PDA

View Full Version : Strat SD little 59 aansluitvragen



Meneer I.
8 januari 2012, 21:26
Even iets checken hier voordat ik aan de gang ga.

Ik ga een Little 59 in de brug zetten van mijn strat (CP60).
Ik heb de keus uit twee verschillende configuraties:

1. Bridge: Little 59, middle & neck Hot Noiseless
2. Bridge: Little 59, middle RWRP 69, neck 69 (stock pups)

Nu lees ik dat als je SD combineert met Fender Pickups dat je de zwarte en groene draad van de 59 moet omdraaien qua aansluiting.


In configuratie 1. maakt dit toch niet uit, aangezien de Hot Noiseless (dacht ik) stacked humbers zijn.

In configuratie 2. hoeft dit toch niet vanwege de RWRP middle pup? Of heb ik het mis?

petpas
9 januari 2012, 12:21
Op de seymour duncan site staan mooie soldeerschemas om je little 59 aan te sluiten. Deze heb ik ook gebruikt en die zijn perfect.

Jasper.
9 januari 2012, 12:26
En daar staat ook wel een schemaatje over de kleuren van de draden bij verschillende pickupmerken.

Meneer I.
9 januari 2012, 12:37
Ik ga de 59 met de Hot Noiseless combineren.

Er van uitgaande dat de Hot noiseless kunnen worden beschouwd als SC's met Fender bedrading, sluit ik de 59 aan met de zwart/groen aansluiting omgekeerd. Worst case heb ik in stand 2 een iel out of phase geluid, en moet ik de draden weer omdraaien om een quack-achtig geluid te krijgen.

Ik laat het resultaat hier wel weten.

Meneer I.
11 januari 2012, 23:36
Nou proefondervindelijk aan de gang gegaan.

De Hot noiseless zijn ca. 9.5k ohm, de 59 ca 11.5k een zeer goede match met elkaar blijkt! En dead-silent...

De bedrading is als volgt:
wissel de zwarte en groen draad om van de 59 en het werkt perfect met de Fender HN pups. Na jaren van experimenteren (serie/parallel, in en uit fase etc.) met strat combi's heb ik voor deze de meest lekkere sounds ondergebracht in de switch. De switch is een schaller megaswitch, veel handiger dan de megagrote vierpolige wafelswitch.

1. Bridge
2. Bridge // Middle
3. Bridge // Neck
4. Middle // Neck
5. Neck

in positie 1. de onderste no-load tonepot 250k log met een 0.01 uf cap.
in positie 2345 de andere no-load tonepot 250k log met een 0.047 uf cap.

Wat niet te doen:
- de 59 splitten (klinkt gewoon niet echt lekker)
- Geen tone control voor de middle pup, doet rare dingen met de quacks in positie 2 en 4.

Ben net terug van de repetitie, en in 1 woord helemaal goed! Dit is mijn nr 1 leadgitaar on stage! Creamy neck, lekkere strat en telequack, en een veelzijdige PAF-ferige brug pup die goed instelbaar is met de tonepot, en die naar een schreeuw monster gaat met de no-load stand.

Post nog wel even een picje in het grote strat topic, want de gitaar heeft meteen een nieuwe frisse vintage look gekregen.