PDA

View Full Version : Maroon 5 - Moves Like Jagger



sietze
10 januari 2012, 15:40
Ik heb een akoestische versie van Moves Like Jagger opgenomen.
Check hier het resultaat. Enjoy! :)

http://youtu.be/a4XPg0z50so

Groetjes!

Sietze

Dribbel_
10 januari 2012, 16:21
Gaaf! 1234

Jedeel
10 januari 2012, 17:23
Héééérlijk stuk muziek!!!! :blast:

(je hebt een mix gemaakt van element en mike?
Wat is het overigens voor een mike?)

Riky
10 januari 2012, 17:30
Fantastisch!

Duhsjaak
10 januari 2012, 17:37
Hi
Akelig goed gedaan. Ik vermoed dat je het stuk nog niet zo lang speelt. Er zit iets gejaagds in.

Als je het over de hele linie nèt iets rustiger speelt, dan valt dat niet op. Maar dat zul je niet willen hè? Gok ik zo maar.

Maar dat is dan ook zo ongeveer het enige dat er op aan te merken valt. Verder zegt zo'n teller weinig. Bij het uitelkaar halen van een set speaker kasten heb ik het al 3 keer gespeeld.

En ook ik hoor graag over de microfoon. Klinkt behoorlijk lekker allemaal. Petje af.
Vriendelijke groet, Gus

sietze
11 januari 2012, 00:23
Dank jongens!
@Dribbel_ wat bedoel je met 1234??

Heb een beetje Line signaal gebruikt en veel signaal van de SE-electronics 2200a.
Gebruik overigens ook de Fishman Aura Spectrum DI. Fijn ding!

Groetjes!

grayfink
11 januari 2012, 00:28
Ja, klinkt lekker. Errug goed gespeeld.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.png

En Dribbel had nog 1234 tekens nodig om aan de minimale 10 per bericht te komen vermoed ik. :)

rijsberman
11 januari 2012, 01:23
Hi
Akelig goed gedaan. Ik vermoed dat je het stuk nog niet zo lang speelt. Er zit iets gejaagds in.
...
Klinkt behoorlijk lekker allemaal. Petje af.
Vriendelijke groet, Gus

Dit. Goed man! Dat gejaagde herken ik wel. Het kan dus nóg beter. Ik niet hoor, ik bak er weinig van. Maar dit vind ik wel erg lekker klinken!

Brewskie
11 januari 2012, 07:18
Echt heel mooi gespeeld. En wat mij opviel was je kromme zithouding. Ben je daar wel eens op gewezen door je omgeving. Echt slecht voor je rug, want ik vermoed dat je per week heel wat uurtjes zo zit. :(

Don Capo
11 januari 2012, 08:31
Leipe shit ouwe!

pasqual
11 januari 2012, 09:57
Dat gejaagde waar men over spreekt snap ik wel maar is volgens mij niet terecht want dit grooved als een tierelier! ( een spreekwoordelijke tierelier dus... )
Wat een power haal je uit die gitaar man! Mooi stukje muziek Sietze.

-Martijn-
11 januari 2012, 11:08
Wow dat is echt onwijs goed gespeeld! Dat het een beetje haastig klinkt vind ik juist goed bij het stuk passen.

Ernest01
11 januari 2012, 11:19
Geweldig gespeeld. Klasse !!

Fusion
12 januari 2012, 14:34
Leipe shit ouwe!
Kom je soms uit Mokum Noord ouwe?

The Lo Lands
12 januari 2012, 16:25
You are (only) a player ;) Ik zat te wachten op zang maar dat bleef uit. Lekker gespeeld en mooie opname! Top!!

LGK
12 januari 2012, 17:18
Hey super man, nieuwe Tommy !!

Ik zag bij dit filpmje, http://www.youtube.com/watch?v=6NFUnWgpLqc&feature=related (ook erg gaaf moet ik zeggen) dat je alleen je wijsvinger gebruikt met het fingerpicking... Doe je dat expres of doe je dat gewoon automatisch, uit je eigen zeg maar?

Ik doe dat ook en sommigen zeggen dat je je middelvinger en ring vinger ook moet gebruiken.. Maar alleen je wijsvinger kan dus ook??! En is niet verkeerd ofzo?!

Maar echt super gedaan man!!

Grz

sietze
16 januari 2012, 10:16
Thanks! Ik gebruik wel vaak meerdere vingers. Zeker bij Maroon 5.
Bij Fingerstyle stukken als Deadlines Heb ik ritmisch vaak wat meer controle als ik met 2 vingers.
Het heeft ook vooral te maken met slijtage van m'n vingernagels. Mijn middelvinger slijt erg snel dus
ik heb schijnbaar onbewust een manier bedacht om dat tegen te gaan :)

robertarth
16 januari 2012, 16:23
Klinkt geweldig! Ik wou dat ik zo 'percussief' kon spelen. Weet niet zo goed hoe ik dat moet zeggen. En ik zou zelf 'gejaagd'/'gehaast' (wat was het woord?) willen vervangen door passie. Je zit er gewoon helemaal in, mooi om te zien ook :-).

Meneer I.
16 januari 2012, 19:45
Gelukkig (voor mij) hebben we twee zangers in de band die de zanglijnen van dit nummer doen. Ik hoef alleen maar het funky slagje te spelen... Diep respect, heb ervan genoten!

sietze
18 januari 2012, 23:10
Dankjewel jongens! Ik speel zaterdag trouwens met Tommy Emmanuel! Een droom die uitkomt

sietze
18 januari 2012, 23:11
Overigens ben ik soms ook 'dienstbaar' als gitarist, als er een zangeres overheen moet ;)

http://www.youtube.com/watch?v=2IJrM7FRlq8