PDA

View Full Version : Gibson Explorer Tremolo VS Jackson KE5FR Kelly



TheYoungMetalAttack
13 januari 2012, 00:25
Hallo allemaal!

Ik ben al een jaar aan het sparen voor een 2e gitaar. Begin vorig jaar kwam de Gibson Explorer Tremolo classic white uit, sinds dien ben ik gaan sparen voor deze gitaar. Deze kost 1200 euro. Ik heb het geld maar ik begin nu te twijfelen tussen deze Explorer en de Jackson Kelly KE5FR, voor 800 euro.

Wat zijn de voor en nadelen van beide gitaren? en welke is naar jullie mening een betere keuze?

De specs en foto's zijn hier te vinden:

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Explorer/Gibson-USA/Explorer-Tremolo/Specs.aspx

http://www.jacksonguitars.com.au/guitars/kelly/ke5fr_kelly/
(Ik wil geen pinstripes, maar helemaal zwart) de specs staan rechts onderin.

graag jullie mening ;)

YannickH
13 januari 2012, 00:28
die jackson kelly is super! goede neck, blijft heel goed in tune.
die gibson heb ik nog niet bespeeld maar die gaat zoieso een heel andere neck hebben en voelt volgens mij iets "lomper" aan.

Rock Bottom
13 januari 2012, 01:52
die jackson kelly is super! goede neck, blijft heel goed in tune.
die gibson heb ik nog niet bespeeld maar die gaat zoieso een heel andere neck hebben en voelt volgens mij iets "lomper" aan.

Minstens net zo ''LOMP'' als je snikkelback gitaar.

polviggen
13 januari 2012, 08:40
explorers hebben niet zo'n dikke hals, van al mijn gibsons klonk de explorer wel het zwaarst.
de jackson is wat snediger.

moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met gibsons met een trem, die van mij had de gewone brug.

de stock pickups van de gibson vond ik wel te onzuiver klinken, die van de jackson zijn dadelijk al goed.

mesaman
13 januari 2012, 09:02
wat een mooie gibson!

TheYoungMetalAttack
13 januari 2012, 10:06
Ik heb nu een Dean From Hell, dus een Dean ML. Welke hals lijkt hier het meeste op?
Is de prijs/kwaliteit verhouding van de Explorer goed? En hoe is het hout van de nek van de Kelly?

hole
13 januari 2012, 10:23
Als je zoveel geld wil uitgeven aan een gitaar, en je twijfelt, is het dan niet beter om ze allebei een keer te testen bij een muziekzaak?

polviggen
13 januari 2012, 10:36
de explorer gaat qua hals het meest op de dean lijken, is ook dezelfde lengte van hals, 24.75 inch vs 25.5 voor de Jackson.

jacksonhals is breder en platter, voelt heel anders aan.

Ik heb even een Dean usa Z gehad, het explorer model van dean.
Hele mooie gitaar, maar mijn Gibson explorer klonk beter, dikker...

gebruik je die trem ook echt ? Ik vind het altijd zo'n vreemd zicht om een floyd op een gibson te zien.

TheYoungMetalAttack
13 januari 2012, 10:39
Als je zoveel geld wil uitgeven aan een gitaar, en je twijfelt, is het dan niet beter om ze allebei een keer te testen bij een muziekzaak?

Nou... beide gitaren zijn niet bij muziekwinkels in de buurt te krijgen.
De explorer moet ik uit Belgie bestellen en de Kelly uit Duitsland. Geloof me... als ik niet zo ver zou moeten rijden zou ik ze echt wel uitproberen. maar dat zit er helaas niet in...

TheYoungMetalAttack
13 januari 2012, 10:42
de explorer gaat qua hals het meest op de dean lijken, is ook dezelfde lengte van hals, 24.75 inch vs 25.5 voor de Jackson.

jacksonhals is breder en platter, voelt heel anders aan.

Ik heb even een Dean usa Z gehad, het explorer model van dean.
Hele mooie gitaar, maar mijn Gibson explorer klonk beter, dikker...

gebruik je die trem ook echt ? Ik vind het altijd zo'n vreemd zicht om een floyd op een gibson te zien.

Jaa zeker! Ik gebruik de floyd behoorlijk veel. De reden dat ik die Explorer wil is omdat dit een limited edition met floyd rose is.

