PDA

View Full Version : Stel je voor...weer vanaf het begin ;)



De Teng
3 juni 2003, 13:34
Zo... das nog eens wat anders! Topics met de duurste gitaren is altijd makkelijk met onbeperkt budget in je achterhoofd, maar stel je voor: je moet opnieuw beginnen.

Je hebt 600 euro verdient en laten we zeggen dat je pa nogal trots op je is dat hij nog 100 euro bij legt. Wat kies je voor dit geld? Een dure gitaar, een duurdere versterker met een cheap-ass gitaar... what's it gonna be?

Ik zou denk voor een Ibanez RGX gaan...(in ieder geval die ene in het feedback boekje, die nogal op een Schecter model lijkt)..529 bij Feedback momenteel en dan heb ik nog wat geld voor een kleinere versterker... Kitty Hawk misschien, misschien beide dat je nog wat van de prijs af kunt lullen.

gerrekat
3 juni 2003, 13:39
OEI!

ik denk een tweedehands Epiphone LP custom en een marshall valvestatecombootje, misschien een POD ofzo.

en als ik nog iets over had zou ik een goed brugelement kopen voor in de epi!


Maar alsjeblieft laat het niet waar zijn!

De Teng
3 juni 2003, 13:59
Wat is dat voor vreselijk mooie plank die daar aan de link vast zit... (slurp)

Maar goed... on topic blijven he? Leuk om over na te denken trouwens, meer basic..lache

gerrekat
3 juni 2003, 14:23
Ja het is best leuk om over na te denken ja HAHAHAH ik ben ook begonnen met een vantage LP copy en een marshall valvestaet V100 stack!

Polytheme Pam
3 juni 2003, 15:01
Ik zou zanger worden (Sennheiser Evolution €130,- incl.snoer) en voor al dat uitgespaarde geld een BMW-X5 kopen om 3 minuten voor begin gig aan te komen denderen, om vervolgens 1 minuut na de gig het snoer op te rollen, de microfoon in het etuitje te doen en te verdwijnen in de nacht... :cool:

moraal van het verhaal: wat hebben wij een hoop pleuriszooi!! :-D


hmmm....ik zou een fender frontman + jappenstrat kopen :-?

De Teng
3 juni 2003, 15:02
Was je nog een patser met je stack! Ik had een V..nog iets....(weet de naam niet eens meer) combootje van 30W transistor...jaja... goed he?

green_day
3 juni 2003, 15:26
ik zou weer een fender fatstrat kopen (mex, misschien tweedehands) En de yamaha VR5000 transistor bak, en daarbij een gebruikte boss ds-2 voor de dist.

en dit is tevens de shit die ik nu ook heb, alleen is de strat en de ds-2 nieuw :p

gerrekat
3 juni 2003, 15:36
HAHAHAHAHA......nou als ik heel eerlijk ben helemaal in het gegin begonnen met een Yamaha 15 W combootje maar die heb ik niet lang gehad

slayurrr
3 juni 2003, 16:03
ik heb nu ook zon beginners setje en das eigenlijk het domste wat je ken kopen (ibanez rg270 die om de minuut ontstemt en een 15 watt versterkertje).
gelukkig de hele vakantie sparen sparen en de oude spullen verkopen en dan een hele leuke gitaar uitzoeken :cool: + een mooie versterker

Wilson
3 juni 2003, 16:06
hmmm ik denk met een 2ehands mex strat, en met de versterker die ik nu heb (champ 25) moet NET lukken denkik, als je goed zoekt, voor 500 euro

De Teng
3 juni 2003, 16:07
Fender Blues Junior met een goedkope mex? Haalbaar?

ieme
3 juni 2003, 16:27
Ik kocht van mn zuurverdiende geld op mn 14e een gebruikte Peavey USA tele kopie en een gebruikte Marshall valvestate 8080 de Peavey koste 450 gulden en de valvestate 750 gulden (ja vroegah!)....

De Marshall is verkocht, aan mn zwager die dr nu zeer goed op rockt! en de Peavey tele die heb ik nog en die klinkt best wel oké niet zo goed als mn fender usa tele maar de feel is wel erg lekker op de peavey moet dr maar es andere pickupjes in zetten!

