PDA

View Full Version : Cameraatje in de oefenruimte



JvD.
9 januari 2012, 09:28
http://www.youtube.com/watch?v=l0C9S6p3zXY

Veel mensen vinden dat het nummer pas begint bij 2:37 dus als je niet van post-rock intro's houd klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=l0C9S6p3zXY&t=2m37s)

Henri H
9 januari 2012, 09:40
Mooi gedaan, en ook een lekker liedje. :ok:

Heeft er iemand tijdens de opname de camera's bediend, of bewegen de camera's automatisch?
Hoe is het geluid opgenomen? Dat klinkt goed nl.

The Lo Lands
9 januari 2012, 13:30
Erg mooi nummer!! Opbouw is erg fraai en ik was even bang dat er geen zang in zou zitten maar als deze eenmaal erin valt breekt het nummer helemaal open. Vooral de refreinen klinken prachtig. Het nummer had van mij nog wel wat langer gemogen en misschien toch een korter intro. Maar als geheel vind ik het top! Me like alot :)

lcvanderhelm
9 januari 2012, 16:34
Mooi is dat;in een tijd dat alles eindeloos gecopieerd wordt en je door de covers het bos niet meer ziet,komt hier een band voorbij met een verfrissende eigen sound.
Goed bezig en ga vooral zo door!

Duhsjaak
10 januari 2012, 04:12
Hi
Heeft de bassist een blue burst? Het grappige is dat ik me nooit heb gerealiseerd hoe zo'n Danella klinkt als je hem plukt. Ik ben een heel leven gewend dat ie met een plectrum wordt bespeeld.

Een sterk persoonlijk geluid maakt dat je voorstanders en tegenstanders ook verder uit elkaar komen te liggen. Dus da's een beetje een risico. Een risico dat goed uit lijkt te pakken als je de reacties hier bekijkt.

Een verhaal vertellen in 1'30" is natuurlijk prachtig in punktermen, maar die 6 minuten van jullie vlogen om.

Liedje goed, beeld goed, geluid goed. 't Is een feesie!
Weet je wat? Ik zet m nog eens op.
Vriendelijke groet, Gus

Riky
10 januari 2012, 17:38
Te gek zeg! Dit is wel mijn ding! Lekker filmisch. De minuten vlogen inderdaad zo om!

Stratman70
13 januari 2012, 20:21
Erg goed en origineel! Leuk gefilmd ook.

Ace 1.15.19
13 januari 2012, 21:28
Goed nummer! Intro hoeft van mij niet korter, genoeg luisterprezier naar mijn mening. Op 3:48 wat valt daar? Komt dat van het plafond?

robertarth
14 januari 2012, 03:15
Goed geluid en origineel! Ik was even bang dat jullie niet uit dat eerste motief kwamen (bas doet daar iets van f-d-c?). Maar dat pakte allemaal anders uit, verrassend.

JvD.
23 januari 2012, 10:56
Ik moet eerst even bekennen dat de muziek die je hoort niet van de live opname is. Al scheelde het niet veel. Deze repetitie kon onze toetsenist niet. Ik heb samen met de drummer de hele toetsen en fx partij gemaakt dus we hadden gewoon de soundfile met click. Dus we dachten: laten we daar eens mee oefenen. Dat het een video clipje werd was toeval. Ik had toevallig dat ding bij me dus schoten we uit een paar hoeken wat beelden.

@H.Huisjes:
Dankje! De Cameras zijn niet bedient. We hebben 3 keer het nummer gespeeld en hebben op drie plekken de camera gezet. Het is een simpele Sony Cybershot. Het bewegen en het zoomen is allemaal digitaal.

@The Lo Lands:
Wauw! dankje. Echt leuk om zo iets te lezen. Wij zijn gestart als instrumentaal post-rock bandje. Ik ben langzaam gaan zingen maar vind het nog wel erg moeilijk.

@lcvanderhelm:
Dankje! Het is wel lastig. We hebben soms maanden dat er echt niets uit komt en dat repetities gewoon niet zo leuk zijn. Wat de band voor mij bij elkaar houd is echt die eigen sound waar je het over hebt. Die maakt dat we toch steeds weer met iets komen.

@Duhsjaak:
Ja het is die 200euro nog wat remake Dano. Op de opname hoor je denk ik een SG bas dus het is niet echt goed vergelijkingsmateriaal. In een band situatie vind ik die Dano honderd keer fijner. Hij geeft de bas net wat definitie, het laag is er toch altijd wel. Mijn bassist speelt graag op andere bassen maar dit in de enige die ik eigenlijk echt goed vind klinken in de mix.
Echt leuk hoe je er over schrijft. Ik hoop dat het de tweede luisterbeurt weer leuk was? =D

@Riky:
Wat leuk! Ik moet je zeggen dat ik het eerst een saai filmpje vond. Toen deed ik de zwart-wit filter aan en zag alles er bijzonder uit =D

@Stratman70:
Fijn! het stomme is dat iedereen dit kan.Het is gewoon zo'n cheap handheld cameratje en we hebben niets aan voorwerk gedaan. neer zetten en gaan. In 30mins heb je een clipje.

@Ace 1.15.19:
Hah! ik zag het zelf niet. Ik stoot mijn slide van de micstand!

@robertarth:
Dank! ik moet zeggen wat we zelf helemaal niet zo denken.Dat het steeds f-d-c is weten de meeste niet eens denk ik. We doen maar wat en soms is het leuk, soms is er geen zak aan.

JimiDylan
23 januari 2012, 11:02
Cool! Mijn ding is het ook wel! Zowel de sound van de band als die van je zang doet me denken aan A perfect Circle (en Tool in iets mindere mate). Cool! Keep rockin'!