Ik zit dus echt te twijfelen,,, ik denk dat ik beide gitaren fijn vind, ze zijn allebei erg goed en mooi. Maar ik wil de Gibson al zo lang en ik denk dat ik spijt ga krijgen als ik 'm niet koop. Aan de andere kant is die Kelly ook wel echt iets dat ik graag wil..

TheYoungMetalAttack
13 januari 2012, 11:10
Ik lees trouwens net dat er mensen zijn die problemen hebben met de Gibson. Hij blijft slecht in stemming... dat is wel echt een nadeel.
Weet iemand hier meer over? :???:

polviggen
13 januari 2012, 11:12
is idd wel zo dat die explorers met floyd niet altijd te krijgen zijn, kelly's wel.

zijn ook prima gitaren, ik hou enkel niet van de gibson pickups, maar dat is smaak, je kan er altijd nog duncans in stoppen.

TheYoungMetalAttack
13 januari 2012, 11:17
Nou als ik die Gibson koop ben ik ook van plan om een Bill Lawrence l500XL in de brug te doen ;) maargoed, ik zit echt te twijfelen. Klote dat er zo weinig echte foto's zijn van die Explorer, alleen de echte foto's van Gibson zelf.

Grindpad
13 januari 2012, 12:33
Ik heb nu een Dean From Hell

:blast:
wat een fantastische gitaar he?
ik heb er 1 sinds juni 2010 en ik laat hem nauwelijks nog los.

TheYoungMetalAttack
13 januari 2012, 13:10
:blast:
wat een fantastische gitaar he?
ik heb er 1 sinds juni 2010 en ik laat hem nauwelijks nog los.

jaa hij is geweldig!! heel fijne nek, mooie klank, en vanwege die vreemde vorm kan je dat ding zowel zittend als staand goed bespelen, tussen je benen klemmen bij een solo enzo :) zit er ook elke minuut die ik vrij heb op te spelen!

Grindpad
13 januari 2012, 13:18
klopt.
-mooie looks (ik ben dan ook een ouderwetse diehard Dimebag fan)
-heel erg 50thies vibe, door die combi van blauw en creme wit
-de Bill Lawrence scheurt als een beest maar blijft een eigen smoelwerk houden
-de zebra Dean pickup in de nek huilt vol en bluesy
-heerlijke hals
-sowieso fijne vorm
-lekkere dikke fretten.

ik heb er alleen zelf een fatsoenlijke tremolo ingezet en nu is het mijn ultieme monster


maar sorry, dit is offtopic:
waarom overigens geen 2e Dean.........?

Orpheo
13 januari 2012, 13:36
ergens staat een mahonie hals me tegen als het met een trem moet. die trem zwengelt zo erg, de spanning varieert zo erg, ik heb niet het idee dat mahonie die 'klappen' goed op kan vangen (lees: rigide blijft, niet van 'vorm' verandert) wat denk ik resulteert in stemmingsproblemen. zeker als de hals zo weinig vlees vast te grijpen heeft bij de body als een xplorer. een LP is dan een stuk minder erg. ik zou het graag zien dat er iets van koolstofstrips in zitten om de boel op spanning te houden, of nog mooier: een 3 delig laminaat.

maar goed, dat is slechts een gevoel. kan het ook helemaal fout hebben natuurlijk ;)

YannickH
13 januari 2012, 13:57
Minstens net zo ''LOMP'' als je snikkelback gitaar.

er staat nergens een handtekening op en ik heb de pickupringen enzo veranderd dus wat is het probleem??
is het ineens een lelijk lomp ding omdat hij van chad is?
http://i42.tinypic.com/fxse9w.jpg
http://i44.tinypic.com/zugu4n.jpg

TheYoungMetalAttack
13 januari 2012, 15:36
maar sorry, dit is offtopic:
waarom overigens geen 2e Dean.........?

nou,, wordt een beetje eentonig vind ik.. er zijn zoveel gitaren die ik wil. liever eerst één van deze en daarna nog een keer een 2e dean. Een ml 79 trans braziliaburst is ook wel mooi (:

Orpheo
13 januari 2012, 15:45
er staat nergens een handtekening op en ik heb de pickupringen enzo veranderd dus wat is het probleem??
is het ineens een lelijk lomp ding omdat hij van chad is?
http://i42.tinypic.com/fxse9w.jpg
http://i44.tinypic.com/zugu4n.jpg

damn is er een op z'n pikkie getrapt. hij bedoeld het niet qua looks of qua sig maar qua feel. jij noemde de explorer al lomp, en dat spiegelt hij aan jou les paul. rustig dude, neem een chillpil :)

snessiram
13 januari 2012, 17:24
Misschien kan je in een winkel een Jackson testen om een idee te krijgen van het nek-profiel. De nek verschilt wel wat van model tot model, maar Jackson is in het algemeen vrij breed en plat (iets wat ik persoonlijk graag heb). Ik weet nu niet zeker hoe het zit met de Kelly, maar een King V bijvoorbeeld is toch ook niet zo'n smalle nek...

