PDA

View Full Version : Bibi: Halo - Beyoncé



BibixMusic
8 januari 2012, 13:02
Ik heb geprobeerd om het veilige pad even te verlaten en wat te zingen waarbij ik mijn grenzen verleg.

Gitaartrack (gevonden op youtube) is overigens verlaagd, dus let niet op het zweverige effectje.


http://www.youtube.com/watch?v=tCsikKfqctw

LGK
8 januari 2012, 13:36
Wauw, geweldig! Echt super goed gedaan!!!
Had meegedaan met "the voice" !!
Van jou gaan we Sowieso nog veel horen!

Ga zo door! :rockon:

Grz

Ernest01
8 januari 2012, 13:51
Mooi gezongen. En inderdaad het veilige pad verlaten. Maar dat mag je vaker doen. Je wordt steeds beter. Bravo.

Het refrein - Halo - zing je op een 'klagerige/pijnlijke' manier. Is mij bij eerdere nummers ook opgevallen. Dat is jammer, want daardoor gaat de helderheid uit je stem.
Het stukje vanaf 3:17 laat een heel andere - heldere - stem horen.
Misschien eens een heel vrolijk nummer opnemen. (hoewel dit ook vrolijk hoort te zijn) Dan zal het verschil je misschien duidelijk worden.

-Martijn-
8 januari 2012, 18:53
Mooi!
Het enige verbeterpuntje wat ik kan bedenken is het fluisteren rond 0:38, maar wel erg goed gezongen verder. ;)

grayfink
8 januari 2012, 20:26
Meisje, wat kan je geweldig zingen. :)

TimoSomers
8 januari 2012, 20:30
Mooi weer!
Persoonlijk vind ik bijv. 1.14 naar 1.15 een beetje storend worden. Dit doet je wel vaker, Adele doet zoiets ook vaak en vind het zelf niet zo mooi. Het is wel weer karakteristiek dus misschien is het ook wel gewoon goed om het zo te houden.
Verder heel cool!

EDIT: Sommige stukjes zijn bijzonder mooi gezongen!!!!!!!!! Vanaf 1.43 = kippenvel

The Lo Lands
8 januari 2012, 21:24
Wij Nederlanders beoordelen (Engelstalige) muziek meestal op de vorm inplaats van de inhoud. Ik heb zojuist het orgineel beluisterd en de teksten ernaast gelegt en zover mijn inlevingsvermogen rijkt gaat dit lied over de positieve invloed 'halo' van haar partner, en ze brengt dus een ode aan hem.

"But I never really had a doubt. Standing in the light of your halo. I've got my angel now"

Hoewel ik het orgineel vreselijk vind en de tekst te zoet vind ik jouw versie (vorm) mooier maar afgaande op de inhoud (het verhaal) en hoe je het dan brengt klopt het niet imo. Ik vind het mooi gezongen maar ik zou het graag vrolijker en met meer positieve energie van je willen horen.

Misschien kun je hier wat mee? Ik zou best een alternatieve versie van je willen horen waarin dit thema meer naar voren komt :)

BibixMusic
9 januari 2012, 09:01
@ Lukas, grayfink, Martijn;

Thanks! Dat fluisteren heb ik bewust gedaan, want de toon zelf was zo laag dat het zelfs bij Beyoncé niet mooi klonk :D

@ Timo;

Dankje :) Is het een storende manier van uitspraak of een storende manier van zingen? Want als het met uitspraak te maken heeft, wil ik er wel wat aan doen.

@ Lo lands, Ernest;

Dit nummer heb ik gebruikt als oefening voor zangles. Daarvoor had ik even gekeken waar het over zou kunnen gaan enz. Zelf kwam ik eigenlijk ook meer op een vrolijk verhaal dan een triest verhaal. Het rare blijft alleen dat het naar mijn mening toch een beetje droevig klinkt. Wat wel lastig is, is dat ik die blije emotie zou moeten uiten met slechts een akoestische gitaar als begeleiding.

Overigens wordt er vaker gevraagd naar een vrolijker nummer... Heeft iemand misschien een voorstel? :)

Harald
9 januari 2012, 09:04
deze doen voor de meeting dan maar ?

En vrolijk nummer had ik ook al voorgesteld... Chuck E's in love


http://www.youtube.com/watch?v=lg1Ibt4xP7g

ietwat off topic, maar die drum break vlak voor 2'00'' Dat is gelijk zo herkenbaar Steve Gadd :)

Maar deze ga ik niet omlaag transponeren (omhoog ook liever niet) Dat intro wil je niet verkloten!

wiltin
9 januari 2012, 10:45
Wauw en wat goed dat je nu het veilige pad verlaten hebt en dat brengt jou weer een stukje hoger op de ladder. Ik hoop echt dat je het aandurft om door te gaan met het verkennen van verschillende muzieksteilen.
Ik hoop dat als je straks doorbreekt je eens een optreden organiseerd voor ons gitaarnetters. Aplause voor Bibi :cheerup::dance::rockon:

pimmetje
9 januari 2012, 11:54
Heel goed gezongen... echt petje af.
Alleen idd niet vrolijk.

