PDA

View Full Version : Selah Sue en de herwaardering van de klassieke gitaar...



Gerth
13 januari 2012, 08:16
Gezien het nu intussen genoegzaam bekend is dat Selah Sue een Alhambra Crossover bespeelt is dit misschien het goede moment om haar als "ambassadrice" van de klassieke gitaar te benoemen en alle lofbetuigingen aan haar adres spontaan te laten binnenkomen!

Dit natuurlijk ook omdat ze gewoon héél goed is. Laat diegenen die haar nog niet kennen een bombardement uitvoeren op Youtube en overtuig uzelf, zodat één van de voornaamste gaten in uw recente muziekcultuur gevuld zou zijn.

Wat mij, behalve natuurlijk de stem en de muziek, bij haar zo raakt is de "innerlijke kracht" waarmee zij in eender welke situatie (van na een simpel interview tot op een festival voor duizenden mensen) met alleen haar gitaar de volledige ruimte weet te "pakken" door haar oprechte overtuiging als zij haar muziek brengt, en dit van héél kalm (bv "Mommy", "Summertime") tot heel funky (bv "Raggamuffin", "Crazy Vibes"), Ere wie ere toekomt en koop dat super-album!

Harald
13 januari 2012, 08:25
Had je me toch even op het verkeerde been... dacht ik een klassieke gitariste te gaan horen die Ragamuffin van Michael Hedges op nylon speelt! :chicken:

Gerth
13 januari 2012, 08:31
Had je me toch even op het verkeerde been... dacht ik een klassieke gitariste te gaan horen die Ragamuffin van Michael Hedges op nylon speelt! :chicken:

:crazyhappy: Zie je, deze post was broodnodig!! :cooler:

Rizz
13 januari 2012, 08:38
Hmm, ben het er toch niet helemaal mee eens..

Ik heb haar voor het eerst gezien tijdens de twee meter sessies het theater in en was blij verrast, zo fragiel en toch zoveel power, heb toen gelijk haar EP gekocht (tijdelijk verkrijgbaar).

Toen kwam haar album uit.. Wat een tegenvaller! Nog een keer live gezien, maar nee, de betovering van de eerste keer was verdwenen.. Nog steeds eigenzinnig met een vernieuwende stijl, maar.. Ik geef haar alle credits en ik hoop dat er nog veel meer van dit soort artiesten voorbij komen, want waardering heb ik er zeker voor!

Gelukkig is er bij mij in huis nog 1 die er wel helemaal gek van is, dus misschien komt het weer een keer, helemaal verstoken ervan blijf ik toch niet..

Harald
13 januari 2012, 08:53
:crazyhappy: Zie je, deze post was broodnodig!! :cooler:

Zonder het misverstand was ik minder teleurgesteld geweest...

Muzieknono
13 januari 2012, 09:01
Zoals al eerder vermeld, een pareltje.
Mvgr. Dirk Jan :B

M Kactus
13 januari 2012, 09:06
Ze heeft ook meegezongen op een nummer van Cee Lo Green. Please, op het album The Lady Killer. Dat vind ik wel een aardige prestatie. Maar helaas hebben zij en ik iets met elkaar gemeen, volgens een interview in de Humo: Ze is haar stem beu gehoord :)

Hiro
13 januari 2012, 09:25
ja ik zag ook t linkje van dat topic, ik ben nu ook al 2 uur lang naar haar nummers aan t luisteren, gaaf stemgeluid

polviggen
13 januari 2012, 09:28
Ze heeft ook meegezongen op een nummer van Cee Lo Green. Please, op het album The Lady Killer. Dat vind ik wel een aardige prestatie. Maar helaas hebben zij en ik iets met elkaar gemeen, volgens een interview in de Humo: Ze is haar stem beu gehoord :)

Zij niet alleen, ik ben die selah sue ook al strontbeu gehoord

Gerth
13 januari 2012, 09:29
Ongeacht het feit of men haar nu graag hoort of niet (een subjectief feit waar ik ook nooit zal over twisten) is het ook wel leuk om te weten dat zij in het rijtje artiesten valt die ook enkel met een gitaartje (of een ander instrument, kijk maar eens naar een solo-optreden van Elton John...) nog iets betekenen (wat zij al héél dikwijls en in alle omstandigheden bewezen heeft). Zelfs in het voorprogramma van Prince in het Sportpaleis te Gent stond ze er alleen... om dat op haar leeftijd dan zo te dragen, dat is er weinig gegeven...

Gerth
13 januari 2012, 09:54
Dat nummer met Cee Lo Green is wat mij betreft nu echt geen verrijking voor haar oeuvre (en dan druk ik mij nog beleefd uit). Vind het een beetje "pathetisch", vol opgeklopte dramatiek die zij enkel met haar stem en een simpele begeleiding veel beter tot uiting kan brengen.

M Kactus
13 januari 2012, 10:02
Dat nummer met Cee Lo Green is wat mij betreft nu echt geen verrijking voor haar oeuvre (en dan druk ik mij nog beleefd uit). Vind het een beetje "pathetisch", vol opgeklopte dramatiek die zij enkel met haar stem en een simpele begeleiding veel beter tot uiting kan brengen.

Yep, vind ik ook. De hele plaat is fantastisch, maar dat nummer kan me niet echt bekoren... Maar het ging me ook eerder om de terechte internationale erkenning door een "grote" artiest.

Mr.Fingers
13 januari 2012, 11:48
Schele Sue verdient het, om tezamen met Milow en Gotye in een betonnen bunker in een baan rond Pluto geschoten te worden...

(dat fake stemmetje, dat verschrikkelijke gitaarspel (ze is nu goed, omdat ze een ijzersterke backingband heeft, die haar juist dwingt te spelen),... Brr, ik word er agressief van!)

Gerth
13 januari 2012, 12:36
Schele Sue verdient het, om tezamen met Milow en Gotye in een betonnen bunker in een baan rond Pluto geschoten te worden...

(dat fake stemmetje, dat verschrikkelijke gitaarspel (ze is nu goed, omdat ze een ijzersterke backingband heeft, die haar juist dwingt te spelen),... Brr, ik word er agressief van!)

Gooi het eruit, hier kan alles, zelfs zonder agressief te worden ;) !

Buzz
13 januari 2012, 14:10
Even los van de zangkwaliteiten van Selah Sue, die zijn tenslotte een kwestie van smaak, zij is beslist niet iemand die de klassieke gitaar gaat herwaarderen. Daarvoor is haar spel te beperkt, zeg maar gerust summier. Bovendien speelt ze niet op een klassieke gitaar, maar op een cross-over.

Wie dan toch een herwaardering van de klassieke gitaar wil zien en horen zou eens moeten kijken naar Jose Gonzalez.

http://www.youtube.com/watch?v=s4_4abCWw-w

Gerth
13 januari 2012, 14:33
Even los van de zangkwaliteiten van Selah Sue, die zijn tenslotte een kwestie van smaak, zij is beslist niet iemand die de klassieke gitaar gaat herwaarderen. Daarvoor is haar spel te beperkt, zeg maar gerust summier. Bovendien speelt ze niet op een klassieke gitaar, maar op een cross-over.