Persoonlijk vind ik een explorer eigenlijk nog wel net wat mooier dan een Kelly eigenlijk. En de explorers van Esp dan weer mooier dan die van Gibson. Ik wou zelf een tijd terug een explorer kopen, maar ik wou ook een Floyd. Ik heb uiteindelijk een Rhandy Rhoads gekocht. Zalig ding... maar toch wil ik vroeg of laat nog een explorer met Floyd... ;)

YannickH
13 januari 2012, 17:32
damn is er een op z'n pikkie getrapt. hij bedoeld het niet qua looks of qua sig maar qua feel. jij noemde de explorer al lomp, en dat spiegelt hij aan jou les paul. rustig dude, neem een chillpil :)

ooh ik ben rustig hoor;)
ik vind het alleen raar dat mensen een gitaar afkraken omdat het van een band of artiest is waar ze een hekel aan hebben.
ookal haat je nickelback, hij heeft wel een goede smaak qua gitaren hoor:)

TheYoungMetalAttack
13 januari 2012, 22:34
Ik heb een beetje schijt aan nickelback... maar die gitaar is echt prachtig! :O heeel mooie finish!

supertjeduc
13 januari 2012, 23:33
Nou... beide gitaren zijn niet bij muziekwinkels in de buurt te krijgen.
De explorer moet ik uit Belgie bestellen en de Kelly uit Duitsland. Geloof me... als ik niet zo ver zou moeten rijden zou ik ze echt wel uitproberen. maar dat zit er helaas niet in...

Ik zag bij Joosten in Oosterhout die Kelly op de site , maarja uit verkocht stond erbij
Dus daar heb je niks aan

mesaman
13 januari 2012, 23:47
SNIKKELBEK!

zn gitaar zou ik ook niet willen,net zoiets als een justin bieber gitaar.

Nee neem dan zn dikke explorer met floyd rose!

rijsberman
14 januari 2012, 00:00
Je kunt er natuurlijk lang over lullen, maar die Explorer is een echte gitaar, die Jackson is voor aanstellers. Klaar.

crapton
14 januari 2012, 09:36
Puur op uiterlijk zou ik zonder meer voor de Gibson gaan. Erg gaaf.

Als je iets aparts wil waarom neem je geen Parker Fly Mojo?

Jasper.
14 januari 2012, 09:56
Ik zou ze eens testen, vind ze beide erg gaaf. En kan me voorstellen dat ze behoorlijk verschillen in feel en tone.



[informatie mode aan]Wisten jullie trouwens dat de Jackson Kelly ontworpen is voor/door Brad Kelly van Heaven?

http://www.youtube.com/watch?v=l8Bbe5VcWkQ
[informatie mode uit]

snessiram
14 januari 2012, 12:08
De Kelly is waarschijnlijk ietsje 'unieker', die heb ik eigenlijk nog niet in het echt gezien. Gibson Explorers daarentegen kom je regelmatig tegen. Het uiterlijk van die Kelly wordt wel aantrekkelijker met de tijd heb ik de indruk, in het begin vond ik die niet echt mooi, nu meer en meer :).

TheYoungMetalAttack
14 januari 2012, 13:05
De Kelly is waarschijnlijk ietsje 'unieker', die heb ik eigenlijk nog niet in het echt gezien. Gibson Explorers daarentegen kom je regelmatig tegen.

Hm daar heb je een punt. Maar ik denk toch dat deze Gibson wat unieker is dan die Kelly. Dit is een limited edition en hij is alleen nog maar uit Belgie te bestellen, of ik moet 4 maanden wachten om 'm uit Duitsland te krijgen. Die kelly daarin tegen is overal te krijgen. Maar ik snap wel wat je bedoeld..

