PDA

View Full Version : Het Jaar van de Gitaar



driftkop
8 januari 2012, 22:41
http://www.stubru.be/programmas/intomusic/hetjaarvandegitaar0

Coolguy
8 januari 2012, 22:53
http://www.stubru.be/kiesjefavorietegitaarsolo

Je kan hem zelf gaan spelen. :crazyhappy:

Mr.Fingers
8 januari 2012, 23:04
Heb me al ingeschreven (One too many mornings van B. Dylan en Twee meisjes op het strand van Raymond), maar ik zal waarschijnlijk wel uit de boot vallen wegens niet mainstream genoeg :stop:

thekid
8 januari 2012, 23:16
http://www.youtube.com/watch?v=r9nkrOTl1BE

Ruben zijn "favoriete" riff

feegflor
9 januari 2012, 04:25
is dat programma in nederland ook te zien of ergens op internet terug te kijken? lijkt me wel leuk om te volgen

Oranjeaap
9 januari 2012, 11:24
Zoals elke radio zender is ook Studio Brussel gewoon te streamen op internet. Ik studeer in België en ik vind Stu Bru echt de beste radiozender ooit.

Oranjeaap
9 januari 2012, 11:25
Als je digitale TV hebt kun je hem ook vinden tussen de radiozenders op je TV

VLP
9 januari 2012, 21:01
Waar praten ze eigenlijk 2u lang over ? Geven ze intressante info ? Ik heb een kwartier geluisterd en ze speelden gewoon nummers van bekende gitaristen.

thekid
10 januari 2012, 17:01
Waar praten ze eigenlijk 2u lang over ? Geven ze intressante info ? Ik heb een kwartier geluisterd en ze speelden gewoon nummers van bekende gitaristen.

ze praten niet veel eigenlijk. ruben is voor ongeveer 5 min aan het woord geweest, tot volgende week zei hem en was weg.

VLP
10 januari 2012, 17:26
ze praten niet veel eigenlijk. ruben is voor ongeveer 5 min aan het woord geweest, tot volgende week zei hem en was weg.

Haha, jaar van de GITAAR zeggen ze dan. Toffe en nuttige info over de gitaristen zou wel tof zijn. En over wat heeft Ruben dan over vertelt ?

Stillborn
10 januari 2012, 17:56
Is dit ook te herbeluisteren? Ik vind het nergens terug bij programma's op zondag... Precies maar een kutwebsite hé.

thekid
10 januari 2012, 21:07
ik weet niet of het te her beluisteren is.

Het gesprek ging ongeveer zo:
ze vroegen aan ruben wanneer hij begonnen is met gitaar spelen en of hij dat allemaal zelf had geleerd enzo, en toen vroegen ze wat zijn favoriete riff was,
waarop hij antwoord dat hij niet zo'n favoriete.... lijstjes man is, maar om toch te kiezen heeft hij er een opgenoemd.( zie eerder dit topic)

Niet veel denderends dus, ik dacht ook man, graaf, ruben block gaat 2 uur of gitaren en versterkers en optredens en .... ;) praten maar dus 5 minuutjes is ie erop geweest

Oranjeaap
10 januari 2012, 21:17
Ik denk niet dat half België 2 uur lang gelul over gitaren aan wil horen

Mr.Fingers
11 januari 2012, 17:56
Ik kreeg vanmiddag telefoon van Nelles (presentator) dat hij dat wel zag zitten, mijn solo, dus ik word zaterdag naar de studio gesommeerd :)

langun
11 januari 2012, 18:05
Proficiat, weg vooroordelen dat je mainstream muziek moet kiezen om er in te geraken? :D

Mr.Fingers
11 januari 2012, 19:02
Het zijn bestaande solo's he, die je moet inspelen. En ik ben keihard voor de mainstream gegaan :D

Stillborn
11 januari 2012, 19:13
Te gek man! Geef een shout-out aan Gitaarnet!

Mr.Fingers
14 januari 2012, 15:22
En uw dienaar was ter plaatse, en zag dat het goed was (al is een solo waarbij je op het randje van feedback moet balanceren opnemen via een Lijn6 POD niet echt m'n favoriete bezigheid!)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/399618_10150516267207020_808702019_8589989_1663039 493_n.jpg

Outrage
14 januari 2012, 18:39
Wanneer ben jij te horen op de radio/te zien op de website van stubru?

Mr.Fingers
14 januari 2012, 18:47
Geen idee, in ieder geval niet morgen. Nelles (presentator) ging me nog iets laten weten.

Of het op de site komt valt nog af te wachten, we waren met 14, en 14 filmpjes, dat vreet ruimte, dus misschien niets, of misschien een compilatie, of...

Outrage
14 januari 2012, 18:50
Geen idee, in ieder geval niet morgen. Nelles (presentator) ging me nog iets laten weten.

Of het op de site komt valt nog af te wachten, we waren met 14, en 14 filmpjes, dat vreet ruimte, dus misschien niets, of misschien een compilatie, of...

Dus stel dat jij op die website terecht komt, dan ben je door uiterst strenge selectiecriteria geraakt en heb je logischerwijs een leger groupies nodig? Call me if needed!

Hoe was het eigenlijk? Speelde je samen met de (alle/enkele) anderen? Hoe moet ik me voorstellen hoe het eraan toeging daar?

Mr.Fingers
14 januari 2012, 18:55
Als ik op de site terecht kom, verander ik mijn naam naar Benny Vermeulen, en ga ik bij de chirurg van Team America voor een gezichtsoperatie!

Hoe dat was: aankomen, naaktfouille door de security, u een weg zoeken door het doolhof van gangen, studio vinden, en aangezien ik als eerste aan de bak moest (14 gitaristen gespreid tussen 12 en 18h) was ik het testkonijn van dienst. Gitaar inprikken in de Lijn6 en de sound zoeken, solo inspelen, en weer naar huis.

Concept is vermoedelijk dat ze:
a) het nummer afspelen, en het stuk waarin de solo komt eruit knippen, en er jouw solo in kleven (je speelde mee met het origineel, maar de backing werd niet mee opgenomen, maar het tempo was dus wel hetzelfde)
b) ze eerst de originele solo laten horen, en dan jouw solo.

Soit we zien wel, verwacht er niet te veel van, ik ben een bassist hé :mmmm: