PDA

View Full Version : Line 6 studio ux 2 of Peavey vypyr tube 60



KingDecadence
10 januari 2012, 12:19
Sinds kort ben ik weer begonnen met gitaar spelen. Hiervoor heb ik een nieuwe Epiphone Custom Prophecy SG Ex aangeschaft. Aankomende maand wil ik de stap maken om een degelijke versterker/studio te kopen. Mijn bedoeling is om op zolder een klein studio-tje te maken waar ik wat kan 'pielen'.

De vraag is nu wat te kiezen? De Vypyr serie van Peavey heeft een USB uitgang welke ik kan aansluiten op mijn laptop, waarmee ik dus muziek kan opnemen.
De Line6 studio heeft daarentegen wat meer ingangen voor verschillende instrumenten e.d en heeft extra recording-software. Mijn bedoeling is op het moment alleen gitaarstukken op te nemen en evt wat drumtracks via software toe te voegen.

Wat zouden jullie aanraden om te doen? Ik zal over het algemeen veel met een koptelefoon op spelen omdat ik in een vrij gehorig huis woon.

Bijl
10 januari 2012, 15:21
Ik denk dat je vrolijker word van een UX2, die je als externe geluidskaart gebruikt (en als enige audio apparaat voor je computer), en een paar goede actieve studiomonitors aangesloten op de UX2. Ik denk ook dat je dan niet altijd met een koptelefoon hoeft te spelen.

KingDecadence
10 januari 2012, 22:37
Bijl,

Bedankt voor je reactie. Zou dit i.c.m. de Line6 een goede studio combo zin ?
http://www.thomann.de/nl/esi_near05_aktive_nahfeldmonitore.htm

peter_heijnen
11 januari 2012, 09:22
Ik heb een paar artikelen over die esi gelezen, daarin wordt ie beschreven als een goede speaker voor weinig geld en zelfs aangeprezen als 'best buy'. Samen met die l6 zul je er dus waarschijnlijk een aardige combi aan hebben.

Als ikzelf voor thuis en icm eventuele opnamewensen de keus had tussen de vypyr60 of de l6/esi combi zou ik zeker voor de l6 combi gaan.