PDA

View Full Version : barst in lak



AntY
8 januari 2012, 22:41
Ik heb al een tijd een goedkope OLP voor backup, hij zit al een hele tijd in de gigbag en ik kan me niet eens herinneren wanneer ik er voor het laatst op heb gespeeld. Vorige week heb ik een nieuwe bas gekocht (Modulus yay) en nu heb ik deze dus niet meer nodig en wilde ik m uit de tas pakken voor verkoop-foto's, zie ik een dikke barst in de lak :( Ik denk dat ie een keer tijdens vervoer beschadigd is.

http://i214.photobucket.com/albums/cc308/antz0r_bucket/OLPbarst006.jpg

http://i214.photobucket.com/albums/cc308/antz0r_bucket/OLPbarst007.jpg

Je ziet dus echt een barst van ongeveer 2 cm2 die echt los valt te tillen van het hout, met als extra bonus een snede, en ik ben bang dat het verder uitbarst als er niks aan wordt gedaan. Voor de herverkoopwaarde is het uiteraard ook niet al te best ;) Is er een quick fix, aangezien het blanke lak is?

Watchmaker
8 januari 2012, 23:12
Nee, dat lijkt me niet. Allereerst zal vastgesteld moeten worden wat de laksoort is, en ik vrees dat dit echt overspuiten wordt, al dan niet plaatselijk - ik hoop dat dat mogelijk is, zijn vast wel vakmensen voor te vinden.

Jammer hoor! :( Succes!

Mr.Fingers
8 januari 2012, 23:17
vullen met secondelijm.

Watchmaker
8 januari 2012, 23:22
vullen met secondelijm.

Wordt niks. Slaat wit uit tijdens het drogen.

Heb even geen betere tips trouwens.

fred dons
9 januari 2012, 07:50
Wordt niks. Slaat wit uit tijdens het drogen.

Heb even geen betere tips trouwens.

nee hoor, maar je moet wel laag voor laag opbouwen en niet met een versneller werken, als het dan opgedroogt is
moet je het nat schuren en dan polijsten en dan is het nagenoeg onzichtbaar

AntY
10 januari 2012, 21:30
thanks fred! kan je me nog een type lijm / schuurpapier / polijstmiddel aanraden?

Tabula Rasa
10 januari 2012, 21:36
sluit me volledig bij fred aan. Heb het zelf ook vaker zo gedaan en het kan bijna onzichtbaar. Zelf gebruik ik altijd de tubetjes van de Zeeman, jaja.... 59 cent per 2 en werkt prima. Je hebt best wel wat nodig om een laag op te bouwen en het hoeft echt geen dure lijm te zijn.

Voor mensen die met de zoekfunctie hier terecht gaan komen:

Polylak repareer je o.a. met secondelijm, Nitrolak met blanke nagellak (die smelt mooi in de nitrolak)

losjansen
10 januari 2012, 23:33
Noemen ze dat tegenwoordig niet relic...?