Wie dan toch een herwaardering van de klassieke gitaar wil zien en horen zou eens moeten kijken naar Jose Gonzalez.

http://www.youtube.com/watch?v=s4_4abCWw-w

Volledig akkoord met jouw post, ik vond het woord "herwaarderen" al een beetje verkeerd gekozen... ik bedoelde vooral dat het in deze genres niet altijd een steelstring moet zijn; ik wou haar zeker niet vergelijken met de "echte" meesters van de klassieke gitaar.

Buzz
13 januari 2012, 15:38
Als je bedoelt dat de nylonsnaar in het algemeen is ondergewaardeerd in de niet klassieke muziek, dan moet ik je gelijk geven. En ja, daar mag best verandering in komen van mij.

Dreverhaven
13 januari 2012, 15:42
Ik weet nog wel dat ik haar voor het eerst zag bij DWDD, die hebben er sowieso een handje van om de meest vreselijke muziek aan de man te brengen. Maar goed, erg lang trok ik het niet om naar die gnoom te kijken en dan die tergend lelijke geknepen aanstellerige zang erbij te horen. Wat een troep, vreselijke rotzooi van de bovenste plank.

Dreverhaven
13 januari 2012, 15:43
Schele Sue verdient het, om tezamen met Milow en Gotye in een betonnen bunker in een baan rond Pluto geschoten te worden...

(dat fake stemmetje, dat verschrikkelijke gitaarspel (ze is nu goed, omdat ze een ijzersterke backingband heeft, die haar juist dwingt te spelen),... Brr, ik word er agressief van!)

+135685780

barno
13 januari 2012, 15:58
Schele Sue verdient het, om tezamen met Milow en Gotye in een betonnen bunker in een baan rond Pluto geschoten te worden...

(dat fake stemmetje, dat verschrikkelijke gitaarspel (ze is nu goed, omdat ze een ijzersterke backingband heeft, die haar juist dwingt te spelen),... Brr, ik word er agressief van!)

bwaa, nuance hé
ik hoor ze ook alledrie niet graag maar respect voor doorzettingsvermogen dat ze alledrie aan de dag leggen, er zijn eigen songs die best okee zijn. En selah sue: haar backing band is idd waanzinnig goed.

Gerth
13 januari 2012, 16:04
Als je bedoelt dat de nylonsnaar in het algemeen is ondergewaardeerd in de niet klassieke muziek, dan moet ik je gelijk geven. En ja, daar mag best verandering in komen van mij.

Inderdaad, dat bedoelde ik... Ben er alvast al mee bezig, met die verandering :rockon:.

chris c
13 januari 2012, 16:21
Denk niet dat Selah Sue zal zorgen voor een herwaardering van de nylonsnarige gitaar, daarvoor speelt ze gewoon niet goed genoeg. Ik krijg de indruk (misschien onterecht) dat ze op nylon speelt alleen omdat stalen snaren pijn doen aan haar vingertjes.

Voor herwaardering in niet-traditionele genres denk ik eerder aan Rodrigo y Gabriela, of zoals gezegd, Jose Gonzalez.

Plant
13 januari 2012, 18:59
Ik verwacht niet dat Selah de klasseke gitaar in de popmuziek op de kaart krijgt.

Een aantal jaren geleden had je Katie Melua (die ik 1000x liever hoor zingen dan Selah, maar dit terzijde) en die speelde ook op nylon, had knallers van hits waaronder deze (hier ook in haar eentje gespeeld):


http://www.youtube.com/watch?v=cmTQgPx9zMQ

en dat heeft bij mijn weten ook geen run op klassieke gitaren teweeg gebracht.

En denk aan een man als Eric Clapton die een groot deel van zijn MTV unplugged concert op een klassieke gitaar speelde en de andere helft op een Martin steelstring. Die laatste is geloof ik nog een signature geworden, maar de klassieke... niet.

vederlicht
13 januari 2012, 21:17
Even los van de zangkwaliteiten van Selah Sue, die zijn tenslotte een kwestie van smaak, zij is beslist niet iemand die de klassieke gitaar gaat herwaarderen. Daarvoor is haar spel te beperkt, zeg maar gerust summier. Bovendien speelt ze niet op een klassieke gitaar, maar op een cross-over.

Wie dan toch een herwaardering van de klassieke gitaar wil zien en horen zou eens moeten kijken naar Jose Gonzalez.

http://www.youtube.com/watch?v=s4_4abCWw-w

Ja, die Jose die kan mij ook veel meer bekoren. Ooit hoorde ik hem voorbij komen in een reklamespotje ( Yarden?) Toen ik Selah voor het eerst zag en hoorde veerde ik even op uit mijn stoel maar naar meerdere beschouwingen had ik het wel gezien en gehoord: dat afgeknepen stemmetje, dat kunstmatige klankje met dat vooruit geschoven kaakje. Ik vind het té gekunstelt.
Vederlicht♫

Tunes
13 januari 2012, 21:33
Ik weet nog wel dat ik haar voor het eerst zag bij DWDD, die hebben er sowieso een handje van om de meest vreselijke muziek aan de man te brengen. Maar goed, erg lang trok ik het niet om naar die gnoom te kijken en dan die tergend lelijke geknepen aanstellerige zang erbij te horen. Wat een troep, vreselijke rotzooi van de bovenste plank.


Geweldig al die verschillen in smaak, ik vind het gewoon heerlijk om te horen.
Wat wel erg jammer is dat kennelijk steeds meer mensen zo maar ergens een ander (in dit geval) gnoom te noemen.
Vooral jammer omdat ik alleen om die reden jouw post niet hoog in schat.

Dreverhaven
13 januari 2012, 22:29
Geweldig al die verschillen in smaak, ik vind het gewoon heerlijk om te horen.
Wat wel erg jammer is dat kennelijk steeds meer mensen zo maar ergens een ander (in dit geval) gnoom te noemen.
Vooral jammer omdat ik alleen om die reden jouw post niet hoog in schat.

Moet je zelf weten. Zo'n hoofd en zo'n stem, dat wekt een associatie op.

Harald
14 januari 2012, 04:02
Inderdaad, dat bedoelde ik... Ben er alvast al mee bezig, met die verandering :rockon:.

Ach, Fragile van Sting, Bamboleo, Private Investigations van Dire Straits... het is er echt wel. Maar deze dame gaat het niet doen idd. Alleen al omdat wat ze doet net zo goed op een steelstring zou gaan. De drie nummers die ik noem hebben echt nylon nodig. En onlangs had je nog dingetje en dingetje, waar DTMaster zo gek op was. Dat duo heeft iig nog iets van een cult following had ik het idee. (kan alleenniet op de naam komen..moet nog even afkoelen van een gaaf optreden in Dordrecht, en de rit naar huis)

LaurentB
14 januari 2012, 08:09
En denk aan een man als Eric Clapton die een groot deel van zijn MTV unplugged concert op een klassieke gitaar speelde en de andere helft op een Martin steelstring. Die laatste is geloof ik nog een signature geworden, maar de klassieke... niet.

Nee, maar de man heeft dan ook nul toon op een nylonsnarige gitaar, naar mijn mening. Op akoestische gitaar in het algemeen verliest hij zijn sterke punt, de toon die hij op elektrische gitaar heeft.

