PDA

View Full Version : Gitaar kopen op bv Ebay in USA wat komen er voor kosten bij.



dezperado
13 januari 2012, 15:35
Ik kijk regelmatig op Ebay USA of ik mn GAS kan bevredigen voor een redelijke prijs. BV een mooie Taylor, Martin of Larrivee.
Maar wat komt er nog bij op de prijs.
vervoer naar NL vanuit USA ongeveer usd 85,00

je betaalt invoerrechten en BTW over de prijs aankomst grens EU
Dus aankoop prijs PLUS laten we als voorbeeld zeggen usd 1250,00
transport usd 85,00
totaal dus usd 1335,00 x koers 1,27= eur 1048,00
BTW 19% = eur 199,25
+ invoerrecht 5,2% akoustisch of 5,7% electr. over aankoop transport en btw
dus indien akoustisch eur 1048 + 199,25 +5,2%= eur 1312,00

zeg maar even in het kort de aankoopprijs in eur plus 25%:metal:

Hotpepper01
14 januari 2012, 12:47
In de basis, ja :

- kosten van het geld: koers en transactiekosten
- kosten van transport en verzekering
- kosten van inporteren van buiten de EU

Je moet je wel afvragen of je een gitaar van 1250 USD niet wil verzekeren tijdens transport... Zou ik trouwens wel doen.

dezperado
14 januari 2012, 16:26
kosten van het importeren ? je laat het (verzekerd)verzenden met de USA post USPS. Duurt meestal 2 weken en gaat met luchtpost. Je betaalt de belastingskosten aan TNT of UPS. UPS rekent ook € 10,00 administratiekosten.


Als ik gitaren op Marktplaats zie waar men eur 2300 voor vraagt en die op ebay usd 1250 kosten loont het de moeite.

en met Ebay heb je minder kans dat je bedonderd wordt. Marktplaats kun je maar beter afhalen want ik heb ook al een paar keer betaalt en niks ontvangen. en je doet er niets aan.:metal:

zjanke
14 januari 2012, 17:14
Als ik een gitaar op marktplaats of ebay van +1500 euro zou willen kopen dan ga ik dat ding sowieso zelf ophalen. Ik laat me voor zo'n bedrag niet tillen :stop: (Althans, niet op zo'n doorzichtige manier) en ik wil er op gespeeld hebben voor ik zo'n bedrag uitgeef.








Missschien is dit overigens wel nuttige info di in een sticky bovenaan zou moeten blijven staan :D

supertjeduc
14 januari 2012, 17:22
Moet je op gitaren invoerrechten betalen?
Heb al best veel gekocht in de US , maar eigenlijk nog nooit invoerrechten hoeven betalen
Meetstal valt het ook wel eens mee met de BTW , maar een gitaar is een beetje groot anders piept het er nog wel eens tussen door
Zijn de prijzen in de UK ook niet wat lager? heb je geen last van allerlei bij komende kosten
Wel jammer dat de Euro een beetje goedkoop is , paar jaar gelden was een Pond net zo veel waard als een €

dezperado
14 januari 2012, 17:22
nee mee eens gitaren haal ik zelf op
dat risico van vervoer is me te groot vooral als ik vooraf betaal


zit me nu ook te verlekkeren op een mooie Takamine maar twijfel of ik er niet wat meer bijleg en een Taylor koop
Er is hier een muziekzaak die heeft opheffingsuitverkoop maar de kortingen zijn gewoon belachelijk
op een gitaar van 3000 eur krijg je 15% KORTING

OP DE RAMEN STAAT 30 TOT 70% KORTING JAJA OP EEN PLECTRUM

WWW.VRIESE.NL

dezperado
14 januari 2012, 18:05
Als het niet uit de EEG komt moet je invoerrechten betalen
Pakjes via de post glippen daar vaak door.
per land verschillende invoerrechten uit USA Gitaren akoustisch 5,2% en electrisch 5,7%

Ga je naar het buitenland en neem je je gitaar mee, neem dan ook de aankoopnota mee anders betaal je weer bij terug komst.

Geldt ook voor tabletten, laptops dure cameras iphones, etc.

zjanke
15 januari 2012, 11:43
he, pssst (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren) ;)

terrasbeest
15 januari 2012, 13:45
he, pssst (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130288-Het-wel-en-wee-van-invoeren) ;)

:soinnocent::soinnocent::soinnocent::soinnocent::s oinnocent:

Pepe
15 januari 2012, 14:13
Maak er toch een sticky van, allemaal dezelfde vragen van mensen die iets op Ebay willen kopen en geen zin hebben in zelf zoeken (of mensen die anderen willen helpen natuurlijk...)

polviggen
16 januari 2012, 16:36
is Nederland zoveel goedkoper ?

bij betalen hier 14% invoerrechten over het factuurbedrag, verzendkosten zitten daar dus in + daarboven 21% btw + administratiekosten douane.

bijna 40% extra in totaal dus.

dan laat ik volgende keer ook wel in een adres in nl leveren.

dezperado
16 januari 2012, 17:16
Ik zou zeggen , neem contact op met een Nederlandse expediteur of met de NederlaNDSE POST DAT IS TNT POST. dIE KUNNEN HET JE WEL VOORREKENEN

Luca P
17 januari 2012, 15:47
Ik snap niet dat mensen een gitaar onbespeeld kopen.
Alsof je wordt uit gehuwelijkt.
Zou ik nooit doen.
Je kent het wel een rijtje Strats of Les Paul's testen. En je kiest er één omdat de rest niet lekker speelt.
Hoe groot is de kans dat je een gitaar thuis krijgt die je helemaal niet bevalt?

terrasbeest
17 januari 2012, 16:09
is Nederland zoveel goedkoper ?

bij betalen hier 14% invoerrechten over het factuurbedrag, verzendkosten zitten daar dus in + daarboven 21% btw + administratiekosten douane.

bijna 40% extra in totaal dus.

dan laat ik volgende keer ook wel in een adres in nl leveren.

Overal hetzelfde.BTW is in NL 19% ipv 21 %.

dezperado
17 januari 2012, 19:42
de BTW is NIET overal gelijk:(

De btw-tarieven in België zijn:
0%: kranten
6%: voor goederen en diensten bedoeld in de artikelen 1bis en 1ter en in tabel A van de bijlage bij het KB nr. 20, inzake btw-tarieven
12%: voor goederen en diensten bedoeld in tabel B van de bijlage bij het KB nr. 20, inzake btwtarieven
21%: Voor alle andere goederen en diensten

voedsel meest laag tarief konijnevoer laag tarief maar cavias hoog tarief omdat we die hier niet eten !!!!!!!!!
serieus waar.

zjanke
17 januari 2012, 19:57
Als we gitaren importeren hebben we niet zoveel met konijnevoer te doen, dus de enige relevante BTW tarieven zijn 21% voor Belgie en 19% voor Nederland. Terrasbest en ik hebben daar al eens een topic over geschreven, kijk maar bovenaan. We hebben daar een poging gedaan om de regels en broodjes aap wat duidelijker te maken omdat het nogal taaie materie is voor veel mensen. :)