PDA

View Full Version : Buizenversterker advies



jorisgitaar
8 januari 2012, 17:11
Hallo allemaal,
Na een paar jaar op een Roland Cube 20 te hebben gespeeld, vind ik het wel tijd voor een nieuwe versterker.
Ik zoek een goede buizenversterker voor kleine optredens in cafétjes en die thuis ook nog goed klinkt.
Ik speel rock funk en bleus. Clean is niet echt belangrijk en een enorme scheur ook niet. Het liefst zoek ik en Marshall, maar ik sta natuurlijk voor alles open. Mijn budget is 300 a 400 euro, tweedehands is geen probleem.
Ik heb bijvoorbeeld al een Marshall Class 5 overwogen maar die gaat helaas niet hard genoeg om met de band mee te komen, maar die sound zoek ik wel
Graag jullie advies, alvast bedankt:cooler:

Jasper.
8 januari 2012, 17:26
Pfoe, moeilijk hoor.

Misschien is een Marshall JCM900 combo een optie. Als je de gain laag houd kun je daar prima mee blues spelen. Ik althans wel. Of op het cleane kanaal met de gain open. En zo'n combo moet met een beetje speuren voor die prijs te krijgen zijn.

(ja, ik weet het. Ik ben een 900 fanboy :p En weet je wat, ik ben der trots op!)

big dooley
8 januari 2012, 17:31
hmmm... DSL401 lijkt me dan een goede kandidaat... tweedehands uiteraard

LGK
8 januari 2012, 17:42
Zou 18 watt genoeg zijn?
Dan zou deze wel wat voor je zijn denk ik! Hughes & Kettner Tubemeister 18, heb je in een head en in een combo, head is mischien wel wat voor je.
Heb er een paar dagen geleden op gespeeld en klinkt echt niet verkeerd!
2 kanalen en een boost knop, dus op clean kanaal en dan met de boost knop heb je een lekker blues geluid!
Kan op 18w 5w en 1w en zelf met de speaker helemaal uit, zou je zelfs s'nachts nog kunnen opnemen, heel veelzijdig duss! En dus ook lekker voor thuis! mischien net iets buiten je budget maar mischien is ie er ook wel 2e hands!

Succes!!

Grz

VLP
8 januari 2012, 18:42
Of een marshall valvestate ? Twedehands komen deze veel voor.

Mitch
8 januari 2012, 19:11
Als -ie van een Cube komt? Da's achteruitgang.
De Class 5 vind je goed qua sound, maar weet je zeker dat -ie niet hard genoeg gaat voor de band of denk je dat? De head met een 2x12 eronder...moet een eind kunnen komen hoor.

jules
8 januari 2012, 20:16
Mhh 5 watt is wel weinig, mischien een 15 watt blackheart

Mitch
8 januari 2012, 21:03
Heb je 't ook geprobeerd? De Class 5 is net effe wat anders dan een Epi Valve Junior bijvoorbeeld.

Speeddemon
9 januari 2012, 21:58
2x12 of een 4x12 onder een Tubemeister 18 kun je gewoon mee giggen.
Ongemict zelfs in een hardrock/metal band... :soinnocent::cooler:

jorisgitaar
12 januari 2012, 16:17
En wat vinden jullie van een jtm 30?
Trouwens bedankt voor de reacties.

Eric van Esch
12 januari 2012, 16:29
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/516092136-bogner-alchemist-112-buizenversterker-met-flightcase-op-maat.html?return=eJwtjFsKgzAURPci6KcmahEiUvS7m0hj2 gTzuORGWlq6915pv%2BbMg5GCi7cVbETBh14UqGVSZjQ5g2iaL YIOtZdpy%2BCkzFgH1%2FwmNRg4P93EqxWnHMtu5mW3rJaA1GX SlwVCvK34b%2BFIGYGnYg6718kqstuD7DXeg05le2qZdMpob5H mS8Tjsq0A9olVEDGruOpp6Hk7X4rx8wWUxT1X&df=1&fta=eNotjkFuwyAQRe8yUr0GGjXpH3nRfdUrWMQQBxUb5MFJlC h3L0TdzczXf%2FMs9ngIDqBtjcPFRiEWfH6AbrHXnZO%2BJGh2 ARwL7iGznJzUSy5QPGcs2%2BzXMPLvFcc0LX59M8rG8eznIIWT BJgu561XXU5SxuR8v99p8%2FXd%2FuxA2U6eOFSi4B0U3Eug%2 Bmg%2FmpPyh7bqmpSUrZMh%2BmUq59ZQTRQ029vQILXnXhQDsl fin%2F%2FxQmyh8Hg%2B%2FwB6ZEr4&fta_ind=1&fs=1

Denk dat deze ook een goede kandidaat voor je is.

jim__
12 januari 2012, 16:35
Speel zelf live ook regelmatig in kroegen met de class 5, waarbij ik hem schuin naar mezelf toe heb staan met een mic ervoor. Gaat wat mij betreft prima, al hangt het wel af van het volume van de drummer en wat je wilt. Clean is inderdaad niet te doen, maar ik zet hem zelf altijd op een klein randje (lichte oversturing), de rest met m'n volumepot en pedalen. Dan redt ie het makkelijk, en prikt ie ook erg mooi door de mix heen.