Watchmaker
14 januari 2012, 11:04
Huilmeisjes met een gitaartje. Da's voor mij de samenvatting van dit hele slag artiesten. Alle respect voor de status die ze er inmiddels mee hebben, maar ik kan er echt totaal niet tegen. Milow is wat mij betreft ook zo'n huilmeisje, een echte vent maakt niet dat soort jammerdeuntjes.

Plant
14 januari 2012, 13:38
Nee, maar de man heeft dan ook nul toon op een nylonsnarige gitaar, naar mijn mening. Op akoestische gitaar in het algemeen verliest hij zijn sterke punt, de toon die hij op elektrische gitaar heeft.

Daar heb je wel gelijk in, het klettert behoorlijk.

Mr.Fingers
15 januari 2012, 12:16
http://www.stubru.be/programmas/zetmopbram/selahsuewildewereldveroveren

Ja, herwaardering van de klassieke gitaar...

Als zij synoniem is voor de herwaardering van de klassieke gitaar, dan ben ik dat voor de herwaardering van de bulbul Tarang en het euphonium!

Gerth
15 januari 2012, 13:26
Met "herwaardering van de klassieke gitaar" bedoelde ik niet dat zij het instrument terug superpopulair zou maken ofzo... ik doelde eerder op het feit dat zij de nylonstring (want het is geen typische klassieke gitaar, alhoewel zij daar wel op begonnen is) kiest op een terrein waar de steelstring toch wel 99 procent (of meer) uitmaakt. Ik wou wat zij doet dan ook zeker niet vergelijken met wat een "echt" (en inderdaad in principe technisch veel betere) klassiek gitarist op zijn instrument kan doen. Het gaat hier echter om een singer/songwriter die haar songs heel goed solo kan brengen en die qua instrument toch wel een minder voor de hand liggende keuze heeft gemaakt. Het lijkt mij dus inderdaad ook niet haar bedoeling om een typische "mooie" nylonstring-klank te bekomen (zoals bv. in "Fragile"), maak gebruikt haar gitaar gewoon als functioneel verlengstuk van haarzelf om haar songs te kunnen brengen, zonder hierin te willen schitteren.

Zonder te willen discussiëren over smaak vind ik het wel vreemd dat ze hier zo dikwijls "fake" genoemd wordt en dat er niet meer objectief respect aan de dag gelegd wordt voor iemand die zo zelfzeker en op een geheel eigen manier aan de weg timmert, risico's durft nemen en met haar voetjes op de grond staat. En dan die vergelijking met Katie Melua... heb er ook een greatest hits van liggen... heb veel respect voor wat ze kan en ze verdient alle succes, maar Selah Sue hoeft van haar zeker geen lesje in authenticiteit te krijgen, dacht ik zo...

Harald
15 januari 2012, 13:58
Maar wat voor herwaardering van de klassieke gitaar wil je dan???

Gaat het erom dat mensen op nylon spelen, ongeacht de klank die ze eruit halen. Er beginnen nog steeds hele hordes kinderen op een 3/4 klassiek gitaartje, en de klassieke gitaarscene is misschien klein, maar volgens mij nog steeds levendiger dan ooit. Je mist alleen iemand als Francis Goya (nee, die mis ik helemaal niet ;) ) die in de 70er begin 80er jaren nog wel eens op tv mocht opdraven om een sterk uitgekleed klassiek deuntje voorzien van feestorcastratie ten berde te brengen. De welbekende Romance, maar dan alleen de melodie, van dat soort werk... Dat helpt ook niet.

Als je nylon wilt horen ben je bij de klassieke jongens of de flamenco, of de zuidamerikanen het beste af. Die snappen dat instrument. Voor de rest krijg je studiogitaristen die snel een themaatje moeten inspelen, en er dan liefst een plectrum bij pakken... Ja, zelfs ik moet ergens enig purisme kwijt blijkbaar :seriousf:

Het gaat om de muziek, niet om het instrument. Dat staat ten dienste van de muziek. Als ik iets schrijf wat mooier is op nylon, doe ik het met mijn klassieke gitaar. En een enkele keer is er een klassiek gitaarstuk waarvan ik stiekem vind dat het beter werkt op steel string, zoals Sunburst van Andrew York. Maar goed, bleek ook te kloppen. Kende het van John Williams, maar de originele opname van Andrew York zelf blijkt op staalsnarige gitaar te zijn :)

Gerth
15 januari 2012, 14:49
Ik vond het gewoon "opmerkelijk" dat zij haar toch wel modernere werk brengt op een nylon- ipv van een steelstring en dat bevestigde op de één of andere manier mijn eigen voorliefde voor het meer "organische" van de nylonstring (lichter gebouwde gitaar, zachtere spanning, en toch meer "trilling" en rendement), [U]ongeacht[U] het genre (!).

Het was dus zeker niet de bedoeling om haar te vergelijken met diegenen die zogenaamde "meer aangepaste" of "traditionele" stukken brengen op klassieke gitaar.

Ik heb alle respect voor de traditie van een bepaald instrument maar heb tegelijkertijd een hekel aan het denken in "hokjes". Ik vraag mij af of klassieke pianisten ook grijs haar krijgen als ze een vleugel op een rockconcert zien staan. Gelukkig denkt niet iedereen zo en hebben we bijvoorbeeld een klassiek geschoolde toppianist, Jef Neve, die al jaren toert met Gabriel Rios.

Dit topic was in de eerste plaats puur positief bedoeld en ik vind het breder gebruiken van een traditioneel instrument eerder een verrijking dan een reden tot discussie.

Denken jullie nu écht dat Selah Sue zélf vindt dat zij te vergelijken valt met een klassieke meester? Zij is wie ZIJ is en ze brengt haar eigen werk heel eerlijk, fragiel, authentiek en vooral met veel respect, en het feit dat zij voor haar eigen dingen een nylonstring gebruikt getuigt eerder van eigenheid en lak aan hokjes, waar ik haar alleen maar kan in bijtreden.

Harald
15 januari 2012, 17:06
Als het dat is zie je volgens mij een probleem dat er niet is. De klassieke gitaar is ook in die zin nooit weg geweest.

Maar, als je er eentje gebruikt, gebruik hem dan voor die toon. En daar komt een zekere techniek bij kijken. Heeft niets met hokjes te maken trouwens. Genoeg voorbeelden van mooi gebruik van de klassieke gitaar buiten de klassieke muziek.

Gerth
15 januari 2012, 19:45
Als het dat is zie je volgens mij een probleem dat er niet is. De klassieke gitaar is ook in die zin nooit weg geweest.

Maar, als je er eentje gebruikt, gebruik hem dan voor die toon. En daar komt een zekere techniek bij kijken. Heeft niets met hokjes te maken trouwens. Genoeg voorbeelden van mooi gebruik van de klassieke gitaar buiten de klassieke muziek.

Da's dan goed nieuws... :) Misschien was dit topic ook iets minder "serieus" bedoeld en was het meer te doen om wat (extra) gezonde aandacht te trekken voor iemand die de nylonstring zeer duidelijk en altijd gebruikt.

