PDA

View Full Version : gitaar van slah sue



vedett
10 januari 2012, 21:22
iemand een idee welk merk deze gitaar is van selah sue?
http://www.youtube.com/watch?v=EAPScZ5O5L8&feature=related

mercikes

Plant
10 januari 2012, 21:36
Alhambra Crossover CS3 (http://alhambrausa.com/selah-sue/)

vedett
10 januari 2012, 21:37
mercikes voor de vlugge reactie

-Martijn-
11 januari 2012, 10:26
Het is een Alhambra CS1, niet de CS3. ;)

Gerth
12 januari 2012, 12:53
En het hoeft hier even gezegd (ja, ik ben Belg maar dat maakt in dit geval écht niets uit...): Selah Sue is nu al één van de beste dingen die je in de lage landen (en eigenlijk al véél verder) op een podium kan gaan ervaren, om dan nog te zwijgen van haar sublieme album.

Ik weet het, geen gitaarwonder; eerder functioneel, maar wàt een présence, stem en feel!

Muzieknono
12 januari 2012, 15:13
En het hoeft hier even gezegd (ja, ik ben Belg maar dat maakt in dit geval écht niets uit...): Selah Sue is nu al één van de beste dingen die je in de lage landen (en eigenlijk al véél verder) op een podium kan gaan ervaren, om dan nog te zwijgen van haar sublieme album.

Ik weet het, geen gitaarwonder; eerder functioneel, maar wàt een présence, stem en feel!

Haar na aanleiding van deze post gister eens opgezocht, wat een stem en wat een leuke meid, ik ben het helemaal met je eens, ik ga haar volgen, want daar wil ik meer van horen, een pareltje.
Gitaarwonderen zijn overigens dun gezaaid en al helemaal in samenwerking met zang dus dat vind ik absoluut geen minpunt.
Mvgr. Dirk Jan :B

Gerth
12 januari 2012, 15:39
Blij dat je er ook zo over denkt, inderdaad een pareltje.

Ik durf zelfs zeggen dat het voor een beetje muzikant bijna onmogelijk is haar niet te waarderen (wat niet wil zeggen dat men alles graag moet horen), zeker ook gezien het lef en zelfbewustzijn dat ze heeft. Ze heeft enorm veel respect voor haar eigen werk en toch de nodige zelfrelativering (hiervan getuigt een youtube-filmpje van een optreden in de winkelketen "Fnac" waar ze bij een song steeds zicht- én hoorbaar een verkeerd akkoord speelt in het refrein; een akkoord dat ze dan terugvindt tijdens het applaus voor dat liedje, waarna ze doodleuk even verkondigt enkel het refreintje te gaan herbeginnen "om het eens juist te doen". How cool can u get?... :cooler:).

Buzz
12 januari 2012, 15:43
Even on topic:

Wie kent deze gitaren van Alhambra? Ik zou graag specifiek willen weten of deze gitaren een vlakke toets hebben of met een radius.

Wie weet het?

Muzieknono
12 januari 2012, 16:08
Ik vermoed met radius, maar ga er eens achterheen, zodra ik meer weet meld ik het hier.
Mvgr. Dirk Jan :B

muziekschuur
12 januari 2012, 16:17
Dit is de eerste keer dat ik van haar hoor... Maar damn. Dat klinkt lekker.

Muzieknono
12 januari 2012, 16:20
Net even geïnformeerd, de toets van deze crossover gitaren hebben een radius en een halsbreedte bij de nut van 48.
Mvgr. Dirk Jan :B

Buzz
12 januari 2012, 16:32
Dank je Dirk Jan, ik vond het na enig zoeken zojuist ook. Ik denk dat ze daarmee goed vergelijkbaar zijn met de Taylor NS-series.

Heeft iemand ze beiden bespeeld en vergeleken?