PDA

View Full Version : PA voor beginnende band



VLP
12 januari 2012, 19:46
Hallo,

Wij zijn een beginnende groep die een PA systeem zoekt.
We hebben 2elektrische gitaristen, drum, bassist.
We weten hier eigenlijk zeer weinig over dus weten we niet wat we nodig hebben.

We zouden eigenlijk alleen geen versterking voor de zang.
Wat voor product hebben we hier eigenlijk voor nodig ?
Ik dacht aan de yamaha stagepass ?

Bedankt.

schwalbe
12 januari 2012, 19:50
Alleen voor de zang? hoe luid spelen jullie en wat is je budget?

VLP
12 januari 2012, 19:54
De gitaristen en bassist hebben een goeie versterker die dus luid genoeg gaat. budget rond de 150 euro.

Arvoitus
13 januari 2012, 01:44
De gitaristen en bassist hebben een goeie versterker die dus luid genoeg gaat. budget rond de 150 euro.
Voor repetitie of optredens?

150 euro is wel heel krap trouwens.

peter_heijnen
13 januari 2012, 08:45
Voor rond de 150 is dit (http://www.thomann.de/nl/behringer_b210d.htm) mogeijk de beste keus.

Harry
13 januari 2012, 09:55
hieruit blijkt dat 150 euro wel erg krap is. Vrees dat je nog even moet doorsparen!

VLP
13 januari 2012, 16:56
Enkel voor repetities
We zouden zowizo twedehands kopen.

VLP
17 januari 2012, 20:35
Nog iemand ? Ik weet niet wat voor een product we nodig hebben.
Moeten we gewoon zo een actieve box kopen met een paar Jack en micro imputs ?

bass blom
17 januari 2012, 20:51
als je actieve boxen haalt moet je ook een simpel mixertje hebben.
150 is echt heel erg weinig, dan is er alleen gebruikt mogelijk.
dan nog koop je bijna alleen brakke zooi voor dat geld.

VLP
17 januari 2012, 20:59
als je actieve boxen haalt moet je ook een simpel mixertje hebben.
150 is echt heel erg weinig, dan is er alleen gebruikt mogelijk.
dan nog koop je bijna alleen brakke zooi voor dat geld.

Ok, tot hoeveel moeten we dan sparen ? We zijn ook nog maar net begonnen ( we kunnen enkele nummers coveren). De kwaliteit is denk ik niet zo zeer belangerijk. Of zijn de verschillen echt groot ?

Harry
18 januari 2012, 11:43
als het alleen voor de oefenruimte is, en je zingt in je eentje kun je in bovenstaande actieve box 1 microfoon stoppen. En als je die goed richt komt daar misschien genoeg geluid uit. En anders, bij meerdere zangers, wat Bass zegt, een mixertje er tussen. Die heb je ook voor een paar tientjes.
Maar mooier is 2 actieve boxen. Dan zit je dus al aan 300 euro, paar tientjes voor de mixer, en een paar 100 euro voor microfoons.

Zo'n stagepass setje zou ook kunnen werken, moet je niet te hard spelen....

pimmetje
18 januari 2012, 11:59
Wij hebben een stagepass 500 setje voor erbij... voor hele kleine tentjes die niet eens een zangversterkertje hebben staan.
Het is vooral een heerlijk compact setje. Ook klinkt-ie niet verkeerd, maar natuurlijk ook niet werelds. Ik vind 'm voor bas nog steeds niet echt overtuigend. Al kan 't er wel mee.

Z'n kleinere broertje was echt net te licht. Vooral in 't laag vonden we 'm echt niet goed genoeg. Voor 't compacte hadden we die graag gepakt :D.

Maar zelfs dat kleine broertje heb je toch 2ehands niet voor 150?
En da's nog zonder mics...

Harry
19 januari 2012, 13:57
ja, daat zeg je wat! Die dingen zijn ook nog niet goedkoop.....

peter_heijnen
19 januari 2012, 18:17
Ok, tot hoeveel moeten we dan sparen ? We zijn ook nog maar net begonnen ( we kunnen enkele nummers coveren)
Die behringer die ik eerder postte is prima geschikt om een mic op in te prikken, daar heb je verder niets voor nodig en om te beginnen is dat echt meer dan prima. Heb je later meer wensen/eisen dan koop je er een mixertje met ingebouwde fx bij.

VLP
19 januari 2012, 22:04
Ok prima, het zal zo'n Behringer worden denk ik. We zijn net begonnen dus onze eisen liggen niet zo hoog. Is het beter als je je amp hier ook op aansluit ? Om het geluid wat te verdelen ?

Harry
20 januari 2012, 11:05
nee, niet doen. Alleen 1x zang erover, anders wordt het een zootje. Waaron zou je je amp nog weer op een andere amp aansluiten? Als je elkaar niet kunt horen speel je te hard of de boel staat verkeerd op- of afgesteld.

VLP
21 januari 2012, 00:05
nee, niet doen. Alleen 1x zang erover, anders wordt het een zootje. Waaron zou je je amp nog weer op een andere amp aansluiten? Als je elkaar niet kunt horen speel je te hard of de boel staat verkeerd op- of afgesteld.

Ok, nu niet dat we er iets van kennen dus simpel beginnen lijkt me een goed idee.