Met die toon ben ik ook wel akkoord; ik zit er zelf ook niet op de "plectrummen" maar pluk meestal met "halve" nagels, met af en toe een strum "op zijn spaans" :)

stijnkenens
16 januari 2012, 14:35
Bof, herwaardering, het is niet omdat je op een groot podium terecht komt, met een nylon string, dat het een herwaardering is.
De nylon string wordt al jaren gebruikt voor het lichtere werk, in manouche, en ook op grotere podia.

En daarnaast: Selah Sue met een goede begeleidingsband is best te pruimen, maar dat zal niet aan haar liggen.
Selah solo: bof, ik heb nooit geweten wat Milow daar nu eigenlijk in gezien heeft. Een mekkerende geit die denkt dat ze kan scatten, met de blonde versie van het kapsel van Amy Winehouse...


s.

Mr.Fingers
16 januari 2012, 14:38
Stijn, jij weet wat ik weet hé ;)

zoon van johanb
16 januari 2012, 14:51
ik vind selah sue ook wel heel gaaf,

today op facebook

http://www.youtube.com/watch?v=DGoIn6QtRac

J-P
16 januari 2012, 15:43
Stijn, Milow is toch ook niet te pruimen, wat een kweel man...

polviggen
16 januari 2012, 15:46
Milow kunnen ze wat mijn betreft samen met Tom Barman, Selah Sue etc... etc naar de maan schieten.

die Milow, komaan seg, Big girls you are beautiful, even gaan slijmen bij al die vette wijven om wat plaatjes te verkopen.

en stuur die Selah Sue toch eens naar de kapper, maar haar coupe ala paardendrol met stro.

Gerth
16 januari 2012, 15:50
Een mekkerende geit die denkt dat ze kan scatten, met de blonde versie van het kapsel van Amy Winehouse...
s.


Pfff... vermoeiend om op dit niveau te communiceren... zo laag raak ik denk ik niet...

M Kactus
16 januari 2012, 16:04
Milow kunnen ze wat mijn betreft samen met Tom Barman, Selah Sue etc... etc naar de maan schieten.

die Milow, komaan seg, Big girls you are beautiful, even gaan slijmen bij al die vette wijven om wat plaatjes te verkopen.

en stuur die Selah Sue toch eens naar de kapper, maar haar coupe ala paardendrol met stro.

:seriousf:

1. Da's niet van Milow...
2. Het is ook niet mijn muziek, maar ik voel de nood niet om daarom het feestje van anderen te vergallen...

polviggen
16 januari 2012, 16:12
oeps, dikke flater...

:makeup:

och stiekem vind ik die Milow nog wel ok. Ik vind em alleen een wat te hoog ideale schoonzoon gehalte hebben. Misschien moet die eens aan de drank of drugs gaan.

Gerth
16 januari 2012, 16:13
Milow kunnen ze wat mijn betreft samen met Tom Barman, Selah Sue etc... etc naar de maan schieten.

die Milow, komaan seg, Big girls you are beautiful, even gaan slijmen bij al die vette wijven om wat plaatjes te verkopen.

en stuur die Selah Sue toch eens naar de kapper, maar haar coupe ala paardendrol met stro.

Nee, zo laag wil ik zelfs niet meer raken; ik zou het gevoel hebben een paar trapjes terug te doen op de evolutionele ladder...

"Vette wijven"... obesitas is in veel gevallen een ZIEKTE, en zelfs een heel dodelijke. Gaan we hier ook eens beginnen lachen met kanker en AIDS?...

Moderators, wordt eens wakker!!

Muzieknono
16 januari 2012, 16:25
Ik blijf het in ieder geval een pareltje vinden en gelukkig is smaak iets heel persoonlijks.
Mvgr. Dirk Jan :B

polviggen
16 januari 2012, 16:41
kanker is een ziekte, aids is een ziekte.

obesitas is een probleem waar je iets kan aan doen, zelfde met drugsverslaving en alcoholisme.

Toaster
16 januari 2012, 17:34
even luchtige humor in dit topic wat steeds heftiger dreigt te worden:

http://www.youtube.com/watch?v=Nnlxfp_nqsw

Selah Sue herwaardering ;)

barno
16 januari 2012, 17:52
even luchtige humor in dit topic wat steeds heftiger dreigt te worden:

http://www.youtube.com/watch?v=Nnlxfp_nqsw

Selah Sue herwaardering ;)

komt van deze parodie denk ik:

http://vtm.be/tegen-de-sterren-op/artikel/klinkers-leren-met-selah-sue

Rizz
16 januari 2012, 17:58
Hmm, jammer ja, deze ontsporing, vond het, tot nu toe, een aardig onderwerp en er wordt idd flink afgedwaald van het onderwerp door smakeloze uitingen van afkeer.. Ik vind het ook niet goed, maar zo uitdrukken hoeft nu ook weer niet...

Back on topic: Klassieke gitaar, of nylonsnarig vereist een heel andere techniek, zodanig dat ik nog steeds aan het smalle halsje van mijn western(s) moet wennen en een beetje spijt heb dat ik niet voor een 44 of 45 mm hals heb gekozen. Na 17 jaar uitsluitend op m'n klassieke te hebben gespeeld is het een grote omschakeling.. Het is net zo'n groot verschil als tussen akoestisch en electrisch.. Maar voor mijn doel is staalsnarig over het algemeen meer geschikt.. Maar voor sommige nummers heb ik liever m'n klassieke..

Maar idd, klassiek kies je voor toon en het is moeilijk te zeggen waarom Selah nu juist voor nylonsnarig heeft gekozen.. Kan dat zo niet beoordelen..

Maar een herwaardering of vielleicht een opleving veroorzaken? Zo groot is ze niet en dat zal ze ook niet worden, denk ik, al timmert ze flink aan de weg.. Misschien over tien jaar nog eens kijken? :).

Het is iig duidelijk dat je een fan van nylon bent, Gerth en ik ben het met je eens dat het wel meer gebruikt mag worden! Het heeft in sommige gevallen zeker meerwaarde!

Toaster
16 januari 2012, 18:00
komt van deze parodie denk ik:

http://vtm.be/tegen-de-sterren-op/artikel/klinkers-leren-met-selah-sue

haha geweldig. Is ze dat zelf? Chapeau voor de zelfspot!

smullie
16 januari 2012, 18:25
haha geweldig. Is ze dat zelf? Chapeau voor de zelfspot!

Nope, dat is Clara Cleymans...

(gvd, los in de broek! Ik had me nog zo voorgenomen niet meer aan die lekkere rosse te denken...)

Gerth
17 januari 2012, 08:21
kanker is een ziekte, aids is een ziekte.

obesitas is een probleem waar je iets kan aan doen, zelfde met drugsverslaving en alcoholisme.

Zelfs al had je gelijk is het nog geen reden om de term "vette wijven" als gemeengoed te gaan beschouwen. Net zoals "zielige junk" of "zwalpende zuipschuit". Waar de mensen tegenwoordig hun excuses gaan zoeken... :???:

Gerth
17 januari 2012, 08:24
Hmm, jammer ja, deze ontsporing, vond het, tot nu toe, een aardig onderwerp en er wordt idd flink afgedwaald van het onderwerp door smakeloze uitingen van afkeer.. Ik vind het ook niet goed, maar zo uitdrukken hoeft nu ook weer niet...