TheYoungMetalAttack
14 januari 2012, 14:15
Is iemand bekend met Boxymusic.com?

ik ben er gekomen via Piens.be, een belgisch bedrijf. De gibson is in nederland niet verkrijgbaar en in duitsland is ie uitverkocht. Dus alleen belgie heeft 'm nog :P

HaroldA
14 januari 2012, 14:25
ik ben er gekomen via Piens.be, een belgisch bedrijf.

Als je meer over Piens wil weten moet je eens op dit forum zoeken...

TheYoungMetalAttack
14 januari 2012, 14:32
Ik kan er geen specifiek topic over vinden,
is het positief of negatief? wel veilig bestellen?
ik begon een beetje te twijfelen omdat ik 3 mails moest versturen om de prijs van het product te vinden... maar dat bleek wel een goede prijs te zjn en het zag er allemaal goed uit.
Dus, goed bedrijf?

HaroldA
14 januari 2012, 14:34
Dus, goed bedrijf?

http://www.google.nl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=site%3Agitaarnet.nl+peins#sclient=psy-ab&hl=en&safe=off&source=hp&q=site:gitaarnet.nl+piens&pbx=1&oq=site:gitaarnet.nl+piens&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2178l2459l0l2618l2l2l0l0l0l0l189l189l0.1l1l 0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.,cf.osb&fp=a4772a362b65a33d&biw=1280&bih=916

Geeft o.a. Piens = evil (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?58315-Piens-evil&)

TheYoungMetalAttack
14 januari 2012, 15:19
grote bagger dus... da's kut.
En ergens anders is ie uitverkocht.. Waardeloos dit :(

crapton
14 januari 2012, 17:18
Boxymusic = Piens. Ik heb er in het verleden meerdere zaken besteld en dat ging eigenlijk best goed. Toen hadden ze regelmatig zeer scherpe aanbiedingen mits buiten Belgistan besteld, nu is dat wat minder geloof ik.

Hou iig rekening met wat langere levertijden, snel zijn ze niet. Het geleverde was keurig nieuw in doos direct van de importeur als te verwachten, niet meer niet minder.

Ze zitten er dus niet aan en ook geen winkelmodel oid.

TheYoungMetalAttack
15 januari 2012, 00:31
Dus zolang ik via Boxymusic iets bestel komt het aan zonder dat Piens er aan heeft gezeten? Dus het is helemaal ok, maar wel een langere levertijd?

crapton
15 januari 2012, 09:41
Volgens mij is Boxymusic een webshop van Piens, het gaat door hetzelfde magazijn, via dezelfde importeurs als wat in de winkel staat. Mijn ervaring is dat ze er met de tengels vanaf blijven (terecht) en rechtstreeks doorsturen wat ze van de importeur krijgen, na controle van de pakbon waarschijnlijk.

Dit staat onderaan de hoofdpagina: © 2011 Boxymusic.com. All rights reserved. - Privacy info
All trademarks not owned by PIENS IMPORT & DISTRIBUTION GROUP nv are the property of their respective owners. Prices and availability of products are subject to change without notice.

Ik denk dat het een redelijk bedrijf is maarrrr niet snel. Is het op voorraad in Deinze dan gaat het. Van de importeur dan kan het 2 weken of langer duren.

Goede prijzen gelden uitsluitend buiten Belgistan!!

Verder kan je ook Euroguitar eens proberen, geen ervaring mee maar wel goede prijzen.

Grindpad
16 januari 2012, 07:53
Je kunt er natuurlijk lang over lullen, maar die Explorer is een echte gitaar, die Jackson is voor aanstellers. Klaar.

:roll:


tralalalal10tekenstralala

polviggen
16 januari 2012, 12:55
Ik denk dat het met de stabiliteit van de hals wel meevalt. Ik heb een explorer zonder trem gehad en dat ding was behoorlijk stemvast, ik moet op geen enkele van mijn gibson bijregelen aan de halspen eigenlijk.

Ik heb wel een hekel aan floyds of eender welke trem.

HaroldA
16 januari 2012, 13:47
Je kunt er natuurlijk lang over lullen, maar die Explorer is een echte gitaar, die Jackson is voor aanstellers. Klaar.

