PDA

View Full Version : Uit de limited oplage van thomann. 50s hb db LP



macwilliams
8 januari 2012, 17:07
Morgen ga ik kijken, voelen, ruiken, testen en horen hoe een Gibson LP studio 50s tribute voelt, ruikt, speelt en klinkt.
Het is er een uit de gelimiteerde serie van thomann die nu uitverkocht zijn. Ik heb natuurlijk al genoeg planken maar dit zou de tweede zijn met een 50s nek. Als ze bevalt dan zou het zomaar kunnen dat er twee zonder 50s nek in de verkoop kunnen.
Volgens de verkoper is hij op een paar uur na onbespeeld en liggen de fabriekssnaren er nog op. De reden van verkoop is dat hij om privé redenen die mij trouwens bekend zijn afstand wil doen van al zijn gitaar gerelateerde spullen. Ik weet wie hij is en dat hij te vertrouwen is. Het word geen superkoopje maar wel een stuk goedkoper dan thomann hem aanbood.

http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-be0a-2570.jpg

jutter
8 januari 2012, 17:10
Is dat die blackback?

macwilliams
8 januari 2012, 17:15
Is dat die blackback?

Dark back dus ja.

Jasper.
8 januari 2012, 17:17
Classy hoor. Simpel maar wel lekker in your face.

jutter
8 januari 2012, 17:17
Volgens mij had ik hem al zien staan. Is de dark black niet de goedkopere?

bass blom
8 januari 2012, 17:17
dat ziet er spannend uit op de foto :p

jutter
8 januari 2012, 17:19
dat ziet er spannend uit op de foto :p

Ben jij dol op rode kruisjes? :D

macwilliams
8 januari 2012, 17:21
Volgens mij had ik hem al zien staan. Is de dark black niet de goedkopere?

Net geen 700€ nieuw. Ik zie gewoon de foto trouwens....??????

bass blom
8 januari 2012, 17:22
Ben jij dol op rode kruisjes? :D

alleen als er niets anders beschikbaar is en de nood hoog is :supercool:

jutter
8 januari 2012, 17:23
Net geen 700€ nieuw. Ik zie gewoon de foto trouwens....??????

Ik zie alleen een rood kruisje :makeup:

Jasper.
8 januari 2012, 17:23
Ik zie het ook hoor, mooi plankje

rechter muisknop, en weergeven in nieuw venster/tabblad?

macwilliams
8 januari 2012, 17:24
http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-c337-0f05.jpg


grt,
Willem.

jutter
8 januari 2012, 17:25
http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-c337-0f05.jpg


grt,
Willem.

Sorry, maar ik zie nog nix:dontgeti:

macwilliams
8 januari 2012, 17:26
Sorry, maar ik zie nog nix:dontgeti:

Meer dan dit kan ik niet dus ......:makeup:

Mitch
8 januari 2012, 17:50
Bij mij doet -ie 't gewoon. Mooie burst, apart wel. 50s nek is eigenlijk ook mijn voorkeur. Leuk!

Ace 1.15.19
8 januari 2012, 18:01
Dat ziet me er een stoer LP uit. Ik ben benieuwd wat het worden gaat!

jutter
8 januari 2012, 18:02
Wat houdt eigenlijk 'toasted maple fretboard' in?

macwilliams
8 januari 2012, 18:03
Bij mij doet -ie 't gewoon. Mooie burst, apart wel. 50s nek is eigenlijk ook mijn voorkeur. Leuk!

Ik weet nog dat ik weer begon met gitaarspelen en kocht toen een iba rgt 42dx vlak pewter, daarna kwamen de epi LP's en zo ben ik gestaag doorgegroeid naar de 50s nek van Gibson. Ik kan er gewoon net iets meer mee.

Die burst haalde de trekker over.... :lovelove:

macwilliams
8 januari 2012, 18:09
Dat ziet me er een stoer LP uit. Ik ben benieuwd wat het worden gaat!
Ik ook, waarschijnlijk een hngd:crazyhappy:


Wat houdt eigenlijk 'toasted maple fretboard' in?
Dat ik er zelf niet meer met de brander op los hoef;)

Oranjeaap
8 januari 2012, 18:11
Ziet er goed uit. Het is gewoon heel veel les Paul voor heel weinig geld. K

macwilliams
8 januari 2012, 19:33
Ziet er goed uit. Het is gewoon heel veel les Paul voor heel weinig geld. K

Dat idee kreeg ik ook na het lezen van diverse posts en reviews. Morgen kan ik hopelijk bevestigen wat ik gelezen heb.

nickofzo
8 januari 2012, 19:40
ik zie de foto lekker wel :D (ik gebruik firefox)

guitarkid
8 januari 2012, 20:31
alleen als er niets anders beschikbaar is en de nood hoog is :supercool:

Een goede kapitein vaart ook over de Rode Zee !!! ;)

Mooi plankje, Mac. Alleen heb ik het niet zo op die 50s halzen....

jutter
8 januari 2012, 20:33
Een goede kapitein vaart ook over de Rode Zee !!! ;)

Mooi plankje, Mac. Alleen heb ik het niet zo op die 50s halzen....

Omdat.........?

Ace 1.15.19
8 januari 2012, 20:49
Zijn die halzen niet erg dik? (en dan bedoel ik dus niet in de breedte)

macwilliams
8 januari 2012, 20:49
Mooi plankje, Mac. Alleen heb ik het niet zo op die 50s halzen....

Dat snap ik best, iedereen zijn voorkeur. Ze waren niet voor niks zo verrekte snel uitverkocht. Toffe finish, licht van gewicht, leuke elementen en voor Gibson ook aantrekkelijk geprijsd.

Je kunt altijd nog een 60s tribute overwegen.

macwilliams
8 januari 2012, 20:51
Zijn die halzen niet erg dik? (en dan bedoel ik dus niet in de breedte)

Ze zijn iets dikker dan de normale halzen van Gibson.

guitarkid
8 januari 2012, 20:51
Omdat.........?

Te dik! Dus niet te breed, Ace 1.15.9 ! ;)

jutter
8 januari 2012, 21:02
Oooh... dan is het misschien ook wel iets voor mij! Ik hou van lekker dik! (dikke necken bedoel ik)
Morgen maar snel je bevindingen hier neerpennen Mac!

RoelSmoel
8 januari 2012, 21:23
Ik heb zelf een weekje zo'n goldtop uit dezelfde serie in huis gehad, van een vriend die op vakantie was..
Te gek ding! Zelfs nog lichter dan mijn EVH, speelde super, klonk te gek, alleen de afwerking van de lak kon hier en daar een beetje beter..

Watchmaker
8 januari 2012, 22:03
Heb een Faded Brown met '50's hals; is inderdaad je reinste baseball-bat - maar toch bevalt-ie me eigenlijk best. Qua klank: Bevestiging van wat ik al veel gelezen heb, klinkt echt bizar goed voor z'n prijs; de dunne lak zou daar best 's aan mee kunnen werken, het hout zit nauwelijks "opgesloten" hierdoor.

3,5 kilo dus ook geen back-breaker. Mijn SG was destijds maar een pondje lichter.

macwilliams
8 januari 2012, 22:04
Oooh... dan is het misschien ook wel iets voor mij! Ik hou van lekker dik! (dikke necken bedoel ik)
Morgen maar snel je bevindingen hier neerpennen Mac!
Ik zal zeker mijn bevinding hier neerpennen. Als je van dikke halzen houd maar bijvoorbeeld geen gekamerde wilt hebben en ook nog liefhebber bent van P90s dan zou je één uit de gem serie kunnen proberen te scoren. Er staat een gem emerald op MP voor €800,- en dat vind ik nog wel meevallen qua prijs. Mocht je geen probleem hebben of zelfs graag een gekamerde zou willen met P 90s dan staat er nog een hele toffe witte met 50s hals bij rockpalace voor iets meer dan 500€

Ik weet niet of ze ergens anders nog te koop zijn maar als je met humbuckers zou willen hebben dan word het lastiger.


Ik heb zelf een weekje zo'n goldtop uit dezelfde serie in huis gehad, van een vriend die op vakantie was..
Te gek ding! Zelfs nog lichter dan mijn EVH, speelde super, klonk te gek, alleen de afwerking van de lak kon hier en daar een beetje beter..

Ze zijn idd erg licht en luchtig. Dat de afwerking misschien wat beter kan, ach dan moet je de wornbrown eens zien. Maar dat vind ik ook een heel toffe gitaar die juist door de afwezigheid van afwerking kick-ass. Je gaat er juist nog meer afslopen om dat te benadrukken. De frets steken ook uit maar daar heb ik helemaal geen laat van met spelen.
Maar hoe vond je de buckers Roel?

macwilliams
8 januari 2012, 22:06
Heb een Faded Brown met '50's hals; is inderdaad je reinste baseball-bat - maar toch bevalt-ie me eigenlijk best. Qua klank: Bevestiging van wat ik al veel gelezen heb, klinkt echt bizar goed voor z'n prijs; de dunne lak zou daar best 's aan mee kunnen werken, het hout zit nauwelijks "opgesloten" hierdoor.

3,5 kilo dus ook geen back-breaker. Mijn SG was destijds maar een pondje lichter.

Wornbrown? Nog met de burstbuckers?

Watchmaker
8 januari 2012, 22:34
Wornbrown? Nog met de burstbuckers?

Als 't goed is wel. Zal bij de eerstvolgende snarenwissel de pups er 's uithalen en kijken wat er achterop staat. Mijn exemplaar is uit 2010. Wornbrown stond inderdaad op een stukje tape op de gigbag (spam: deze is te koop!).

macwilliams
8 januari 2012, 22:45
Als 't goed is wel. Zal bij de eerstvolgende snarenwissel de pups er 's uithalen en kijken wat er achterop staat. Mijn exemplaar is uit 2010. Wornbrown stond inderdaad op een stukje tape op de gigbag (spam: deze is te koop!).

Dat stukje tape??

Ik heb je een PM gestuurd.

jutter
9 januari 2012, 17:54
Waar blijft ie nou??? Zit de hele dag al te wachten op foto's en je bevindingen!:)

macwilliams
9 januari 2012, 18:10
Waar blijft ie nou??? Zit de hele dag al te wachten op foto's en je bevindingen!:)

Ik zou vandaag even bij hem langs gaan want ik zat voor het werk buiten de deur. Het werk was echter van langere duur dan ik dacht. Ik heb hem gebeld en gezegd dat ik het moest doorschuiven naar het weekend. Het scheelt als je bekend staat als een man van je woord.
Geen probleem dus hij is gereserveerd.

macwilliams
12 januari 2012, 15:19
Net opgehaald. Even snelle fotos genomen met telefoon.http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-eb4b-3873.jpghttp://img.tapatalk.com/5ed7a6af-eb5c-e411.jpghttp://img.tapatalk.com/5ed7a6af-eb6f-46b8.jpg

De kleur is lichter dan ik dacht maar wel meer de richting op van de honing barst.

Binnenkort dus testen op mn nieuwe Giablo. :)

jutter
12 januari 2012, 15:22
Gefeliciteerd, ziet er mooi uit! Hoe is de afwerking, met name de fret uiteindjes? Neck lekker dik? En hoe klinkt ie? Vertel, vertel!!!

jim__
12 januari 2012, 15:32
Mooi hoor, congrats! Zelf ook ooit nog aan zo'n plank zitten denken, maar was te schijterig om hem online te bestellen zonder in handen te hebben. Ben wel erg benieuwd naar hoe die bevalt, vind het kleurtje eigenlijk wel mooi!

Hendriks
12 januari 2012, 15:45
Mooi Willem ,heul mooi.

bass blom
12 januari 2012, 15:47
pauls to the walls :cheerup:

Dweezman
12 januari 2012, 15:59
tasty!

10 tekens

Oranjeaap
12 januari 2012, 16:35
Mwah de kleur vind ik tegenvallen. Maar dat is het minst belangrijke op een goede gitaar toch?

Jasper.
12 januari 2012, 17:01
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kleur op dat kleine plaatje dat je eerst had ook mooier vond. :makeup: Maar misschien dat dat in het echt wel meevalt.
Wel een leuk stukje hout, maar het lijkt of de twee helften niet zo bij elkaar passen? En dat bovenste stuk lijkt wel birdseye, dat vind ik wel weer erg mooi.

pueblo
12 januari 2012, 17:01
mooi :)
gaat deze ook een 'behandeling' krijgen? : http://blackjacketsymphony.files.wordpress.com/2011/06/guitar4.jpg

nickofzo
12 januari 2012, 17:18
wou je Hendrix verbranden? :soinnocent:

teering mooie gitaar :D ik ben oprecht jaloers :)

BamBuFan1
12 januari 2012, 17:23
Oe.... honey-burst-achtig..... de mooiste aller bursts!

muziekschuur
12 januari 2012, 17:47
Moet duidelijk nog rijpen in je handen.....

Verder..... Lekker hoor. Hoort een mooie leren band bij en schaller lock-its...

http://images4.thomann.de/pics/prod/139038.jpg
http://www.thomann.de/nl/minotaur_dave_black.htm

En deze locks;

http://www.thomann.de/nl/schaller_security_locks_c.htm

Watchmaker
12 januari 2012, 17:51
Jaloers op de looks! Maar ik heb dan weer wel Burstbuckers... ;)

Mooi hoor! Geweldige prijs/kwaliteit zijn die bijstand-LP's. :D

nickofzo
12 januari 2012, 18:19
word weer tijd voor een les paul collectie foto Mac

macwilliams
12 januari 2012, 18:20
Jutter,
De afwerking is goed, kan zo geen foutjes ontdekken maar het zijn natuurlijk de wittebroodsweken. De fretten zijn netjes afgerond, ik blijf niet haken.

Jim_ , Hendriks, bass en dweez bedankt.

Jasper, Jaap
Ik vind dit mooier, dat birdseye is over de hele top maar is moeilijk met de mobtel te fotograferen.

Het is echt wel weer even wennen een satin finish ik denk ook niet dat ik er de brander erop ga zetten, tenslotte heeft een onverlaat het fretbord al gefrituurd.....

Ik heb hem daar ter plekke kunnen testen over een bugera v22 in combinatie met een boss gt 10 en dat klonk al best leuk. Nu thuis testen met mijn eigen amper gaat niet want we zijn nog even druk thuis.

Ik ben er blij mee.

macwilliams
12 januari 2012, 18:22
Jaloers op de looks! Maar ik heb dan weer wel Burstbuckers... ;)

Mooi hoor! Geweldige prijs/kwaliteit zijn die bijstand-LP's. :D

Ik heb nog een setje burstbuckers liggen. In de schuur. In de body van een bcrich warlock:makeup:

Jasper.
12 januari 2012, 19:23
Jasper, Jaap
Ik vind dit mooier, dat birdseye is over de hele top maar is moeilijk met de mobtel te fotograferen.


Oh ok. Ik ben benieuwd om hem eens in het echt te zien. Ik heb zo'n vermoeden dat hij dan wel eens veel mooier kan zijn dan op de foto.

Daan_B
12 januari 2012, 20:23
word weer tijd voor een les paul collectie foto Mac

Wat hij zegt!

macwilliams
12 januari 2012, 21:08
word weer tijd voor een les paul collectie foto Mac
Oké

Oh ok. Ik ben benieuwd om hem eens in het echt te zien. Ik heb zo'n vermoeden dat hij dan wel eens veel mooier kan zijn dan op de foto.
Ik kan je vermoeden hierbij bevestigen

Wat hij zegt!

Zodra er tijd, ruimte en een zonnige dag daar zijn zal ik de LP's eens samen fotografen.

macwilliams
14 januari 2012, 13:52
Vanochtend de gitaar even in de ENGL geprikt en zo de verschillende kanalen doorlopen. Clean, crunch, scheur en insane.

Het clean is mooi helder en ook warm te noemen en met een korreltje reverb erg aangenaam. Als je met de toggle en de potmeters speelt is er een scala aan bruikbare geluiden op te roepen.

De crunch is ook meer dan prima. Bij gebruik van de brug humbucker draai ik liever de tone potmeter op de gitaar een beetje dicht en die van de ENGL wat meer los. Het levert een mooie crunch en als je subtiel met de snaren omgaat is het nog clean te noemen ook.

Scheur als in metal vind ik een stuk minder maar gezien mijn ervaring met deze elementen verbaasd dit me niet. Er is gewoon te weinig definitie het word een beetje een rommelige brei maar als het de bedoeling was van deze gitaar dat hij dit zou moeten kunnen dan zou ik er in volle overtuiging een setje seymour duncan blackouts in lepelen.

Al met al een lekker instrument die gezien zijn prijs erg hoog scoort bij mij. Heel vergelijkbaar met de wornbrown maar de honeyburst heeft net iets meer helderheid. Maar dat kan zomaar inbeelding zijn.