Back on topic: Klassieke gitaar, of nylonsnarig vereist een heel andere techniek, zodanig dat ik nog steeds aan het smalle halsje van mijn western(s) moet wennen en een beetje spijt heb dat ik niet voor een 44 of 45 mm hals heb gekozen. Na 17 jaar uitsluitend op m'n klassieke te hebben gespeeld is het een grote omschakeling.. Het is net zo'n groot verschil als tussen akoestisch en electrisch.. Maar voor mijn doel is staalsnarig over het algemeen meer geschikt.. Maar voor sommige nummers heb ik liever m'n klassieke..

Maar idd, klassiek kies je voor toon en het is moeilijk te zeggen waarom Selah nu juist voor nylonsnarig heeft gekozen.. Kan dat zo niet beoordelen..

Maar een herwaardering of vielleicht een opleving veroorzaken? Zo groot is ze niet en dat zal ze ook niet worden, denk ik, al timmert ze flink aan de weg.. Misschien over tien jaar nog eens kijken? :).

Het is iig duidelijk dat je een fan van nylon bent, Gerth en ik ben het met je eens dat het wel meer gebruikt mag worden! Het heeft in sommige gevallen zeker meerwaarde!

Alvast bedankt voor de "evenwichtige" reacte, dat doet eens deugd...

Ik vond nog wel dat ik heel open en neutraal ben gebleven, en dat toch die kleinzielige en zelfs discriminerende reacties van sommigen... ik had gehoopt dat de gemiddelde mens dit stadium al ontgroeid was...

Dreverhaven
17 januari 2012, 09:01
Tja, als je je als artiest presenteert, dan word je nou eenmaal gekeurd op het volledige plaatje. Je hebt een bepaald image, daar krijg je dan ook commentaar op. Sommige opmerkingen zijn daarom helemaal niet zo vreemd. Misschien niet volledig op de openingspost en titel van het topic gericht, maar men moet toch z'n ei kwijt.

En ja, het is misschien een mooi streven een discussie te willen voeren 'op niveau', wat dat dan ook moge zijn, maar iedereen heeft hier toegang. Er is geen selectie aan de poort, dus je bent wel een beetje naïef als je verwacht dat het allemaal helemaal naar jouw wens verloopt in een topic.

Gerth
17 januari 2012, 10:56
Tja, als je je als artiest presenteert, dan word je nou eenmaal gekeurd op het volledige plaatje. Je hebt een bepaald image, daar krijg je dan ook commentaar op. Sommige opmerkingen zijn daarom helemaal niet zo vreemd. Misschien niet volledig op de openingspost en titel van het topic gericht, maar men moet toch z'n ei kwijt.

En ja, het is misschien een mooi streven een discussie te willen voeren 'op niveau', wat dat dan ook moge zijn, maar iedereen heeft hier toegang. Er is geen selectie aan de poort, dus je bent wel een beetje naïef als je verwacht dat het allemaal helemaal naar jouw wens verloopt in een topic.

Tsja, als je tegenwoordig een minimum aan respect in de omgang verwacht ben je inderdaad al naïef... dat noemt men een "nivellering naar beneden", zoals er de laatste tijd al véél te véél zijn.

HaroldA
17 januari 2012, 12:17
Selah Sue... Wat een verschrikkelijke stem heeft dat mens zeg :stop: en inderdaad, die klinkers :???:

En waarom zingt ze alle lettergrepen los? Waar, is, dat, voor, no-, dig? He-, he-, he-, he-, he-, eel, erg, ie-, rie-, tant.


En dat ze 2 akkoorden kent ben ik ook niet van onder de indruk.

Gerth
18 januari 2012, 08:27
I rest my case...

jazzie1
18 januari 2012, 11:48
Heren..ik volg deze discussie al een tijdje en zoals een ieder hier heb ik ook mijn mening over Selah Sue. Echter waar men steeds aan voorbij gaat is het feit dat Gerth de discussie op een zodanige manier probeert te voeren zonder dat men "kwetsend" hoeft te worden. Dat je iemand een slechte zangstem vind hebben ok, dat iemand er in jouw opinie er niet uit ziet ok, maar dat kun je ook op een manier verwoorden zonder meteen enkele ziektes cq scheldwoorden erbij te gaan halen. Dat is het punt nu geworden en men dwaalt inderdaad van het onderwerp af.
Niet iedereen vindt bv dat zij bij bepaalde songs een klassieke gitaar moet gebruiken nou prima, dat zij geen gitaar kan spelen ook goed, maar blijf het wel in de juiste context zien en verwoorden.
Ik kan ook geen gitaar spelen als ik mij ga vergelijken met het merendeel van de forumgebruikers en zie er misschien anders uit als de "normale" persoon , wat dat dan ook mag wezen, en dat mag je me rustig vertellen maar doe dat op een normale manier..

Gerth
18 januari 2012, 12:47
Bedankt voor deze "steun"! Ik ben blij te lezen dat het toch te begrijpen valt hoe "neutraal" ik dit alles wou houden.

Het moest zelfs geen "discussie" worden, gewoon even de aandacht vestigen op iemand die de nylonstring gebruikt waar een steelstring meer voor de hand zou liggen. Ik speel ook liever op het eerste maar wil daarom niet veroordeeld worden tot een bepaald genre en net daarom vond ik de solo-optredens van onze Sue zo'n beetje een "hart onder de riem" wat dat betreft.

HaroldA
18 januari 2012, 13:26
Het moest zelfs geen "discussie" worden, gewoon even de aandacht vestigen op iemand die de nylonstring gebruikt waar een steelstring meer voor de hand zou liggen.

Ik gebruik ook liever m'n nylon 3/4 gitaartje, krijg ik nu ook een topic?

Gerth
18 januari 2012, 13:58
Ik gebruik ook liever m'n nylon 3/4 gitaartje, krijg ik nu ook een topic?

Da's écht wel "klein" als reactie. Het vraagt hier om een heleboel relativeringsvermogen om nog beleefd te blijven...

HaroldA
18 januari 2012, 14:00
Da's écht wel "klein" als reactie.

Ik snap je niet?

Harry
18 januari 2012, 14:04
kanker is een ziekte, aids is een ziekte.

obesitas is een probleem waar je iets kan aan doen, zelfde met drugsverslaving en alcoholisme.

zo, dit is wel heel simpel gesteld. Of ben je een deskundige?

Harry
18 januari 2012, 14:07
ben ook niet zo'n liefhebber van de manier van zingen van deze dame, ik vind die maniertjes een beetje kunstmatig. Maar ieder z'n smaak hoor!

(als ik haar maar niet meer hoeft te zien of te horen)

HaroldA
18 januari 2012, 14:12
zo, dit is wel heel simpel gesteld.

Zo is het wel "ieder pondje komt door het mondje". Als je te dik bent, eet je te veel of verbruik je te weinig.

Gerth
18 januari 2012, 14:25
Gedaan met de beleefdheid,

HaroldA, om een heleboel verschillende en weldoordachte redenen vind ik je een afgestompte eikel die blijkbaar nog niet veel meegemaakt heeft en op zijn eigen waarheden zweeft.

Misschien dat je daarvoor ooit nog een topic kan aanmaken.

En "klein" betekent bij ons in dit geval iets zoals hierboven beschreven alleen beleefder. Misschien is het daardoor dat je het niet verstaat.

