PDA

View Full Version : Gibson SG special '83



humbucker
13 januari 2012, 11:18
Ik heb een tijdje een tele, maar de sound is nu toch niet echt datgeen wat ik echt zoek. Op internet ben ik een SG special uit '83 tegen gekomen waarvan de eigenaar eventueel wel wil ruilen.

Het is het model met 3 knoppen. Hoe zijn deze plankjes kwalitatief gezien? Op internet vind ik over dit specifieke model maar weinig over terug. Het gaat niet om het model met P90's of de faded versies van tegenwoordig. Maar over het model met 3 knoppen, 2 humbuckers. De lak van de gitaar was blijkbaar zilver maar is verkleurd naar het goudachtige toe.

Hoe zit het met de waarde van zo'n ding? Iemand een idee?

Oranjeaap
13 januari 2012, 11:56
Ik heb een tijdje een tele, maar de sound is nu toch niet echt datgeen wat ik echt zoek. Op internet ben ik een SG special uit '83 tegen gekomen waarvan de eigenaar eventueel wel wil ruilen.

Het is het model met 3 knoppen. Hoe zijn deze plankjes kwalitatief gezien? Op internet vind ik over dit specifieke model maar weinig over terug. Het gaat niet om het model met P90's of de faded versies van tegenwoordig. Maar over het model met 3 knoppen, 2 humbuckers. De lak van de gitaar was blijkbaar zilver maar is verkleurd naar het goudachtige toe.

Hoe zit het met de waarde van zo'n ding? Iemand een idee?


Was die niet van een forum member? Ik vond dat een super toffe gitaar, en de prijs was een stuk lager dan ik gedacht had. Plaats eens een foto?

humbucker
13 januari 2012, 12:15
Geen idee of ie van een forummember is.

foto:

http://img.2dehands.be/f/preview/105422643-gibson-sg-special-83-ruil-inruil.jpg

Brughumbucker lijkt me niet origineel. Daarnaast las ik ook op internet dat deze specials niet van mahonie gemaakt werden. Klopt dit?

Oranjeaap
13 januari 2012, 12:45
Deze lijkt verdacht veel op de SG van een forum lid. Ik geloof zelfs dat hij er 2 had. Iets van €450-500 ?