Correct. :ok:

Jasper.
16 januari 2012, 15:04
Ik vind dit anders toch wel een heeele vette kelly:

http://www.youtube.com/watch?v=0HwPXJM8ThE

HaroldA
16 januari 2012, 15:05
Ik vind dit anders toch wel een heeele vette kelly

Nope, ook gewoon gay.

polviggen
16 januari 2012, 15:09
Ik zal het doorgeven aan Scott Ian, Dave Mustaine en Jeff Hanneman dat jacksons geen echte gitaren zijn... :stop:

HaroldA
16 januari 2012, 15:11
Ik zal het doorgeven aan Scott Ian, Dave Mustaine en Jeff Hanneman dat jacksons geen echte gitaren zijn... :stop:

Dave speelt toch Dean?

Verder zijn de Jackson Kelly's wel een beetje de BC Rich'es van gitaarland. Klein stapje minder gay, maar nog steeds een soort van "slapstick".

Jasper.
16 januari 2012, 15:15
Dave speelt toch Dean?

Verder vind ik de Jackson Kelly's wel een beetje de BC Rich'es van gitaarland. Klein stapje minder gay, maar nog steeds een soort van "slapstick".

Ik vind het wel meevallen. Maar BC Rich'es zijn toch de BC Rich'es van gitaarland?

En Dave speelt volgens mij tegenwoordig ook Dean ja. Maar heeft wel op Jackson gespeeld.
En Marty Friedman zelfs op Kelly's.

HaroldA
16 januari 2012, 15:18
Maar BC Rich'es zijn toch de BC Rich'es van gitaarland?

Zijn dat gitaren?!? :???:

Jasper.
16 januari 2012, 15:20
Zijn dat gitaren?!? :???:

Nou, ja. Volgens mij zijn ze multi-functioneel. Je kan er iemand mee doodsteken. Maar je kan er volgens mij ook wel degelijk op gitaarspelen.

polviggen
16 januari 2012, 15:32
Dave stond vroeger op de jackson posters, samen met Marty Friedman.

Vroeger was jackson de metalgitaar bij uitstek. daarna is ESP ze gaan kopiëren en hebben een deel van de artiesten weggehaald. Dean kwam nog een stuk later. Vroeger was Dean ook maar een kleine bouwer.

in principe is die dean van mustaine nu een kopie van zijn oude jackson V.

en BC rich had toch een paar toffe modellen... zo'n mockingbird wil ik wel. of dat model van Chuck Shuldiner.

In het begin toen Gibson met de V en explorer afkwam was het ook niet zo'n succes.

interessander
16 januari 2012, 15:49
BC rich heeft het slechte imago te danken aan de budget versies, maar de oudere Mockingbirds en Bich gitaren zijn toch wel van een heel andere klasse.
De Jackson Kelly heeft me ook nooit zo aangesproken, en er is wat mij betreft maar een mooie afgeleide van de originele explorer-vorm, en dat is de Ibanez Destroyer.

polviggen
16 januari 2012, 15:57
ook knap ja, samen met de iceman.

Bijl
16 januari 2012, 21:22
De Kelly zal met z'n doorlopende esdoorn hals, langere mensuur en Seymour Duncan JB wat helderder en bijteriger klinken dan de Gibson. Daar zou ik mijn keuze op baseren. Verder zijn het allebei goede gitaren en allebei even lelijk. :soinnocent:

Oranjeaap
16 januari 2012, 22:27
Er staan momenteel 2 Gibson Explorers, beide met tremolo, op Marktplaats. Dan hoef je niet langer te twijfelen en kun je gewoon die Gibson kopen die stiekem toch het liefst hebt.

HaroldA
17 januari 2012, 12:19
Huh? Waar is de zielige reactie van Grindpad gebleven? :???:

Grindpad
17 januari 2012, 12:19
jaja, gefopt menneke!

HaroldA
17 januari 2012, 12:22
Explorers zijn voor senioren?!? Jij houdt er vreemde theorieën op na, grindpad...


jaja, gefopt menneke!

(snel quoten voordat hij weer weg is)

Grindpad
17 januari 2012, 12:24
Verder zijn de Jackson Kelly's wel een beetje de BC Rich'es van gitaarland. Klein stapje minder gay, maar nog steeds een soort van "slapstick".

ja, ik hou er vreemde theorien op na... :???:

HaroldA
17 januari 2012, 12:25
ja, ik hou er vreemde theorien op na... :???:

Heb jij wel eens een BC Rich Beast in je handen gehad?

http://www.edroman.com/guitars/bcrich/images/ingbcr10.jpghttp://www.edroman.com/guitars/bcrich/images/bcrbeast12.jpg

Dat is geen gitaar.

