PDA

View Full Version : Elle Alpha EP out now! 'Start This Game'



JeroenSchaaf
8 januari 2012, 11:50
He jongens & meiden! Ik wou jullie even op de hoogte brengen dat onze aller eerste Ep gisteren is uitgekomen. Je kan hem beluisteren op Band Camp! (http://ellealpha.bandcamp.com/album/start-this-game)
Check ook even onze website : http://www.ellealpha.nl
Nu nog even het officiële bericht :
---

Het is zover! Onze eerste EP 'Start This Game' is officieel uit! Vanaf vandaag kun je onze songs 'Careless', 'Fullspeed Towards The Sun' en de titeltrack 'Start This Game' downloaden op Bandcamp, iTunes, Spotify, Grooveshark, Cdbaby en vele andere download- en streamingsites.

We vieren onze EP release tijdens onze show op Eurosonic aanstaande vrijdag 13 januari om 21.45 uur in Buckshot Cafe. Wil jij daarbij zijn en kans maken op een gratis download van de complete EP? Kom dan vrijdagavond naar onze show in de Buckshot. Wij hebben 100 flyers met ieder een unieke persoonlijke downloadcode erop om weg te geven tijdens Eurosonic Noorderslag 2012. Deze show in de Buckshot is gratis (net als onze akoestische set tijdens de Silo Sessions op a.s. zaterdagmiddag), dus ook als je geen Eurosonickaartje hebt weten te bemachtigen, kun je er toch bij zijn!

We zien jullie vrijdag de dertiende!

---

http://www.youtube.com/watch?v=UmbBRwpgJVs&feature=plcp&context=C3df1e94UDOEgsToPDskJMLYhsYhRxx_epk3FRowER
http://www.ellealpha.nl/images/stories/Poster-Elle-Alpha-EP-Release.jpg

JeroenSchaaf
9 januari 2012, 09:00
Tof dat er al 30 mensen hebben gekeken in het topic! :D

Niemand op of aanmerkingen? ( ik weet het vroeg er niet om )

Henri H
9 januari 2012, 10:45
Hoi Jeroen,

Gefeliciteerd met jullie EP.

Qua op- en aanmerkingen: Ik ben d'r niet echt kapot van. 't Is zeker niet slecht, maar ik vind het een beetje saai.
Het klinkt een beetje als een slap aftreksel van Anouk, maar dat kan ook leuk zijn. :)

Laat je echter niet ontmoedigen door mij, en ga lekker door zou ik zeggen. :ok:

JeroenSchaaf
9 januari 2012, 13:27
Hoi Jeroen,

Gefeliciteerd met jullie EP.

Qua op- en aanmerkingen: Ik ben d'r niet echt kapot van. 't Is zeker niet slecht, maar ik vind het een beetje saai.
Het klinkt een beetje als een slap aftreksel van Anouk, maar dat kan ook leuk zijn. :)

Laat je echter niet ontmoedigen door mij, en ga lekker door zou ik zeggen. :ok:

He Henri!

Tof dat je reageert! Ik snap dat je het wat saai vind klinken, als we het nog een keer mochten doen, hadden we het anders aangepakt :) dure les maarja wel een goeie.

We gaan zeker lekker door! bedankt voor je reactie.

Henri H
9 januari 2012, 15:43
Inderdaad een dure les, maar wat zou je anders hebben gedaan?

jaywalker
9 januari 2012, 16:59
Klinkt allemaal erg goed, maar ik krijg er geen harde piemel van.
Maar dat is meer een smaak kwestie. Waarschijnlijk heb je een (erg) grote doelgroep die er wel harde tepels (of piemels) van krijgen

Duhsjaak
10 januari 2012, 03:59
Hi
"dure les"?
Is dit de-na-de-geboorte-blues?
Een deel van die twijfel is herkenbaar en toe te schrijven aan dingen waar je erg intensief mee bezig bent geweest. Kraamtranen, maar ook een gevoel van 'was dit het nou'? na een examen bijvoorbeeld.

Eigenlijk had ik mij voorgenomen niet meer te reageren op die achterlijk korte stukjes. Maar hier lijkt een uitzondering op zijn plaats.

Een saaie Anouk? Goddank. Anouk is pas echt saai met haar verontwaardigde getto ophaaltjes aan het eind van iedere zin. Is ze goed? Ja, ze is verdomd goed (maar ze is ook verdomd voorspelbaar). Is ze ook de maatstaf van alles dat vrouw is en zingt? Ik hoop toch echt van niet.