BLOK182
3 juni 2003, 17:55
Ik zou zo'n Peavey torrenbak pakken, eurootje of 300, en dan een Epi LP Standard erbij, daarmee kom je thuis een heel eind.

Carpe Diem
3 juni 2003, 18:09
Fender Blues Junior met een goedkope mex? Haalbaar?

ik heb zo'n fender blues junior, lekker bakkie hoor.

Ic3gl0vE
3 juni 2003, 18:51
Was je nog een patser met je stack! Ik had een V..nog iets....(weet de naam niet eens meer) combootje van 30W transistor...jaja... goed he?

Vester? :)


Ik zou mijn jackson RR weer kopen (350 euro) en m'n H&K attax 100 (340 euro) en dan is er nog geld over voor een (waarschijnlijk pruts)snoer van 10 euro.

En anders zou ik voor de jackson dinky gaan die ik al heb (was toen 600 euro... zag 'm de laatste keer voor 740 maar goed... ik ga van 600 uit) en een 2ehands cube 15 erbij

De Teng
3 juni 2003, 19:24
Nee, Victor..... :o en mijn gitaar was wel een Vester, die overigens prima speelde! (goeie oude tijd...pfff)

roppie
3 juni 2003, 21:37
ik heb ooit een cort g255 met een fender 30 watt (champion dacht 'k) voor dat geld gekocht, nouja, zelfs 250 euro minder

Roberto1978
4 juni 2003, 09:28
startersbudget van 700 euro??? ik begon met een budget van 400 gulden!
heel de vakantie bij de bouwvaria gezwoegd, een squier sunburst stratje van gekocht. versterker kreeg ik van mijn oom, fender vibrochamp buizenbakkie uit jaren 70, meevallertje

als ik opnieuw mocht beginnen had ik dus dat versterkertje gehouden
dan zou ik ten 1e een behringer v-amp kopen, voor diversiteit in geluid, dus kost iets van 150-200 euro? ik lul maar iets. dan kan ik nog een gitaar kopen van 450-500 euro. dan kocht ik toch een epiphone es335 semi-kist, of die nieuwe ibanez semi-kist.

De Teng
4 juni 2003, 09:37
Ach ja.. inflatie he? Ikzelf ben begonnen met die gitaar van 600 piek en de versterker was 300 geloof ik, maar dat was bij een dure zaak. Het dus wel wat goedkoper gekund. :)

john.3001
5 juni 2003, 16:27
weet je, ik hou eigenlijk helemaal niet van dure gitaren...

en dure versterkers, och, alstie maar hard kan...

als je echt een goede gitarist bent (en dat ben ik) leg je iedere gitaar en iedere versterker jouw wil op...

en dat meen ik echt!!!

/ikkannietoverwegmetcomputers/

3 keer ge-edit omdat een 'emoticon' (sinds wanneer heten die dingen zo) het niet deed...

/ikkannietoverwegmetcomputers/

bert k
5 juni 2003, 16:32
/ikkannietoverwegmetcomputers/

3 keer ge-edit omdat een 'emoticon' (sinds wanneer heten die dingen zo) het niet deed...

/ikkannietoverwegmetcomputers/

Hihi, dan moet je onder je bericht een vinkje uitzetten :razz:

Anders Destium
5 juni 2003, 17:51
Gitaar: 2e hands Ibanez RG570

Versterker: Roland Cube 15 of 30 en/of metalzone (afhankelijk van het budget dat overblijft)

Je moet wel iets hebben om de buren tóch te kunnen pesten...

Kitaarhiero
6 juni 2003, 11:39
€ 700,-?
daar kan wel wat moois uit komen hoor. band/podiumwaardig zelfs,

Elactar Tube 30 (+FS) €269 bij nl-muziek
Epiphone Coronet, € 275
Danelectro DC 1 Chorus € 50,-
Morley Classic Wah +/- €120-150

Neals
6 juni 2003, 12:46
Ibanez SA160
Peavy Studio Pro
Boss DS2
Boss CE

G2G
6 juni 2003, 22:33
Een tweedehands mexicaans stratocoaster met daarbij een 20W Marshall

Caio