Grindpad
17 januari 2012, 12:34
Ja, hehe, nu toon je meteen ook wel 2 hele extreme gevallen he.
maar een gewone mooie vette Jackson Kelly is niet gay zeg, come on...

nu ja, zal smaak zijn.
ik hoef in ieder geval nooit zo'n lompe saaie ouwe lullen gibson.

EDIT:
Ok, voor zo'n classy witte Hetfieldiaanse Explorer maak ik een uitzondering :)

HaroldA
17 januari 2012, 13:16
Ja, hehe, nu toon je meteen o0k wel 2 hele extreme gevallen he.

Deze dan?

http://instrumentguide.com/electric%20guitars/bc%20rich/pro%20zombie%20platinum%20series/big.jpg
http://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/b-c-rich-wmd-widow-bass.jpg
http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/GBC+VOGO.JPG

etc, etc...



maar een gewone mooie vette Jackson Kelly is niet gay zeg, come on...

http://i650.photobucket.com/albums/uu227/Helvetegyt/StrypersMichaelSweetCharvelJacksonKE3KellyExplorer .jpg
http://masakimurashita.com/en/wp-content/uploads/2011/05/masaki2guitar.jpg

etc, etc...

Bijl
17 januari 2012, 13:48
http://www.edroman.com/guitars/bcrich/images/ingbcr10.jpghttp://www.edroman.com/guitars/bcrich/images/bcrbeast12.jpg

Dat is geen gitaar.

Dat klopt, het is een afbeelding van een gitaar. Sterker nog, de rechter is een afbeelding van een basgitaar.

HaroldA
17 januari 2012, 13:49
Dat klopt, het is een afbeelding van een gitaar. Sterker nog, de rechter is een afbeelding van een basgitaar.

En een basgitaar is geen type gitaar? (ik heb als hint een gedeelte van het woord dik gemaakt)

Bijl
18 januari 2012, 09:35
En een basgitaar is geen type gitaar? (ik heb als hint een gedeelte van het woord dik gemaakt)

Grappig dat je dat aanhaalt, officieel natuurlijk wel, al dan niet algemeen geaccepteerd. Maaarrr ik heb een paar weken geleden overwogen om zelf te gaan bassen omdat ik er geen kan vinden voor mijn band, en na een half uurtje raggen op mijn Ibanez ATK ben ik tot de conclusie gekomen dat een basgitaar zelfs de naam "muziekinstrument" niet waardig is. De basgitaar is het equivalent van de blokfluit in de familie van snaarplanken. Takkedingen zijn het. Houtverspilling, misleidend in de vorm van een gitaar gestopt. :seriousf:

Zo, dat was weer een lekker stukkie offtopic. Die Ibanez ATK klinkt wel vreselijk lekker, maar dat is bijzaak.

Maar wacht eens even, het is jouw eigen post waar in staat "dat is geen gitaar" ? Ha! Dus.

HaroldA
18 januari 2012, 09:45
Grappig dat je dat aanhaalt, officieel natuurlijk wel, al dan niet algemeen geaccepteerd. Maaarrr ik heb een paar weken geleden overwogen om zelf te gaan bassen omdat ik er geen kan vinden voor mijn band, en na een half uurtje raggen op mijn Ibanez ATK ben ik tot de conclusie gekomen dat een basgitaar zelfs de naam "muziekinstrument" niet waardig is. De basgitaar is het equivalent van de blokfluit in de familie van snaarplanken. Takkedingen zijn het. Houtverspilling, misleidend in de vorm van een gitaar gestopt. :seriousf:

Je hebt bassisten en gitaristen die denken te kunnen bassen. Wereld van verschil...

interessander
18 januari 2012, 09:48
Er staan momenteel 2 Gibson Explorers, beide met tremolo, op Marktplaats. Dan hoef je niet langer te twijfelen en kun je gewoon die Gibson kopen die stiekem toch het liefst hebt.

Ik zie er op het moment maar één (en een ESP met floyd) maar deze is toch wel heerlijk fout: http://link.marktplaats.nl/521101272

HaroldA
18 januari 2012, 09:50
Ik zie er op het moment maar één (en een ESP met floyd) maar deze is toch wel heerlijk fout: http://link.marktplaats.nl/521101272

Heeft die geen Kahler? Zo ja: dan kan dat wel eens veel beter zijn dan een Floyd.

