PDA

View Full Version : bzzzzzz



Rohtagran
10 januari 2012, 19:24
Bah bah en nogmaals bah.

Een tijdje terug heb ik mijn gitar (jackson js1) naar de gitaarzaak gebracht waar ik hem ook gekocht had. Aangezien deze flink in het rond zoemde. ! van de gasten keek hem na en zag dat de hals bol stond. Dus de gitaar achter gelaten zodat deze gefixt kon worden. Zou een week duren. 2 weken later werd ik gebeld dat ik hem op kon halen. Dus weer naar de zaak gegaan om mn gitaar eindelijk weer in mn armen te sluiten. Op dat moment leek er niks mis te zijn.

Een paar dagen later, naturlijk weer gaan spelen. Zoemen de E, a en d nog erger in het rond dan daarvoor. Uit frustratie dat ding maar een tijd aan de kant gezet.

Steeds pak ik die gitaar om te kijken dat ik die buzz kan negeren. Lijkt wel alsof de E snaar sterk vals is(of mijn gehoor is naar de tyfus). 'K had net bijna zin om dat kreng door het raam naar buiten te smijten. Zolderraam wel te verstaan. Al is dat wel zonde van mn geld.

Ik vraag mij nog steeds af waar het aan kan liggen. brug, topkam ? kheb werkelijk geen idee.

iemand suggesties ?

Fiendish
10 januari 2012, 19:51
Anders dan er niet zelf aan te gaan lopen kloten ?
Nee.
Je had gewoon terug moeten gaan toen het probleem zo snel terug kwam, en dat zou ik dus als eerste gaan doen.
Ik hoop voor je dat je niet de gitaar meteen een maand (of meer) hebt weggezet, want dan kun je het bij de meeste zaken wel vergeten dat ze het alsnog voor niks oplossen, dus dan word het waarschijnlijk betalen voor een setup.

En als er onverhoopt na deze setup iets niet klopt, niet weer als een dooie die gitaar wegzetten, maar terug naar de reparateur.
Als er na een paar dagen ineens iets niet klopt dan zal een fatsoenlijke techie/luthier het gewoon voor je oplossen.

Rohtagran
10 januari 2012, 20:04
Klopt, had ik ook beter kunnen doen. Maar op dat moment had ik absoluut geen zin meer om die kant op te gaan.