Ik zou zeggen probeer het ding, eventueel de head met cabinet. En kijk ook tweedehands, staan de laatste tijd erg veel leuke amps voor weinig op de diverse sites.

Platyhelminthes
12 januari 2012, 22:05
Misschien eens kijken voor een Peavey Classic 30, is denk ik wel wat je zoekt! En zeker ook 2e hands voor rond de 300 euro te vinden. Houd je nog geld over voor een overdrive erbij of iets dergelijks!

Lenweë Míriel
13 januari 2012, 17:58
En wat vinden jullie van een jtm 30?
Trouwens bedankt voor de reacties.

Ik heb een aantal jaar een JTM 30 gehad en ik vond het zeker een heerlijke versterker. Ik heb eigenlijk toch soms spijt dat ik hem verkocht heb.

Qua geluid is het een beetje een vreemde marshall. Het is immers een marshall waar wel een mooi clean geluid uit komt wat je meestal niet bij een marshall direct verwacht. Verder komt er ook clean met een lekker randje uit en een scheur. Verwacht echter een dikke vette death metal. Maar gezien je vraag was dat ook niet wat je zocht.

Wat ik wel een nadeel vond was de gedeelde eq waar door je clean kanaal bijvoorbeeld heerlijk klonk maar je drive weer minder en andersom. Dit is overigens met pedaaltjes wel weer op te lossen.

Maar het is zeker een versterker waar je blues, rock en naar mijn idee ook funk uit kan krijgen. Ook gaat hij hard genoeg voor een café.

Mitch
13 januari 2012, 18:03
Ja, die serie is een leuke vreemde eend in de bijt. Mooie bluesbakkies!

nickm
13 januari 2012, 23:23
Hoi Joris,

Een JTM kan ik je niet aanraden. Ik heb r zelf een gehad en ik vind het erg 'zwakke' versterkers (kwalitatief en qua sound).
Een Valvestate, al helemaal niet aan beginnen.

Voor jouw doel (Rock, Blues) kan ik me aansluiten een DSL401 te adviseren.
Naast de Silver Jubilee vind ik dit een van de betere Marshalls ooit gemaakt.

Groeten,
Nick

Brum
14 januari 2012, 10:08
Da's ook een beetje appels en peren. De JTM's zijn zo anders dan bijvoorbeeld een DSL401, dat het niet te vergelijken is. Ik ben zelf dan weer niet zo'n fan van die DSL401 en vind de JTM reeks wel weer erg leuk. Ze happen ook pedalen als geen andere. Het scheurkanaal ben ik weer niet zo'n fan van, maar het cleane kanaal vind ik erg goed. Met het doorlus truukje van de send en return heb je nog een extra boost erbij ook en wordt alles een beetje voller.

Dat ie qua bouw minder is, logisch, het is ook meer een budget versterker, wat bijvoorbeeld een Silver Jubilee al helemaal niet is. Maar puur qua geluid behoorlijk wel behoorlijk bang for the buck. Voor een eurootje of 400 moet je wel een JTM60 kunnen krijgen, met voorkeur de 2x12 combo.

jorisgitaar
3 februari 2012, 20:15
Hallo allemaal

Het is weer een tijdje geleden, en ik weet niet echt of het de bedoeling is om zo'n oud topic weer naar boven te halen. Maar ik zit ernstig te twijfelen tussen een dsl401 en een jcm600 die ik voor ongeveer de zelfde prijs kan krijgen (jcm misschien iets duurder). Kan iemand me misschien iets meer vertellen over het verschil tussen deze twee. En welke ook op zacht volume het best tot zn recht komt. Ook heb ik een JCM800 gezien (2*12 iedergeval, weet nog niet precies welke precies), maar ik ben bang dat die versterker alleen echt mooi wordt en dat is een beetje moeilijk, aangezien hij ook echt voor thuis bedoeld is.
Heel erg bedankt,;)

jules
3 februari 2012, 21:00
heb je ook eens aan de bugera v22 gedacht (ik zag er een op marktplaats staan voor 200 euro heb je nog geld over voor eem cabje er onder.

of de bugera v55

verder zou een hughes and kettner statesman conbootje ook de trick kunnen doen hoor staan er ook een paar op marktplaats.