PDA

View Full Version : gezocht: goed alternatief voor MXR carbon copy (qua sound), maar mét tap-functie



tompie
11 januari 2012, 18:59
kent er iemand een goed alternatief? ik houd van de sound van de mxr, maar wil een pedaaltje met tap-functie...

Outhis
12 januari 2012, 13:50
http://www.youtube.com/watch?v=bhQOtPsFbEs

Diamond Memory Lane Jr.

Rick trodat
12 januari 2012, 15:56
Malekko 919 kan net zo donker klinken als de carbon, maar is nog niet in productie.

DemolitionColorScheme
12 januari 2012, 20:06
De nieuwe EHX Deluxe Memory Man with Tap Tempo, wellicht? Ook een analoge delay met modulatie (naar mijn mening is elke DMM sowieso beter dan een CC ;)).

Venlonaer
12 januari 2012, 20:22
Ik heb mijn carbon copy ingeruild voor een Vox Time Machine (en deze heeft tapping). Zeker een aanrader het pedaal.

Cageman
12 januari 2012, 23:25
Zie net op discofreqs site dit ding wat aangekondigd is:

http://www.effectsdatabase.com/model/wayhuge/dunlop/supapuss

Ik ben nu al gelijk in volle afwachting en ga hem afhangend van de prijs (en natuurlijk testen) waarschijnlijk aanschaffen zodra hij uit is. Analoge delay met tap en mod :)

Mr10
12 januari 2012, 23:47
De Marshall Echohead heeft veel instelmogelijkheden waaronder modulatie en een input voor een taptempo pedaal. Ik heb dat heel eenvoudig zelf in elkaar geknutseld, werkt prima

Dimitri92
13 januari 2012, 09:11
Ik zeg Carl Martin, Delayla(xl)

dml
13 januari 2012, 14:06
En ik zeg Line6 M5.

Mitch
13 januari 2012, 16:34
Ik zeg een hoop genoemde pedalen hebben niet die donkere sound van de Carbon Copy waar topic starter specifiek om vraagt...

tompie
13 januari 2012, 17:39
is die vox time machine niet te ingewikkeld? het lijkt zo'n groot ding in vergelijking met de kleine pedaaltjes... ik hou idd van wat donkerdere delay. qua prijs liefst onder de 150 :s (toch zeker nieuw)...

is de tc electronic flashback delay iets wat aan mijn noden tegemoet komt? :)

Tankman
13 januari 2012, 17:40
Ik vond de TC Electronic Nova Repeater op de Analog stand wel in de buurt van de Carbon Copy komen.

DemolitionColorScheme
13 januari 2012, 17:40
Ik zeg een hoop genoemde pedalen hebben niet die donkere sound van de Carbon Copy waar topic starter specifiek om vraagt...
De vraag is:
wat wil de topicstarter? Een analoge delay met modulatie, of gewoon een donkere analoge delay? Als we dat weten weten we sowieso meer.

Als het ècht om een donkere analoge delay gaat, misschien is die nieuwe Puss dan inderdaad wel wat voor hem (aangezien die andere versie ook allemaal vrij donkere analoge delays zijn).

tompie
13 januari 2012, 17:42
en het MOET analoog zijn!

Brum
13 januari 2012, 19:03
Keeley heeft een gemodde Ibanez AD9, met tap tempo. Beetje hetzelfde karakter als de CC.

Dat gezegd hebbende, de Carbon Copy moet toch ook op een dergelijke wijze gemod kunnen worden lijkt me, maar ik word dan ook niet gehinderd door enige kennis.

dml
13 januari 2012, 19:52
is die vox time machine niet te ingewikkeld? het lijkt zo'n groot ding in vergelijking met de kleine pedaaltjes... ik hou idd van wat donkerdere delay. qua prijs liefst onder de 150 :s (toch zeker nieuw)...

is de tc electronic flashback delay iets wat aan mijn noden tegemoet komt? :)

Als het analoog MOET zijn, dan kun je zowel de Time Machine als de Flashback links laten liggen want zijn beide digitaal.
De Time Machine is verre van ingewikkeld, what you see is what you get. Storend aan de Time Machine vind ik de tap-functie: zodra je het tempo gaat tappen en je hebt de delay actief, dan valt het delaysignaal weg.

De Flashback heeft geen tap tempo die je met de voet kan bedienen maar een audio tap.

Maar nogmaals, beide zijn niet analoog.

Venlonaer
13 januari 2012, 21:55
Wellicht al een veel gestelde vraag. Maar wat is nu het precieze verschil tussen een digitale en analoge delay? (Ik heb ze tot nu toe puur op gehoor en bediening uitgekozenl

Mitch
13 januari 2012, 22:04
Alleen een technisch verschil. De 'aandrijving' is anders. Benzine of diesel. Als je ze tot nu toe op gehoor en gebruiksgemak hebt uitgezocht: houd dat vast! Serieus! Als ergens wel te moeilijk over gedaan wordt is dit het wel...

Venlonaer
13 januari 2012, 22:25
Ah okay. Dan ligt het verschil er zeker in dat de ene aandrijving weer beter wordt bevonden dan de andere aandrijving? (En de hele discusies die er om heen gaan).

Brum
13 januari 2012, 22:30
Het is ook een beetje het verhaal meer helder tegen warmer. Maar sommige digitale delays klinken ook weer redelijk warm, dus inderdaad luisteren en niet van te voren afgaan op specs en hokjes. Misschien doet een digitale, wellicht zelfs heldere delay het wel beter voor je, je weet het pas als je de hokjes een beetje los laat.

Mitch
13 januari 2012, 22:33
Ja precies, klankvorming is ook maar een onderdeel van het circuit, dat ligt niet alleen aan de chip zoals vaak wordt gedacht. Er wordt om heel onzinnige redenen voor analoog gekozen. Ik heb met veel plezier een digitale én een analoge delay op mijn board staan omdat ze andere dingen doen.