itemid=107

wij gaan morgen even naar souman in Wezep naar een Greg Bennett Royale RL-1 kijken. Giteren bij Nederland muziek wezen kijken naar een ephipone les paul ,Maar het wordt waarschijnlijk toch de Greg Bennett Royale RL-1.

ps leuk onder bouwd verhaal heb je was weer leuk om te lezen we worden steeds wijzer.

Prima voor een beginner zo'n Greg Bennet, maar is niks aparts hoor. Een Gretsch is echt wel een heel stukkie beter dan zoiets. Greg Bennet is een dure naam voor Samick (heb er een akoest van, prima maar niet meer dan dat). Die Hansons interesseren mij ook enorm, zien er goed uit!