PDA

View Full Version : Een tubescreamer boosten met een andere overdrive



SvennStar
12 januari 2012, 16:41
Hallo,
Ik heb sinds kort een Maxon od808, en man wat een heerlijke vintage sound kun je er uithalen maar nu wil ik hem dus eigenlijk een beetje boosten om de wat hardere sounds er uit te krijgen. Ik denk dat als ik er nog een tubescreamer erbij zet dat het dan wel heel middy (is dat een woord?) word daarom zocht ik eigenlijk een boost waarbij de mids en eigenlijke sound worden behouden en er een vette scheur uit komt (geen metal, Classic-tot Hardrock) Ik speel op een Telecaster en een Fender Blues Junior Red October en mijn budget is rond de 50 euro tweedehands. Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen.

Ace 1.15.19
12 januari 2012, 16:58
De LPB-1 is een goedkope boost. Als je absoluut geen kleuring van je huidige geluid wilt dan is het echter geen ultieme optie. Maar ga je iets anders vinden voor die prijs?

tomdiedom
12 januari 2012, 16:59
Hallo,
Ik heb sinds kort een Maxon od808, en man wat een heerlijke vintage sound kun je er uithalen maar nu wil ik hem dus eigenlijk een beetje boosten om de wat hardere sounds er uit te krijgen. Ik denk dat als ik er nog een tubescreamer erbij zet dat het dan wel heel middy (is dat een woord?) word daarom zocht ik eigenlijk een boost waarbij de mids en eigenlijke sound worden behouden en er een vette scheur uit komt (geen metal, Classic-tot Hardrock) Ik speel op een Telecaster en een Fender Blues Junior Red October en mijn budget is rond de 50 euro tweedehands. Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen.

Meestal wordt de de tubescreamer gebruikt om een versterker of ander drivepedaal meer over zn nek te helpen ipv een drivepedaal om een ts een extra boost te geven. Dat gezegd hebbende zijn boss drive pedaaltjes (od-3 enz) leuk voor het geld, misschien kan je naar een proco rat kijken. Die rat werkt altijd wel ok met single coils is mijn ervaring en de rat + tubescreamer combinatie is zeker niet ongebruikelijk.

Ace 1.15.19
12 januari 2012, 17:16
Inderdaad, vaak worden een TS (achtige) gebruikt om te boosten, maar andersom kan natuurlijk ook. Ik heb een Route 66 van Visual Sound wat in feite een TS kloon en een compressor in één pedaal is.

Brum
12 januari 2012, 18:22
Eerder al genoemd, met een Rat is echt te gek. Ook een tijd zo gebruikt, geweldige scheur krijg je dan, zowel met singlecoils als met humbuckers.

JohnLord
12 januari 2012, 18:25
Een Tubescreamer is juist niet middy, dus als je geen metal speelt zou ik ze niet stacken maar een ander drivepedaal nemen en vervolgens kijken welke het beste boost.

SvennStar
12 januari 2012, 18:35
Hmm tja ik ben niet van de Metal en met die Tubescreamer krijg ik precies het blues/rock solo geluid dat ik zoek maar ik vind 'm iets te mild voor lekkere rock slagjes (denk powerchords) daarom was ik benieuwd of ik misschien een tubescreamer met een ander pedaal kon combineren om die sound te krijgen.

schwalbe
12 januari 2012, 18:57
(little) big muff? - en dan niet te heftig instellen.

SvennStar
12 januari 2012, 19:25
(little) big muff? - en dan niet te heftig instellen. Word dat niet een beetje fizzy in het laag? ik hou namelijk meer van strak qua slag...

bass blom
12 januari 2012, 19:25
ik heb een EP boost na mijn TS
heerlijk :p

beiden zelfbouw.

schwalbe
12 januari 2012, 19:47
Word dat niet een beetje fizzy in het laag? ik hou namelijk meer van strak qua slag...

Voor jou misschien wel ja. Werkt ook zeker niet bij elk nummer.

hs0504
12 januari 2012, 23:27
Eerder al genoemd, met een Rat is echt te gek. Ook een tijd zo gebruikt, geweldige scheur krijg je dan, zowel met singlecoils als met humbuckers.
+1, echt een geweldige combinatie.

SvennStar
13 januari 2012, 19:00
Zal even proberen een tweedehandse rat 2 te krijgen..

hs0504
13 januari 2012, 21:04
Zal even proberen een tweedehandse rat 2 te krijgen..
Probeer een oude uit de USA met de LM308 chip te pakken te krijgen, in de vierkante niet aflopende behuizing. De linkse op de foto:
http://webpages.charter.net/daosmun/Side%20comparison.JPG
Die klinken het best (eh.. vind ik).

