PDA

View Full Version : Gezocht: Zaal voor m'n eindexamen!



BassAgent
9 januari 2012, 19:30
Ik ben op zoek. Waarnaar? Niet naar mezelf, maar naar een zaal voor m'n eindexamen. Wat ik graag wil:

-In de driehoek Rotterdam-Amsterdam-Utrecht
-Beschikbaar op 19 juni, liefst de hele dag
-Podium groot genoeg voor een band met twee drummers (en blazers)
-Fatsoenlijke PA
En dan de moeilijkste:
-Niet al te duur...

Weet je iets? Ik heb een aantal dingen al gecheckt maar alle suggesties zijn van harte welkom. Stuur me een PB of een mailtje naar info[at]hidderoorda[punt]nl.

Ik ben je eeuwig dankbaar als je me de gouden tip levert :)

showband
10 januari 2012, 00:30
musicon.nl

bel naar godfried en leg het uit. Is het waarschijnlijk gratis.

goede zaal, gratis parkeren, Forse sound projects PA en GL2200 A&H tafel.
Backline aanwezig.
enz enz

Luke-wannabe
10 januari 2012, 00:54
Musicon is best wel klein.. En best slecht geluid vind ik zelf altijd..
Boerderij te Zoetermeer? Weet alleen niet wat dat kost..

BassAgent
10 januari 2012, 09:48
Boerderij heb ik over nagedacht, maar volgens m'n docent (en anderen) is het een erg bas-onvriendelijke zaal, en dat is nou juist wat ik niet moet hebben;)

pimmetje
10 januari 2012, 10:27
Nederland Drie in Wateringen misschien?

Luke-wannabe
10 januari 2012, 11:53
Boerderij heb ik over nagedacht, maar volgens m'n docent (en anderen) is het een erg bas-onvriendelijke zaal, en dat is nou juist wat ik niet moet hebben;)
Nee, dat begrijp ik. Anders het Kasteel in Alphen aan den Rijn? Wel een eigen geluidsman meenemen dan ;)

showband
10 januari 2012, 12:24
Musicon is best wel klein.. En best slecht geluid vind ik zelf altijd..
Boerderij te Zoetermeer? Weet alleen niet wat dat kost..

Capaciteit is +/- 200 man sinds de verbouwing.
slecht geuid daar ligt aan jezelf. De zaal heeft een behorlijk neutrale akoestiek voor zo een locatie omdat het niet beton, glas en zeil op de grond is. En de geluidsset is identiek aan de paap en heeren van amstel. Sound projects SP3 met SP3-15sub. Zwaar overkill voor de ruimte.

Maar de meeste mensen hebben niet door dat de ruimte daar met al het hout en verduisteringsgordijnen beter klinkt als je op een normaal volume speelt.

Als je cesar zuiderwijk op dat podium onversterkt hoort spelen is de balans van het drumstel perfect in de hele zaal. Zet je daar een 30 watt open back combotje bij dan vult dat lekker aan. En heb je hifi geluid.

Ga je vervolgens bij de soundcheck de kick eerst op max afregelen.
(specs van de aanwezige sub: - Max. SPL continuous: 132dB@1m, peak/longterm: 135dB@1m over 30-80Hz!)
En dan alles proberen daar weer bovenuit bij te schuiven......

Eigen geluidsman met microfoonsetje meenemen is altijd een goed plan bij dit soort avonden.

showband
10 januari 2012, 12:26
overigens al eens met het koorenhuis in den haag contact opgenomen?
Die hebben een toppie ruimte maar zeiken vaak nogal.
jouw doel zou echter wel in hun doelstelingen moeten liggen....

BassAgent
10 januari 2012, 18:26
Ben nu in gesprek met De Nieuwe Oogst en Bird. Kent iemand De Nieuwe Oogst als zaal? Hoe is die?