PDA

View Full Version : jcm 2000 tsl 60



snelle-kees
8 januari 2012, 19:51
he hallo,
ben van plan een andere versterker aan te schaffen.
ik denk daarbij aan een marshall jcm 2000 tsl 60 top plus box
wie heeft hier evaring mee....ik heb nu een koch multitone...

bass blom
8 januari 2012, 19:58
hmm, toen ik de mijne weg wilde doen werd me de multitone aangeraden :D

clean (met een strat) is het een kei van een amp.
crunch is ook wel lekker.
lead minder goed bestuurbaar.

thekid
8 januari 2012, 20:55
Aah ik heb momenteel de combo te koop staan.

Ben wel altijd tevereden geweest over de versterker, maar vond dat hij meer naar een moderne klinkende amp neigt en meer de metal klank (wat hoger)

Maar altijd wel met veel plezier op gespeeld uiteraard (was men eerste amp met buizen ;) )

Agent_Smith
8 januari 2012, 21:20
Ik heb een TSL60 gehad en zal er eelijk over zijn. Ik vond het een waardeloos ding.
Ik heb een aantal maanden aan alle knoppen aan het draaien geweest maar kon er niks meer. Bovendien zat er bijna geen power in (tenminste, in bandverband was het ding niet te horen en dan stond hij nagenoeg op 10). Geen ballen; natte krantengeluid. Sorry, klinkt erg ongenuanceerd. Zo is het niet bedoeld, maar dat zijn mijn herinneringen eraan (en ik ben toch echt een Marshall fan).
Ik heb m geruild tegen een DSL50 en daar ben ik bijna 10 jaar dolblij meegeweest. Binnen 10 seconden had ik een goed geluid.

rudolf
8 januari 2012, 22:13
Ik heb zelf de combo nu een jaartje. Kon er in het begin niet veel mee, maar na veel draaien aan de knoppen voor mezelf toch een lekker geluid eruit gekregen. Tis niet het typische marshall geluid vind ik. Hou daar rekening mee. Iets moderner gevoiced.

Hier op gn wordt er over het algemeen negatief over gedaan dus test 'm eerst een keer uit zou ik zeggen.

Succes met je keuze

Agent_Smith
9 januari 2012, 09:18
Tis niet het typische marshall geluid vind ik. Hou daar rekening mee. Iets moderner gevoiced.


Ja, misschien is dat het bij mij ook deels wel geweest. Voor mij was het gewoon niks en in de band absoluut onhoorbaar.
Maar misschien is een ander er heel gelukkig mee. Dat kan zomaar natuurlijk :)

MJR
9 januari 2012, 09:32
Ik heb een TSL 602 gehad en ik moet zeggen dat ik daar ook niet erg tevreden over was. Te weinig mids en inderdaad, te modern gevoiced. Dit is echt een hardrock/metal bak, maar misschien is dat wel wat je zoekt. Ik had dus wel de 2x12 comboversie, met behoorlijk kuttige wolverine speakers. Ik weet niet hoe het klinkt op een andere kast.
Mijn TSL heb ik ingeruild tegen een DSL50 en dat ding klonk voor mij direct al vele malen beter (op een paar eigenaardigheden na, maar daar wordt aan gewerkt) en dat is nog beter geworden toen ik een 2x12 cab met T75's heb aangeschaft. Net als Agent_Smith zegt: klinkt veel meer als een echte Marshall. Maar het is wel een echte 'dirty' amp, verwacht hier niet datzelfde, mooie clean uit te horen als in een Koch!;)