PDA

View Full Version : Guild M20 kopen, verzenden?



BassAgent
11 januari 2012, 10:45
Ik ben in onderhandeling met een dude die me een Guild M20 verkoopt voor een goeie prijs. Nu woont-ie in Delfzijl (of all places) dus ophalen is niet echt chill (kost me makkelijk 4 uur reistijd heen en ook weer terug) dus ik denk dat ik de gok maar ga wagen en 'm laat verzenden. Wat is de beste manier om 'm te verzenden? Ik weet niet of er een koffer bij zit, in dat geval lijkt het me het handigst om de koffer in krantenproppen/bubbeltjesplastic/dat soort dingen te prakken en daar een doos omheen te doen ofzo? En dan maar verzekerd verzenden? En als er geen koffer bij is?

Mr.Fingers
11 januari 2012, 10:49
Normaal zit daar wel een koffertje bij (wordt toch verkocht met een leuk koffertje). rond de kop zou ik wel wat opgefrot krantenpapier doen, maar het is belangrijk dat de body wat speling heeft in de koffer. Het laatste wat je wilt is dat bij transport er gewicht op de koffer komt, en die een beetje indeukt, en je gitaar kapot drukt. Die extra centimeter aan iedere zijkant is nodig als buffer...

http://www.elderly.com/fmic/items/images/20N/GADM20_case.jpg

jutter
11 januari 2012, 10:53
Ik ben in onderhandeling met een dude die me een Guild M20 verkoopt voor een goeie prijs. Nu woont-ie in Delfzijl (of all places) dus ophalen is niet echt chill (kost me makkelijk 4 uur reistijd heen en ook weer terug) dus ik denk dat ik de gok maar ga wagen en 'm laat verzenden. Wat is de beste manier om 'm te verzenden? Ik weet niet of er een koffer bij zit, in dat geval lijkt het me het handigst om de koffer in krantenproppen/bubbeltjesplastic/dat soort dingen te prakken en daar een doos omheen te doen ofzo? En dan maar verzekerd verzenden? En als er geen koffer bij is?

Vier uur rijden is toch niet zo heel lang??? Ik zou het wel doen, dan weet je ook wat je koopt.;)

BassAgent
11 januari 2012, 11:19
Vier uur heen, vier uur terug he ;) Maar ik denk dat ik toch maar ga treinen daarheen.

Ernest01
11 januari 2012, 11:28
Zal niet erg goedkoop zijn die gitaar, denk ik. Dus zeker gaan kijken.
Goede reis en sterkte onderweg !

Mr.Fingers
11 januari 2012, 11:51
Het is geen oude hé, maar een nieuwe, made in China (vermoed ik toch), die zijn maar een paar honderd euro nieuw.

BassAgent
11 januari 2012, 12:14
Kosten maar €600 ofzo nieuw, maar toch zijn het in mijn ogen fantastische gitaren (heb er al een paar keer op gespeeld), en ondanks die nieuwprijs is dit een hele goeie deal.

northernlake
11 januari 2012, 14:50
Acoustische gitaar verzenden doe je hebt best door naar de lokale gitaarwinkel te gaan en te vragen of ze nog een doos hebben waar zij hun acoustics in geleverd krijgen. De Taylor dozen zijn vooral erg goed, met nog extra verstevigingsstukken. Als je een paar pakkies snaren meeneemt help je die lui ook weer.

Hopen dat er een koffer bij zit: doe in die koffer ondersteuning onder de kop (bijv. bubblewrap) en ook rond de andere stukken waar nog wat ruimte zit. Maar zorg wel dat het allemaal niet te strak zit. Erg belangrijk: waar mogelijk de end-pin verwijderen. Als iemand de doos met koffer hard rechtop zet is de kans op splijten daar erg groot.

BassAgent
11 januari 2012, 15:11
Het verwijderen van de eindpin kan in dit geval niet, het is de E-versie, dus zit daar de jack output. Ik hoop dat ik vrijdag naar Delfzijl kan om het ding te halen.