SvennStar
13 januari 2012, 21:31
Probeer een oude uit de USA met de LM308 chip te pakken te krijgen, in de vierkante niet aflopende behuizing. De linkse op de foto:
http://webpages.charter.net/daosmun/Side%20comparison.JPG
Die klinken het best (eh.. vind ik). Klopt, ooit een keer had een maat ze beide vergeleken de oude klonk net iets smeuiger, maar hoe kom ik eraan op gitaarmarkt/marktplaats staan alleen de nieuwere...

hs0504
13 januari 2012, 21:50
Klopt, ooit een keer had een maat ze beide vergeleken de oude klonk net iets smeuiger, maar hoe kom ik eraan op gitaarmarkt/marktplaats staan alleen de nieuwere...
Nee hoor, gewoon goed uit je doppen kijken. Je komt ze regelmatig tegen op MP. Richtlijn is dat het serienummer lager moet zijn dan RT-250000.
Overigens zijn die nieuwere chinese exemplaren ook helemaal niet slecht.

SvennStar
13 januari 2012, 22:01
Nee hoor, gewoon goed uit je doppen kijken. Je komt ze regelmatig tegen op MP. Richtlijn is dat het serienummer lager moet zijn dan RT-250000.
Overigens zijn die nieuwere chinese exemplaren ook helemaal niet slecht. Ah ik zou het even in de gaten houden! Bedankt voor de tip!

jungletarzan
14 januari 2012, 00:36
Van Lovepedal de Amp 50 zou ik proberen, als je die voor een TS zet duwt ie em net een beetje verder, dus meer gain en iets harder een soort extra kanaal zeg maar.
Dit pedaal werkt ook goed voor ander soort overdrives b.v. OCD, Mercury box, etc.
Ook alleen voor een buizenamp wordt het lekker smeuig.

SvennStar
14 januari 2012, 11:45
Van Lovepedal de Amp 50 zou ik proberen, als je die voor een TS zet duwt ie em net een beetje verder, dus meer gain en iets harder een soort extra kanaal zeg maar.
Dit pedaal werkt ook goed voor ander soort overdrives b.v. OCD, Mercury box, etc.
Ook alleen voor een buizenamp wordt het lekker smeuig. Hmm klinkt wel aantrekkelijk maar hoe ver gaat mijn Tubescreamer dan met de Amp 50?

jungletarzan
14 januari 2012, 13:55
Met de TS samen gaat het een beetje richting distortion wat ruiger, voor mij werkt het erg goed. Tot 50% werkt het als een normale booster, daarboven krijg je er ook gain bij, lekker op een buizenamp. Het is wel een minipedaal en er past geen batterij in dus moet op voeding. Wel hebben ze ook de COT gemaakt in een normaal formaat, deze zie je nog wel eens 2e hands.

SvennStar
14 januari 2012, 18:34
Met de TS samen gaat het een beetje richting distortion wat ruiger, voor mij werkt het erg goed. Tot 50% werkt het als een normale booster, daarboven krijg je er ook gain bij, lekker op een buizenamp. Het is wel een minipedaal en er past geen batterij in dus moet op voeding. Wel hebben ze ook de COT gemaakt in een normaal formaat, deze zie je nog wel eens 2e hands. Hmm, je maakt me wel nieuwschierig!

SvennStar
16 januari 2012, 14:23
Iemand nog andere suggesties?

Buzzel
16 januari 2012, 15:56
Probeer een oude uit de USA met de LM308 chip te pakken te krijgen, in de vierkante niet aflopende behuizing. De linkse op de foto:
http://webpages.charter.net/daosmun/Side%20comparison.JPG
Die klinken het best (eh.. vind ik).

Nu weet ik dit niet, maar meer een vraag. Kan je niet de nieuwe kopen en die LM 308 er in doen? kost je 3,75 (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=60_63&products_id=677).

SvennStar
18 januari 2012, 14:25
Nu weet ik dit niet, maar meer een vraag. Kan je niet de nieuwe kopen en die LM 308 er in doen? kost je 3,75 (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=60_63&products_id=677). Daar was ik ookal benieuwd na...

SvennStar
21 januari 2012, 16:45
Iemand ervaring met de een oude Marshall drivemaster? Is het een beetje een marshall-in-a box variant, want dat is eigenlijk wel een beetje wat ik zoek...

SvennStar
25 januari 2012, 18:34
En ja hoor het is een Marshall Drivemaster geworden! Super blij mee!