PDA

View Full Version : Help!! Welke versterker??



bozzer50
11 januari 2002, 21:01
hoi 'fellow' gitaristen

Ik heb zelf een paar maanden terug een versterkte akoustische gitaar gekocht, ik heb toen altijd zonder versterker gespeelt wat op zich ook wel mooi klinkt. Maar ik wil nu een versterker voor 'haar' kopen, wat is wijsheid? : kan ik gewoon een versterker voor elektr. gitaar kopen of is het verstandig om een versterker voor een akoustische gitaar, is het dat allemaal wel waard?? Want ene verkoper zegt dat het niet veel uit maakt en de andere zegt weer het omgekeerde.

gtrz alvast bedankt

Slowhand41
11 januari 2002, 22:20
Hoi,

Het ligt er een beetje aan wat je met de electrische gitaar voor geluiden eruit wil krijgen, ik denk dat b.v. een Fender ook best goed is voor akoestische gitaar maar b.v. een Marshall niet. Kan wel maar de enige manier is uitproberen in de winkel.

Greetz, Hans.

jamar
13 januari 2002, 13:32
Trace Elliott, Marshall en onlangs ook Crafter hebben hele mooie versterkers voor akoestische gitaren op de markt gebracht. Een akoestische gitaar die met een piezo o.i.d. wordt versterkt moet je niet door een gewone gitaarversterker spelen. Klinkt afschuwelijk. Je kunt ze wel (dat doe ik tenminste) direkt in de PA inpluggen. Dat klinkt helemaal te gek. Dat versterkertje van Crafter werd onlangs getest in een van de Nederlandse gitaarbladen en kwam daar goed uit de bus : Kwaliteit voor niet al te veel geld.

Op 2002-01-11 20:01, schreef bozzer50:
hoi 'fellow' gitaristen

Ik heb zelf een paar maanden terug een versterkte akoustische gitaar gekocht, ik heb toen altijd zonder versterker gespeelt wat op zich ook wel mooi klinkt. Maar ik wil nu een versterker voor 'haar' kopen, wat is wijsheid? : kan ik gewoon een versterker voor elektr. gitaar kopen of is het verstandig om een versterker voor een akoustische gitaar, is het dat allemaal wel waard?? Want ene verkoper zegt dat het niet veel uit maakt en de andere zegt weer het omgekeerde.

gtrz alvast bedankt

bozzer50
13 januari 2002, 16:13
Wat bedoel je precies met direct in de PA pluggen?? Ik ben nog niet zo thuis in die versterkers-kennis. Praten we dan wel over een gewone elektri. versterker??

nog een vraagje, Waar beginnen die akoustische versterkers eigenlijk, kwa prijs bedoel ik dan?''

kunnen er ook effecten gebruikt worden zoals distorsion bijvoorbeeld, weet je wel zoals bij dat unplugged concert van 'Nirvana' met "The man who sold the world".

anoniem
13 januari 2002, 17:55
neem eens een kijkje op http://www.cromacord.com daar staat de Podium op, er zijn 2 soorten. ik heb die van 80watt en is ongelovelijk mooi! Ik bespeel een Taylor en daar heb je een beest van een versterker voor nodig om alles eruit te halen! deze versterker kost 1500 guldens, volgends mij en andere DE versterker voor je akoestische gitaar

Marshall, Trace Elliot.. ik heb ze allemaal gehoord en bespeeld dus..

hoop dat je dit wat helpt!

Ibanez2001
13 januari 2002, 20:23
Direct in de PA pluggen is gewoon rechtstreeks via de top van de (zang) boxen, zonder effecten of wat dan ook. Wil prima. Ik zou zeker een acoustische gitaarversterker kopen. heb zelf een yamaha cpx-8 (acoustische dus) en die gaat niet echt super over mijn Marshall...

philbee
13 januari 2002, 23:38
als je in een band speelt zou ik rechtstreeks in de PA inpluggen, als je niet in een band zit waar heb je dan in godsnaam die versterker voor nodig.

bozzer50
14 januari 2002, 14:09
Gewoon om de huiskamer te vullen.

Ik zoek ook niet echt een versterker om grote zalen te vullen, maar om het idee dat je het geluid wat meer kan aan passen,

ik vraag me eigenlijk wel is af hoe men dat country-geluid uit zo'n gitaar krijgt. Ik denk persoonlijk dat men dat via de versterker regelt (d.m.v. treble of bass wat meer te versterken), of heb ik het helemaal bij het verkeerde eind.

Outshine
14 januari 2002, 14:56
Ga es op zoek naar een kleine ibanez akoestische versterker, die klinken heel goed.