En moderators, ban mij gerust van deze site, want het hek is van de dam en de zee is groot...

Dreverhaven
18 januari 2012, 14:33
Wel apart. Eerst werp je jezelf als moraalridder op, en daarna gooi je alles ,waar je blijkbaar niet voor stond, maar overboord. Niemand heeft hier verder een ander forumlid voor wat dan ook uitgemaakt hoor, daar begin jij nu mee.

Verder:


Gooi het eruit, hier kan alles, zelfs zonder agressief te worden ;) !

HaroldA
18 januari 2012, 14:34
Gedaan met de beleefdheid,

HaroldA, om een heleboel verschillende en weldoordachte redenen vind ik je een afgestompte eikel die blijkbaar nog niet veel meegemaakt heeft en op zijn eigen waarheden zweeft.

Misschien dat je daarvoor ooit nog een topic kan aanmaken.

Ach, heb ik op je Selah Sue'tje getrapt? Gut toch...

Wel zielig hoor: zodra iemand een andere mening heeft dan jij je vingers in je oren duwen en het er op gooien dat men niet beleefd genoeg is. En daarna zelf het ineens op de man gaan spelen? Laf...


En "klein" betekent bij ons in dit geval iets zoals hierboven beschreven alleen beleefder. Misschien is het daardoor dat je het niet verstaat.

En moderators, ban mij gerust van deze site, want het hek is van de dam en de zee is groot...

Je kunt ook gewoon zelf weg gaan? :ok: :crazyhappy: :cheerup: :dance:

Gerth
18 januari 2012, 14:47
HaroldA, jij spant gewoon de kroon qua stompzinnigheid en jouw compleet belachelijke deductie van obesitas (waar ik zélf trouwens geen last van heb, vooraleer je die weg zou willen opgaan) was de spreekwoordelijke druppel in kwestie.

En na een 15-tal posts "algemene vuilspuiterij" (dus niet alleen van jou) verliest ieder redelijk mens wel zijn "cool". Of dit laffer is dan te lachen met "dikke wijven" of met andermans topic valt zwaar te betwijfelen.

Ik vind het hier allemaal een beetje verloren op dit kloteforum ("eerst een fotootje, en dan verder babbelen..."- da's de stomme slagzin hier!! Is met het lezen zonder plaatjes nu helemaal verleerd?) daarom kan ik er beter nu eens alles uitgooien dat deze avond gestresseerd thuis te komen. Ik kén mijn prioriteiten...

En HaroldA, had je er ook maar iéts van begrepen zou je weten dat het helemaal NIETS te maken heeft over het wel of niet goed vinden van Selah Sue.

Harry
18 januari 2012, 14:49
Zo is het wel "ieder pondje komt door het mondje". Als je te dik bent, eet je te veel of verbruik je te weinig.


dat dacht ik vroeger ook, maar het schijnt dus geen bewuste keus te zijn. Ook iemand die te dik is zou liever slank zijn, heb ik me laten vertellen.
Dus ik ben het gaan zien als een kwaal of een ziekte waarvan iemand moet genezen.

Maar goed, terug naar Selah Sue!

HaroldA
18 januari 2012, 14:54
En HaroldA, had je er ook maar iéts van begrepen zou je weten dat het helemaal NIETS te maken heeft over het wel of niet goed vinden van Selah Sue.


Gezien het nu intussen genoegzaam bekend is dat Selah Sue een Alhambra Crossover bespeelt is dit misschien het goede moment om haar als "ambassadrice" van de klassieke gitaar te benoemen en alle lofbetuigingen aan haar adres spontaan te laten binnenkomen!

Selah Sue heeft een nasale stem en een irritante uitspraak. O, o, ze kent een paar akkoordjes waardoor ze zichzelf kan begeleiden op een nylonsnarige gitaar, omdat die minder deuken in je vingers maakt.

Laten we haar ambassadrice van de klassieke gitaar benoemen! :???:

PS: alleen lofbetuigingen worden geduld.


Zielig figuur. :stop:

M Kactus
18 januari 2012, 14:54
Ach, heb ik op je Selah Sue'tje getrapt? Gut toch...

Wel zielig hoor: zodra iemand een andere mening heeft dan jij je vingers in je oren duwen en het er op gooien dat men niet beleefd genoeg is. En daarna zelf het ineens op de man gaan spelen? Laf...

Je kunt ook gewoon zelf weg gaan? :ok: :crazyhappy: :cheerup: :dance:

Tering, Harold. Er is al vier of vijf keer gevraagd om op te zouten, en je blijft terugkomen met je geklaag dat nergens op slaat. De TS heeft een fijn topic geopend om zijn liefde voor de muziek te delen.
Is het écht moeilijk om beschaafd te reageren, of wil je jezelf een stoerder imago aanmeten? Niemand vraagt om je negatieve gezeik in dit topic, je zinloze gebash met oneliners. Sterker nog, niemand vraagt nog maar om je méning. De TS wou gewoon praten over Selah Sue en de nylonsnaar in popmuziek.
Maar net zo achterlijk als jouw commentaren hier (en die van anderen in dit topic), is de redenering dat HIJ dan de zielige is, laf is en er maar moet tegen kunnen, en best weg kan gaan. Dat gaat voor mij echt te ver: Hij hoeft geen andere meningen te vedragen, hoeft er niet immuun voor te zijn, want hij vroég helemaal niet om andere meningen. JIJ bent de ongenode gast die luidkeels binnenkomt, ergens tegen een tafelpoot zeikt en dan gaat roepen dat "we er maar allemaal moeten tegenkunnen, want dit is een openbare plaats". Niet dus.
Jij bent alles behalve de spreekbuis van iedereen op dit forum, en het is niet omdat je de grootste bek opzet, dat je dat opeens wel wordt.

En als deze tekst te lang was om te begrijpen: Wat een zielig figuur die een ander niks gunt.

HaroldA
18 januari 2012, 14:56
dat dacht ik vroeger ook, maar het schijnt dus geen bewuste keus te zijn. Ook iemand die te dik is zou liever slank zijn, heb ik me laten vertellen.
Dus ik ben het gaan zien als een kwaal of een ziekte waarvan iemand moet genezen.

Ik ken ook rokers die liever niet roken. Toch roken ze en dat doen ze helemaal zelf, niemand dwingt hun.

Dus de analogie met alcohol en andere drugs zie ik ook: van dik zijn kun je afkicken.

HaroldA
18 januari 2012, 14:58
En als deze tekst te lang was om te begrijpen: Wat een zielig figuur die een ander niks gunt.

Zoals jij anderen hun mening en/of de uiting daarvan niet gunt? :ok:


Zo: weer een leuke one-liner!

polviggen
18 januari 2012, 14:58
Ik had nooit verwacht dat dit topic zo entertainend zou worden.

beetje relativeren, beste mensen, is toch niet de moeite om hier zo serieus op te reageren en uit te schelden. Ga wat gitaarspelen ofzo.