Had dit ooit de pretentie rioolrock te zijn? Of meer shoe gaze/alternative. Ik gok maar het laatste.

Ik vraag mij ook af of jullie zangeres de behoefte heeft om met heel haar getormenteerde/getroubleerde privé dingen voor het voetlicht te treden. Wat nog ontbreekt is Anouk's Laser blues. De blues die de pijn beschrijft van het weglaseren van de tattoo van Dox. Of loop ik alweer 3 vaders achter op de realiteit van de dame?

Van de 1'36" nemen jullie een goeie minuut om op stoom te komen. Dat had gezien de duur van het fragment wel anders gemogen.

Afgezien van biologische reacties (zitten jullie daarop echt te wachten?) vind het het stukje dat je hebt willen laten horen echt een uitstekend stuk werk.
Eigen bandgeluid zonder ego gedoe, waar vind je dat nog?

Bij Bibi's laatste post week mijn opvatting ook al af en misschien is dat hier wel weer het geval. Ik zou behoorlijk trots zijn op zo'n groeps effort. Dure les? Moet je je studiotijd maar effeicienter boeken/benutten. Ik vind het een lekker resultaat.

Misschien volgende keer iets minder braaf/laten imponeren door het gegeven dat je aan het opnemen bent en je hebt een topper in handen.

Ik zou deze les opvatten als een aanmoediging om toch vooral op de ingeslagen weg verder te gaan.
Vriendelijke groet, Gus

JeroenSchaaf
10 januari 2012, 08:47
Inderdaad een dure les, maar wat zou je anders hebben gedaan?
Iets vrijer zijn geweest in het recorden, Het is allemaal vrij braaf :) Volgende keer mag er een iets vuiger randje aanzitten.


Klinkt allemaal erg goed, maar ik krijg er geen harde piemel van.
Maar dat is meer een smaak kwestie. Waarschijnlijk heb je een (erg) grote doelgroep die er wel harde tepels (of piemels) van krijgen

Hahah tot nu toe is de doelgroep enthousiast! Heb alleen nog niks gehoord van harde tepels en piemels.


Hi
"dure les"?
Is dit de-na-de-geboorte-blues?
Een deel van die twijfel is herkenbaar en toe te schrijven aan dingen waar je erg intensief mee bezig bent geweest. Kraamtranen, maar ook een gevoel van 'was dit het nou'? na een examen bijvoorbeeld.

Eigenlijk had ik mij voorgenomen niet meer te reageren op die achterlijk korte stukjes. Maar hier lijkt een uitzondering op zijn plaats.

Een saaie Anouk? Goddank. Anouk is pas echt saai met haar verontwaardigde getto ophaaltjes aan het eind van iedere zin. Is ze goed? Ja, ze is verdomd goed (maar ze is ook verdomd voorspelbaar). Is ze ook de maatstaf van alles dat vrouw is en zingt? Ik hoop toch echt van niet.

Had dit ooit de pretentie rioolrock te zijn? Of meer shoe gaze/alternative. Ik gok maar het laatste.

Ik vraag mij ook af of jullie zangeres de behoefte heeft om met heel haar getormenteerde/getroubleerde privé dingen voor het voetlicht te treden. Wat nog ontbreekt is Anouk's Laser blues. De blues die de pijn beschrijft van het weglaseren van de tattoo van Dox. Of loop ik alweer 3 vaders achter op de realiteit van de dame?

Van de 1'36" nemen jullie een goeie minuut om op stoom te komen. Dat had gezien de duur van het fragment wel anders gemogen.

Afgezien van biologische reacties (zitten jullie daarop echt te wachten?) vind het het stukje dat je hebt willen laten horen echt een uitstekend stuk werk.
Eigen bandgeluid zonder ego gedoe, waar vind je dat nog?

Bij Bibi's laatste post week mijn opvatting ook al af en misschien is dat hier wel weer het geval. Ik zou behoorlijk trots zijn op zo'n groeps effort. Dure les? Moet je je studiotijd maar effeicienter boeken/benutten. Ik vind het een lekker resultaat.

Misschien volgende keer iets minder braaf/laten imponeren door het gegeven dat je aan het opnemen bent en je hebt een topper in handen.