Zoals je zelf al aangeeft, maakt slechts een akoestische gitaar 't ook niet makkelijker. Dat, met de wat klagerige zang, krijgt ook meer de standaard singer-songwriter-sfeer. Minder bijzonder dan 't zou kunnen zijn zeg maar.

Duhsjaak
9 januari 2012, 16:05
Hi
Geloof het of niet, ik was de eerste die luisterde. Waar zo'n teller alweer niet goed voor is.

En doorgaans ben ik enthousiast, want waar zijn fans anders voor? Maar voor deze track heb ik aanzienlijk meer moeite moeten doen.

Het is niet het zingen, dat gaat steeds beter. In dit tempo vraag je jezelf af.....

Ik heb al eerder gemeld dat mijn oom mij in 1963 naar de Serendipity Singers heeft laten luisteren.

Ik geloof erg in dat principe. Dat is niet alleen een geloof, het is een sterk vertrouwen dat nieuwe dingen alleen maar op die manier realiteit worden. Je kunt niet zo maar op zoek gaan naar iets nieuws. Je kunt hoogstens onbevangen en zo speels mogelijk met je materiaal omgaan. Pas dan ontstaan er situaties waarbij je plotseling ergens op stuit, dat voor jou aanleiding is om een nieuwe koers te varen, een nieuwe weg in te slaan.

Zo veel mogelijk controle hebben over je materiaal en je stem, staat creativiteit dus in de weg. Op Google zoeken is dus dus zoeken naar dingen die een ander al op het net heeft gezet. Ambachtelijk en niet creatief.

Controle houdt je uitvoering, je stem, je frasering binnen de lijntjes. De lijntjes van een ander. Wat kan het je schelen dat je van tijd tot tijd gierend uit de bocht gaat? Dat zijn risico's, maar die risico's brengen met zich mee, dat je dingen ontdekt, waarnaar je niet op zoek was.

Serendipity is precies dat: Het geeft je een antwoord op een vraag die je niet hebt geformuleerd.

Ik wist nog wel dat er iemand op is gepromoveerd. Als gevolg van een artikel van hem (Pek van Andel) staat het sinds 2010 in de Van Dale. Hij is er inj 2011 op gepromoveerd.

Juist die ongezochte vondsten maken ieder creatief proces tot een feest. Laat je het links liggen omdat het eng is? Anders is? Omdat je het niet kunt onderbouwen?

Of ben je blij met die rare vondsten en schat je ze op waarde? In liefde en kunst is serendipity van onschatbare waarde. Het leert ons nieuwsgierig te zijn en andere plekken of wegen niet uit de weg te gaan.

Dit is wat ik een beetje tegen dit liedje heb. En kennelijk sta ik daarin alleen. Ik vind het goed, maar je poging het beter te doen dan de vorige keer, maakt dat je een zekere spontaniëteit een beetje verwaarloost.

Samenvatting: Controle, doelgericht werken en zoeken houdt je binnen de regels van dingen die een ander al heeft bedacht. Een soort victoriaanse tijd binnen je muziek. Uit angst van wat anderen er misschien van vinden.
Durf tonen, spontaan werken en openstaan voor rare vondsten is een creatief in plaats van restrictief proces. Het zal je veel meer brengen in termen van ontwikkeling dan proberen het anderen naar de zin te maken.

Pablo Picasso zei (naar het schijnt) altijd: Ik zoek niet; ik vind.

Een speelse manier van ontwikkeling, da's wat ik je toewens.
Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
9 januari 2012, 19:57
@ wiltin;

Dankje, aardig van je! :) Doet me goed om te horen! :D

@ pimmetje;

Haha thanks! Ik ben blij dat je het zegt, want ik probeerde om dit toch wel bombastische nummer terug te brengen tot een akoestisch nummer wat bij mij past (dat was de opdracht van mijn zangdocent). Om als singer-songwriter iets vrolijks en groots te zingen is inderdaad niet makkelijk, mede door de begeleiding.

@ Gus;

Ik ben het niet echt met je eens.

Als ik het liedje nog terugluister dan hoor ik weer dingen die beter hadden gekund, maarja dat is altijd (ik heb geen autotune knopje hier...) en het kan altijd beter.

Dit liedje heb ik zelf uitgekozen voor een bepaalde oefening op zangles. Vond het best goed klinken dus zette ik het op youtube.
Leuk vind ik dat dit iets anders is, iets uitdagends waar ik geprobeerd heb het liedje te vertalen naar mijn idee.
Ook jij wilt dat ik meer risico neem maar eerder zei je dat ik voorzichtig moest zijn met wat ik op youtube zet omdat mensen me later dit weer nadragen.
Best verwarrend...

Het niet zo dat ik met dit liedje probeer om het beter te doen dan de vorige keer. Dit gaat te ver wat je zegt. Het was gewoon iets nieuws, anders en dat wilde ik laten horen.