:lovelove:

Gerth
18 januari 2012, 15:03
Tering, Harold. Er is al vier of vijf keer gevraagd om op te zouten, en je blijft terugkomen met je geklaag dat nergens op slaat. De TS heeft een fijn topic geopend om zijn liefde voor de muziek te delen.
Is het écht moeilijk om beschaafd te reageren, of wil je jezelf een stoerder imago aanmeten? Niemand vraagt om je negatieve gezeik in dit topic, je zinloze gebash met oneliners. Sterker nog, niemand vraagt nog maar om je méning. De TS wou gewoon praten over Selah Sue en de nylonsnaar in popmuziek.
Maar net zo achterlijk als jouw commentaren hier (en die van anderen in dit topic), is de redenering dat HIJ dan de zielige is, laf is en er maar moet tegen kunnen, en best weg kan gaan. Dat gaat voor mij echt te ver: Hij hoeft geen andere meningen te vedragen, hoeft er niet immuun voor te zijn, want hij vroég helemaal niet om andere meningen. JIJ bent de ongenode gast die luidkeels binnenkomt, ergens tegen een tafelpoot zeikt en dan gaat roepen dat "we er maar allemaal moeten tegenkunnen, want dit is een openbare plaats". Niet dus.
Jij bent alles behalve de spreekbuis van iedereen op dit forum, en het is niet omdat je de grootste bek opzet, dat je dat opeens wel wordt.

En als deze tekst te lang was om te begrijpen: Wat een zielig figuur die een ander niks gunt.

Gewoon omdat ik vind dat deze tekst er gerust twee keer mag staan. Waarvoor dank!!!

M Kactus
18 januari 2012, 15:04
Zoals jij anderen hun mening en/of de uiting daarvan niet gunt? :ok:


Zo: weer een leuke one-liner!

Nee, dat moet je nu net niet proberen: Je eruit lullen met "ik mag mijn mening toch uiten ?" Ik gun je je mening zeker, en de uiting daarvan evenzeer. Maar dat hoeft ten eerste niet gepaard te gaan met stoerdoenerig en achterlijk bashen op een ander, en ten tweede hoeft dat zeker niet in een topic waar al enkele keren is gevraagd om je te onthouden van gezeik.

HaroldA
18 januari 2012, 15:09
Ik had nooit verwacht dat dit topic zo entertainend zou worden.

Het heeft inderdaad een leuke wending gekregen! :crazyhappy:



Nee, dat moet je nu net niet proberen: Je eruit lullen met "ik mag mijn mening toch uiten ?" Ik gun je je mening zeker, en de uiting daarvan evenzeer. Maar dat hoeft ten eerste niet gepaard te gaan met stoerdoenerig en achterlijk bashen op een ander, en ten tweede hoeft dat zeker niet in een topic waar al enkele keren is gevraagd om je te onthouden van gezeik.

Ten eerste heb je aanstoot genomen op iets wat ik als mijn mening opgeschreven heb. Dat mijn woordkeuze niet de jouwe is wil ik nog wel geloven, maar ik schrijf hier echt niet uit zelfverheerlijking.

Ten tweede: als ik enkele keren vraag of jij aub geen reacties op mij geeft omdat jouw mening mij niet bevalt, hou jij je daar dan ook aan?

M Kactus
18 januari 2012, 15:12
Ten eerste heb je aanstoot genomen op iets wat ik als mijn mening opgeschreven heb. Dat mijn woordkeuze niet de jouwe is wil ik nog wel geloven, maar ik schrijf hier echt niet uit zelfverheerlijking. Ten tweede: als ik enkele keren vraag of jij aub geen reacties op mij geeft omdat jouw mening mij niet bevalt, hou jij je daar dan ook aan?
Waarschijnlijk wel, misschien ook niet. Wat ik in ieder geval niet zou doen, is ongevraagd telkens opnieuw te reageren op een sprankeltje goedkeuring voor het onderwerp in kwestie, om mijn negatieve mening maar kenbaar te maken.

-Martijn-
18 januari 2012, 15:32
Ik pak even chips en cola erbij! :cheerup:

Gerth
18 januari 2012, 15:34
Crazy Vibes...

HaroldA
18 januari 2012, 17:03
Voor het gemak heb ik even de meningen op een rijtje gezet:

een pareltje
beu gehoord 2x
gaaf stemgeluid
een beetje "pathetisch", vol opgeklopte dramatiek
fantastisch
verdient het, om tezamen met Milow en Gotye in een betonnen bunker in een baan rond Pluto geschoten te worden...
dat fake stemmetje, dat verschrikkelijke gitaarspel
beslist niet iemand die de klassieke gitaar gaat herwaarderen
een gnoom met tergend lelijke geknepen aanstellerige zang erbij. Wat een troep, vreselijke rotzooi van de bovenste plank.
er zijn eigen songs die best okee zijn
dat ze op nylon speelt alleen omdat stalen snaren pijn doen aan haar vingertjes
Een aantal jaren geleden had je Katie Melua die ik 1000x liever hoor zingen dan Selah
na meerdere beschouwingen had ik het wel gezien en gehoord: dat afgeknepen stemmetje, dat kunstmatige klankje met dat vooruit geschoven kaakje. Ik vind het té gekunstelt.
Zo'n hoofd en zo'n stem, dat wekt een associatie op.
Huilmeisjes met een gitaartje. Da's voor mij de samenvatting van dit hele slag artiesten.
Als zij synoniem is voor de herwaardering van de klassieke gitaar, dan ben ik dat voor de herwaardering van de bulbul Tarang en het euphonium!
Denken jullie nu écht dat Selah Sue zélf vindt dat zij te vergelijken valt met een klassieke meester?
Bof, herwaardering, het is niet omdat je op een groot podium terecht komt, met een nylon string, dat het een herwaardering is.
Selah Sue met een goede begeleidingsband is best te pruimen, maar dat zal niet aan haar liggen.
Een mekkerende geit die denkt dat ze kan scatten, met de blonde versie van het kapsel van Amy Winehouse...
ik vind selah sue ook wel heel gaaf,
Milow kunnen ze wat mijn betreft samen met Tom Barman, Selah Sue etc... etc naar de maan schieten.
stuur die Selah Sue toch eens naar de kapper, maar haar coupe ala paardendrol met stro.
Ik blijf het in ieder geval een pareltje vinden en gelukkig is smaak iets heel persoonlijks.
Selah Sue... Wat een verschrikkelijke stem heeft dat mens zeg en inderdaad, die klinkers
En waarom zingt ze alle lettergrepen los? Waar, is, dat, voor, no-, dig? He-, he-, he-, he-, he-, eel, erg, ie-, rie-, tant.
En dat ze 2 akkoorden kent ben ik ook niet van onder de indruk.
ik vind die maniertjes een beetje kunstmatig
als ik haar maar niet meer hoeft te zien of te horen
Selah Sue heeft een nasale stem en een irritante uitspraak.
ze kent een paar akkoordjes waardoor ze zichzelf kan begeleiden op een nylonsnarige gitaar, omdat die minder deuken in je vingers maakt.




Tering, Harold. Er is al vier of vijf keer gevraagd om op te zouten, en je blijft terugkomen met je geklaag dat nergens op slaat.

Tijdens het verzamelen van bovenstaande meningen heb ik even het aantal keer dat mij is gevraagd op te zouten geteld. Ik kom op 0 uit.

B~Rock
18 januari 2012, 17:08
Volgens mij heeft er iemand een hobby nodig...(sorry maar nu ga ik ook in de feestvreugde delen).