Grindpad
18 januari 2012, 12:13
Heeft die geen Kahler? Zo ja: dan kan dat wel eens veel beter zijn dan een Floyd.

zeker niet.
er zijn 2 serieuze opties voor een Floyd:
-een OFR
-een Gotoh

de rest blijft gekut in de marge.

HaroldA
18 januari 2012, 12:16
zeker niet.
er zijn 2 serieuze opties voor een Floyd:
-een OFR
-een Gotoh

Je vergeet er 1 en die is volgens mij nog veel beter:
-vaste brug

:soinnocent:

Maar ik dacht eigenlijk dat zo'n Kahler flat mount brug best wel ok was...

Grindpad
18 januari 2012, 12:23
ach ja, misschien is mijn ervaring ermee niet zo'n beste geweest

maar goed, ik heb een Kahler gehad, niet tevree.
Te...stug, lomp, zwaar ofzo.
Hij deed ook geen brrr brrrr brrrr en dan houdt het het meteen op voor mij.
Dat is mijn referentiepunt, of hij goed is of niet.

Voor de rest veel ervaring met de diverse Licensed tremolo's.
Allemaal matig tot hooguit wel aardig maar uiteindelijk toch ellende (niet zuiver terugkomen, speling, te zwak materiaal etc)

De enige echte OFR is gewoon goed, punt.
Beetje saai, maar logisch: ze hebben hem uitgevonden en het materiaal is kwalitatief het beste.

Daarnaast is voor mij Gotoh dus DE ontdekking.

Heel mooi "slank" verzorgd, goed materiaal, loepzuiver, en 0% speling dankzij hun ingenieuze manier van arm bevestigen.
Lees er ook eens wat over op google. Er wordt wel gezegd dat Gotoh de OFR bijna heeftr ingehaald.

Vaste brug moet je van houden denk ik.
Ik heb ze ook gehad maar bleek niet mijn ding.
Net zoals een echte vaste bruggen-speler nooit een tremolo zal willen.

Jasper.
18 januari 2012, 12:30
Ik heb ook een licensed op mijn Jackson, die vind ik dan wel weer erg goed. Spatzuiver. Alleen er komt inderdaad wel een klein beetje speling op de arm.
Het grote nadeel van een Floyd vind ik alleen dat je niet makkelijk even om kan stemmen.
Het ibanez zr systeem lijkt me trouwens wel ideaal.

geert1976
18 januari 2012, 12:44
Heeft die geen Kahler? Zo ja: dan kan dat wel eens veel beter zijn dan een Floyd.


Je vergeet er 1 en die is volgens mij nog veel beter:
-vaste brug

:soinnocent:

Maar ik dacht eigenlijk dat zo'n Kahler flat mount brug best wel ok was...

Het is inderdaad een Kahler.
Op zicht goede bruggen, maar geven voor mijn gevoel wel de nodige tone-suck

Grindpad
18 januari 2012, 12:51
weet iemand trouwens hoe brrrr brrrr brrrr'en eigenlijk heet?

Jasper.
18 januari 2012, 12:52
flutteren volgens mij

Grindpad
18 januari 2012, 12:59
thanx,
ik ben er hoe dan ook dol op.
ik ben echt een tremolo diehard.

WIIIIIIHIIIIHIIIII WIIEEEEEW!!!!! BRRR!!!! BRRRR!!!!! !WIEW WIEW WIEUW!!!! :blast:
who needs scales with a whammy bar :)

TheYoungMetalAttack
4 februari 2012, 00:39
Ik heb nog een vraag,

ik heb op een jackson kelly js32 gespeeld, de goedkope versie, en bij alle goedkope jacksons vond ik de hals complete bagger. Ik heb ook op een jackson soloist gespeeld, waarvan ik de hals erg fijn vond. Lijkt de hals van de Ke5fr op de hals van de soloist, zonder de binding? of voelt de hals meer aan als die van de cheape versies, gigantische frets, slecht afgewerkte randen etc..

btw ik zit ook over een ibanez premium rg870qmz-bi na te denken..
ik ben geen ibanez fan maar deze stond in de gitaarwinkel en sinds ik er op heb gespeeld ben ik er helemaal weg van... geweldige hals! en erg mooie finish.