PDA

View Full Version : Valvestate VS100 houd er mee op. Wat kan het zijn?



Koni05
11 januari 2012, 22:23
Hey!

Net aan het repeteren geweest met m'n band, en na ongeveer 10 minuten hield mijn Marshall Valveking VS100 er mee op. Hij deed echt helemaal niets meer.

Toen ik thuis kwam, direct geprobeerd op de speakerkast die ik hier heb staan, en nog steeds nada. Als ik het overdrive kanaal helemaal opendraai, dus de gain, contour en volume alle drie op max hoor ik een hoge pieptoon als ik geen snaren aan sla en een zacht geruis en gekraak als ik speel.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, hoe dit gebeurt kan zijn en het belangrijkste, hoe verhelp ik dit ?

Alvast bedankt!

Koni.

cluseau
11 januari 2012, 22:35
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, hoe dit gebeurt kan zijn en het belangrijkste, hoe verhelp ik dit ?


Batterij leeg ..........:hide:


Zit je maar te plagen natuurlijk maar het is niet simpel om met de huidige gegevens een analyse te maken. Wat je zelf kan doen is en ander buisje er in prikken. Daar maak je een goede kans mee en kost je niet veel. Verder het geijkte probleem van de send/return jack. Ram daar een paar keer een plug naar binnen en kijk of hij daar op reageerd.

Frans.

big dooley
12 januari 2012, 00:47
Batterij leeg ..........:hide:


Zit je maar te plagen natuurlijk maar het is niet simpel om met de huidige gegevens een analyse te maken. Wat je zelf kan doen is en ander buisje er in prikken. Daar maak je een goede kans mee en kost je niet veel. Verder het geijkte probleem van de send/return jack. Ram daar een paar keer een plug naar binnen en kijk of hij daar op reageerd.

Frans.
headphones jack is een veel voorkomende bij deze dingen... send/return jacks niet zo, dacht ik...
als dat niet werkt kan het zijn, dat er een paar solderingen nagekeken moeten worden... had ik met de mijne ook, al gaf dat meer sporadische problemen en niet een versterker die helemaal niks meer doet...
een kapot buisje kan ook een oorzaak zijn...

matto
12 januari 2012, 07:16
Als er een koptelefoon aansluiting op zit, doe die het wel?
Met een snoertje de send en return doorverbinden al geprobeerd?
Bij de valvestate versterkers wil er ook nog wel een een potmeter of een jack chassis deel defect raken of loslaten op een soldeerpunt.

7ender
12 januari 2012, 08:32
d'r is verders eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen wbt de mogelijke oorzaak van je gedoofde versterker.

de el. reparateur kan 't pas vertellen na diagnose

jules
12 januari 2012, 14:13
dat is het lot, nou moet je een echte amp kopen :)

matto
12 januari 2012, 14:15
Hoezo ? :dontgeti: is een valvestate geen echte versterker?

7ender
12 januari 2012, 14:44
een grappie moet kunnen .... ;)

jules
12 januari 2012, 14:50
is ook een grappie, er zit een voorversterker buisje in zon amp, zou dat het kunnen zijn??

7ender
12 januari 2012, 15:02
kan ,....maar ik heb de gave van Jomanda niet , dat ik dat zomaar kan zeggen op afstand

d'r mankeert meestal maar weinig aan hoor

7ender
13 januari 2012, 10:28
meet 'ns die Fet op ,... ( T16 , is een J111 ) ....

kunk
15 januari 2012, 13:39
meet 'ns die Fet op ,... ( T16 , is een J111 ) ....

Kun je dit nader verklaren??

cluseau
15 januari 2012, 13:50
Kun je dit nader verklaren??

Is een mute circuit met timedelay, fet kun je er gewoon ff uithalen maar ik denk dat je daar niet mee aan hoeft te komen bij Koni05

kunk
15 januari 2012, 14:09
Is een mute circuit met timedelay, fet kun je er gewoon ff uithalen maar ik denk dat je daar niet mee aan hoeft te komen bij Koni05

Denk het ook niet, maar Koni05 brengt die versterker bij mij langs om te kijken of we hem kunnen repareren. We zullen wel zien wat het wordt maar we houden jullie op de hoogte:seriousf::seriousf::seriousf::chicken:

kunk
21 januari 2012, 18:45
Denk het ook niet, maar Koni05 brengt die versterker bij mij langs om te kijken of we hem kunnen repareren. We zullen wel zien wat het wordt maar we houden jullie op de hoogte:seriousf::seriousf::seriousf::chicken:

Zoals beloofd een update:chicken:

Probleem gevonden in de aansluiting van de koptelefoon. Een van de drie contactjes maakte geen contact als er geen hoofdtelefoon aangesloten is.

Koni05 is weer helemaal happy:seriousf:

big dooley
22 januari 2012, 01:02
Zoals beloofd een update:chicken:

Probleem gevonden in de aansluiting van de koptelefoon. Een van de drie contactjes maakte geen contact als er geen hoofdtelefoon aangesloten is.

Koni05 is weer helemaal happy:seriousf:

zei ik toch... :D :D :D


headphones jack is een veel voorkomende bij deze dingen...

in ieder geval toppie... brullen met dat spul! ;)

kunk
22 januari 2012, 14:39
zei ik toch... :D :D :D

in ieder geval toppie... brullen met dat spul! ;)

En brullen doet ie weer:rockon::rockon:

Allen weer bedankt voor de tips:ok: ook namens Koni05:seriousf: