PDA

View Full Version : Ervaringen met Nova System en de NovaManager?



Jedeel
8 januari 2012, 13:05
Ben sinds kort een gebruiker van de Nova System.

Hiervoor is een editor ontwikkeld (volgens mij huisvlijt van een gebruiker):
de NovaManager (versie 1.2).

Ik krijg deze NovaManger niet aan de praat op mijn PC (Win-XP Prof.)
De Novamanager is een jar-bestand hetgeen inhoud dat het onder Java werkt.
Ik heb de nieuwste Java-environment al gedownload en geïnstalleerd, maar mij heeft het nog niet geholpen.

Overigens heb ik op dezelfde PC (met Edirol FA-66) de Nova System met nieuwe firmware kunnen updaten. Ook heb ik presets van TC-electronics kunnen 'pompen' in mijn NS.
De laatste 2 handelingen geven mij toch het idee dat de hardware-keten zal kloppen.

Iemand hiero de NovaManager draaiend onder Windows heeft en een tip voor mij?
(Op het forum van TC en Yahoo Groups heb ik deze vragen ook gesteld.)

Als de mods vinden dat het in een ander sub-forum thuis hoort.......:soinnocent:

Tankman
8 januari 2012, 13:10
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen met de Nova System zijn dat hij zo gemakkelijk in te stellen is dat zo'n Novamanager niet nodig zou zijn. Wat heeft het voor toegevoegde waarde?

Jedeel
8 januari 2012, 13:54
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen met de Nova System zijn dat hij zo gemakkelijk in te stellen is dat zo'n Novamanager niet nodig zou zijn. Wat heeft het voor toegevoegde waarde?

Ik ben het met je eens dat je uiteraard altijd zonder kan.
Maar met deze manager heb je altijd alle schuifjes, knopjes in beeld, in tegenstelling tot het kleine display van de NS.
(Ik heb sowieso altijd de voorkeur voor een editor op de PC ongeacht de soort hardware..... maar ....that's me ;) )

Edit: Een voorbeeld screendump; http://www.soundquest.org/Windows/InstrumentGraphics/NovationNova/Program.png

LordRiffenstein
9 januari 2012, 09:11
Ik kan je weinig vertellen, bij mij doet hij het gewoon. Alles aangesloten, weet zelfs niet juist welke midi-to-usb ik heb en dan de JAR gestart en hij deed het...

Jedeel
9 januari 2012, 17:32
Ik kan je weinig vertellen, bij mij doet hij het gewoon. Alles aangesloten, weet zelfs niet juist welke midi-to-usb ik heb en dan de JAR gestart en hij deed het...

Door gewoon te dubbelklikken op de JAR?
Of open je hem met enig exe-file?

muziekschuur
9 januari 2012, 17:37
Als die WIN7 is. De exe rechtsklikken en dan kiezen openen als administrator. Dan doet ie het vast.

Jedeel
9 januari 2012, 18:59
Als die WIN7 is. De exe rechtsklikken en dan kiezen openen als administrator. Dan doet ie het vast.

Het is geen exe maar een jar-bestand.
Als ik op een W7-pc kies voor 'administrator' doet die het niet.
Op een XP-pc ook niet.

Jedeel
9 januari 2012, 21:42
Ben er inmiddels wel uitgekomen via deze site;
http://www.wikihow.com/Run-a-.Jar-Java-File

Daar geeft men uiteindelijk de tip om vanuit de 'commandprompt',
de volgende regel in te geven; > java -jar novamanager.jar

En dan start die wel goed op.

Iedereen bedankt voor het meedenken!