HaroldA
18 januari 2012, 17:10
Volgens mij heeft er iemand een hobby nodig...(sorry maar nu ga ik ook in de feestvreugde delen).

Wie dan? Ik vermaak me kostelijk met de hobby's die ik nu al heb! :crazyhappy:

M Kactus
18 januari 2012, 17:24
Tijdens het verzamelen van bovenstaande meningen heb ik even het aantal keer dat mij is gevraagd op te zouten geteld. Ik kom op 0 uit.

Heb je dan niet gezien dat er gezegd wordt dat de ontsporing wel heel jammer is, dat de TS vraagt om het "op niveau" te houden, dat je gezegd wordt dat je lomp reageert, dat anderen er nikszeggende dingen bij slepen ? Daarvoor hoef je nog geeneens wat subtiliteit aan te voelen, het ligt er vingerdik op.

Ach, ik snap gewoon niet waarom je voortdurend moet komen zeggen dat iets slecht is, bij een groepje mensen die er leuk over zitten te praten. Doe je dat op café ook ? Als ze daar praten over spaghetti, kom jij ertussen geknald en schreeuw je dat spaghetti voor mietjes is ? En mijn reactie is heus niet alleen tegen jou, maar eerder tegen al dat gezeik hier.

Maar goed, je schreef niks terug, dus ik dacht: Dat is toch netjes van hem. Niet verder in discussie gaan, maar merken wanneer je bijdrage ongewenst is. Bij dezen ;) Dus ik blijf hier netjes weg, want ik heb hier evenmin wat te zoeken als jij... Ik vond alleen niet dat een 'nieuw' forumlid meteen dit gezeik moest horen.

HaroldA
18 januari 2012, 17:32
Als ze daar praten over spaghetti, kom jij ertussen geknald en schreeuw je dat spaghetti voor mietjes is ? En mijn reactie is heus niet alleen tegen jou, maar eerder tegen al dat gezeik hier.

Ik heb nooit gezegd dat SS voor mietjes is, of ook maar iets in die strekking. Ik heb mijn mening gegeven over haar zang- en gitaar kwaliteiten, net als vele anderen in dit topic.

"Overdrijven maakt de zaak duidelijk" is hier misschien een beetje misbruikt door mede-forummers, maar aanstoot nemen is ook een vak.

Als je niet tegen de mening van anderen kunt heb je niks op een discussieforum te zoeken.


...of zoals Dreverhaven zo mooi zei:


En ja, het is misschien een mooi streven een discussie te willen voeren 'op niveau', wat dat dan ook moge zijn, maar iedereen heeft hier toegang. Er is geen selectie aan de poort, dus je bent wel een beetje naïef als je verwacht dat het allemaal helemaal naar jouw wens verloopt in een topic.

Watchmaker
18 januari 2012, 17:35
* Lagavulin inschenkt en Stilton aansnijdt *

:soinnocent: :D

LaurentB
18 januari 2012, 19:39
On topic vanaf nu graag, anders gaat er een slot op.
bvd, LaurentB

HaroldA
18 januari 2012, 21:50
On topic vanaf nu graag, anders gaat er een slot op.

OK.

Selah Sue heeft niets met herwaardering van de klassieke gitaar te maken, zoals in de voorgaande reacties te lezen valt.

On-topic en slotjes waardig in 1! :crazyhappy:

LaurentB
18 januari 2012, 22:00
OK.

Selah Sue heeft niets met herwaardering van de klassieke gitaar te maken, zoals in de voorgaande reacties te lezen valt.

On-topic en slotjes waardig in 1! :crazyhappy:

Nee, dit is weer on-topic :)

Gerth
18 januari 2012, 22:24
Ik neem het risico niet meer, dat wordt toch verkeerd begrepen door de die-hard-tegenstanders.

Toch nog een zeer eervolle vermelding voor de input van MrKaktus; dat deed écht deugd.

Tot ooit.

(off-topic genoeg voor een slotje? als dat dan toch de enige inbreng is van de moderators... ).

LaurentB
18 januari 2012, 22:33
Ik neem het risico niet meer, dat wordt toch verkeerd begrepen door de die-hard-tegenstanders.

Toch nog een zeer eervolle vermelding voor de input van MrKaktus; dat deed écht deugd.

Tot ooit.

(off-topic genoeg voor een slotje? als dat dan toch de enige inbreng is van de moderators... ).

Niet alles hoeft strikt on-topic te zijn, maar als het te lang doorleutert wordt het vervelend

Muzieknono
19 januari 2012, 09:55
En toch blijf ik het een pareltje vinden.
Mvgr. Dirk Jan :B

speedof1
19 januari 2012, 10:08
Ik heb het altijd vervelend gevonden wanneer zangers of zangeressen niet zingen met hun natuurlijke stem. Voor mij zet Selah Sue teveel een (onaangename) stem op, waardoor het zo geforceerd overkomt. En vooral zeer pretentieus.

Edit: ze blijft natuurlijk wel zeer aangenaam om naar te kijken :D

Gerth
19 januari 2012, 11:31
Ik heb het altijd vervelend gevonden wanneer zangers of zangeressen niet zingen met hun natuurlijke stem. Voor mij zet Selah Sue teveel een (onaangename) stem op, waardoor het zo geforceerd overkomt. En vooral zeer pretentieus.

Edit: ze blijft natuurlijk wel zeer aangenaam om naar te kijken :D

Ik zou ze eerder "zelfbewust" en zelfzeker noemen. Het is en blijft een harde business en als je daar in alle mogelijke programma's, festivals, free-podia, noem maar op, met je (nylonsnarige ;)) gitaar even tussenkomt met een gevoelig liedje moet je wel iets van ruggegraat hebben.

Pretentieus valt denk ik moeilijk af te leiden uit wat je op tv enzo kan zien. Een mens is meer dan wat hij "doet".

Gerth
19 januari 2012, 12:40
En toch blijf ik het een pareltje vinden.
Mvgr. Dirk Jan :B

Hallellujah!

chris c
19 januari 2012, 13:33
Ik ben geen fan, maar gelet op de extreme reacties die ze oproept denk ik wel dat er een toekomst voor haar is. En vorig jaar stond ze toch mooi op Rock Werchter terwijl de meesten van ons in een kamertje zaten te tokkelen of met een uitzichtloos bandje aan het repeteren waren...

Gerth
19 januari 2012, 14:05
Ik ben geen fan, maar gelet op de extreme reacties die ze oproept denk ik wel dat er een toekomst voor haar is. En vorig jaar stond ze toch mooi op Rock Werchter terwijl de meesten van ons in een kamertje zaten te tokkelen of met een uitzichtloos bandje aan het repeteren waren...

Dat had ik inderdaad ook al bedacht als reactie, maar omdat ik weet dat sommigen hier ook wel "incognito" een redelijk florissante muziekcarriere hebben was ik bang dat dit, in al de onverwachte hetze, tegen mij gebruikt zou worden...

Verder zeker een waarheid als een koe!!

HaroldA
19 januari 2012, 23:19
Gerth, wat ben je toch een pareltje van ruimdenkende tolerantie. :ok:

Hallellujah!

LaurentB
19 januari 2012, 23:30
Zo, afgelopen met die onzin, slot erop
LaurentB