PDA

View Full Version : Gretsch 5103 III



muziekschuur
12 januari 2012, 19:06
Ik kwam al surfend deze Gretsch G5103 CVT III tegen. Voor 269 euri. Wouw. Een echte Gretsch voor zo weinig centen...

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/125215/Gretsch-G5103-CVT-III-Cherry.jpg

FruscianteFan
12 januari 2012, 19:13
Je kunt je afvragen of het wel zo 'echt' Gretsch is. Had laatst zo'n special Jet ofzo in mijn handen. Voelde niet zo interessant aan eigenlijk. Klonk ook niet echt.

budje
12 januari 2012, 19:16
voor dat geld vind ik t anders best interessant

Duhsjaak
12 januari 2012, 20:59
Hi
Er komen de laatste maanden steeds meer Gretsches uit China.
Die zullen niet in verhouding staan tot de oudere. De prijzen zijn dat ook niet.

En laten we eerlijk zijn.
Het staat altijd aardig en geloofwaardig je neus voor dit soort dingen op te trekken, maar ik ben er niet ontevreden over. We kunnen ons niet allemaal een Rolls veroorloven.
Soms kom je in een klein geel Ciroëntje ook op de Winter Wonder Meeting. En ben je daar heel tevreden mee.

Ik heb vanavond weer een uur staan hakken op een Yamaha Pacifica Tele, waarin mijn Gretsch Hilo's nu anderhalf jaar zitten. Nee, geen echte Gretsch dus. Maar het speelt fijn en klinkt heerlijk. En ze komen uit een echte Gretsch die ooit in 1967/68 een paar maandsalarissen heeft gekost. En ze zijn < 0.5% identiek als je ze doormeet. Dus die Amerikanen hebben gewoon maar wat aangekloot. Dat zal die Chinezen niet overkomen. Die stoppen de brug pup bij de brug en de hals pup bij de hals. Dus niet alles is goud wat er blinkt bij gitaren van € 3.000,00 per stuk.

Ik zeg: Heerlijk! Leve de lol. Doe mij maar een Gretsch met sambal. Die kan ik tenminste betalen.
Vriendelijke groet, Gus

Goeiemorgen
12 januari 2012, 22:53
Ik zeg: Heerlijk! Leve de lol. Doe mij maar een Gretsch met sambal. Die kan ik tenminste betalen.
Vriendelijke groet, Gus


Echt briljant die uitspraken altijd van Gus.

Rock Bottom
13 januari 2012, 02:18
@Gus (door jou met je bijna altijd fantastische uitspraken hoef ik niet altijd meer te denken aan een mongool van een persoon maar wel goede drummer met dezelfde naam) Een hap bami wat je hotdog noemt smaakt minder naar hotdog dan een rol sushi met een stukje echte hotdog erin.

tidalwave_sideburns
13 januari 2012, 05:59
Je kunt je afvragen of het wel zo 'echt' Gretsch is. Had laatst zo'n special Jet ofzo in mijn handen. Voelde niet zo interessant aan eigenlijk. Klonk ook niet echt.

Ik heb het idee dat Gretsch zich anders wil profileren dan alleen rockabilly gitaren. Dit zijn regelrechte scheurplanken natuurlijk.

Ik heb zo'n minihumbucker ook een tijdje op mijn G5125 gehad, best goede pickups, komen waarschijnlijk beter tot hun recht op zo'n gitaar.
Als ze eens een keertje zo'n electromatic jupiter thunderbird op de markt brachten....

Triggy
13 januari 2012, 07:45
Niks mis mee met deze Gretsch, zolang je maar niet denkt dat
je hiermee een rockabillymonster in huis haalt.:soinnocent:

Inderdaad gewoon een lekkere scheurplank. :rockon:

humbucker
13 januari 2012, 09:42
Ik vind het zo jammer dat Gretsch altijd maar gezien wordt als een rockabilly gitaar die je ab-so-luut voor niks anders als rockabilly kunt gebruiken.. Das echt absolute bullshit. Er zijn weinig gitaren zo veelzijdig als een goeie Gretsch. Van Jazz tot hardrock hij trekt het allemaal, en goed ook!

Trek er de volgende keer eens een uit het rek ipv er voorbij te lopen onder het motto "die rockabilly gitaren, dat mot ik niet!"

Echt, doen! :)

Triggy
13 januari 2012, 09:52
In de beeldvorming wordt dat meestal wel zo gezien.:soinnocent:
Tuurlijk, een Gretsch kun je voor alle stijlen muziek (met uitzondering van metal) gebruiken. :rockon:

tidalwave_sideburns
13 januari 2012, 11:47
In de beeldvorming wordt dat meestal wel zo gezien.:soinnocent:
Tuurlijk, een Gretsch kun je voor alle stijlen muziek (met uitzondering van metal) gebruiken. :rockon:

het gaat soms wat rondzingen, maar het wil op zich wel hoor :

http://www.youtube.com/watch?v=hIWrt6iPngM

muziekschuur
13 januari 2012, 15:49
ACDC is volgens mij Gretsch en Gibson...

http://www.acdc.com/sites/acdc/files/ACDC04b1485_CMYK.jpg

http://www.acdc.com/sites/acdc/files/ACDC4b0913_CMYK.jpg