Ik zou deze les opvatten als een aanmoediging om toch vooral op de ingeslagen weg verder te gaan.
Vriendelijke groet, Gus

He Gus,

Dankjewel voor je pleidooi :)

''Ik zou deze les opvatten als een aanmoediging om toch vooral op de ingeslagen weg verder te gaan.''

Dat doen we zeker! En dat komt ook goed! Optredens blijven binnen stromen :) Dankjewel !:crazyhappy:

Mochten jullie in de buurt zijn :

13-01-2012 Radio-optreden LIVE @ OOG Radio, Groningen [18.30-19.00u.]
13-01-2012 Eurosonic Noorderslag [Grunnsonic] @ De Buckshot, Groningen [21.45-22.30u.]
14-01-2012 Silo Sessions @ Graansilo, Groningen [13.30-13.50u.]
15-01-2012 Radio-optreden LIVE @ Dollard Radio [18.00-19.00u.]
24-02-2012 Voorronde POPGroningen Talent Award 2012 @ Cafe de Deurre, Stadskanaal

The Lo Lands
10 januari 2012, 10:38
De fans zijn er al en de promotiemachine draait op volle touren :)

Mooie productie en aardige nummers. Het klinkt allemaal vrij veilig en binnen de kaders maar daar zijn jullie je van bewust dus het kan alleen nog maar beter worden.

Veel succes met de optredens en het album!

Duhsjaak
10 januari 2012, 14:17
Hi
Leuk dat het zo goed loopt. Een beter bewijs van dat jullie op de goede weg zijn is denkelijk niet te krijgen.

Voor het eerst dat ik het jammer vind dat ik op de Winter Wonder Meeting mijn opwachting wil maken, want om nou alsmaar naar Groningen (hoe fijn ook) op en neer te kachelen is teveel van het goeie.

Ik hoop echt dat je iets post van radio- of Noorderslag. Kunnen we allemaal mee genieten. Ja....., het staat er echt!

Ik heb nog de nodige ouwe Noorderslag CD's en believe me, jullie staan daar geweldig goed tussen.

Laat ze een poepie ruiken!!!
Vriendelijke groet, Gus

Henri H
10 januari 2012, 22:28
Iets vrijer zijn geweest in het recorden, Het is allemaal vrij braaf :) Volgende keer mag er een iets vuiger randje aanzitten. ...Precies mijn idee! Als het wat "ruiger" en "losser" zou zijn opgenomen/gespeeld, zou het al een stuk beter zijn denk ik.

Edit: Wellicht dat het dan ook live veel beter klinkt.

Mocht er ooit een optreden bij/in de Koekstad komen.... wie weet. ;)

JeroenSchaaf
11 januari 2012, 09:25
Toch jongens!

Toevallig vanmorgen dit stukje in de mail gekregen... helaas niet een nummer van de cd :)


http://www.youtube.com/watch?v=RDo4a53sVNI

JeroenSchaaf
12 januari 2012, 20:30
Zo helemaal klaar voor morgen!

http://img267.imageshack.us/img267/9054/img4562s.jpg

Duhsjaak
12 januari 2012, 20:34
Hi
De dame zingt bij een prima band. Ze zou eens een paar sessies bij een goede zangcoach moeten proberen te boeken. Ze heeft de potentie van een Alyson Moyet, zo'n typisch Engels fenomeen die je heel simpel de veters uit je schoen zong. Kwestie van lef. Lef is more. En adem ook vooral. Maar zingen is 70% lef.

Verder lekker doorstomen! Ik heb m nog maar weer s opgezet.
Vriendelijke groet, Gus

JeroenSchaaf
12 januari 2012, 20:44
Hi
De dame zingt bij een prima band. Ze zou eens een paar sessies bij een goede zangcoach moeten proberen te boeken. Ze heeft de potentie van een Alyson Moyet, zo'n typisch Engels fenomeen die je heel simpel de veters uit je schoen zong. Kwestie van lef. Lef is more. En adem ook vooral. Maar zingen is 70% lef.

Verder lekker doorstomen! Ik heb m nog maar weer s opgezet.
Vriendelijke groet, Gus

Zangles/ Zangcoach zijn we mee bezig :) thanks voor de tip! Ik ga die Alyson Moyet eens opzoeken! Thanks Gus!

Heb echt zin in morgen! Wie in de buurt is Cafe Buckshot 21:45 ! zie je daar!

JeroenSchaaf
14 januari 2012, 10:54
Zo dat was me een avond! Ging te gek! Volle bak en veel respons. Audio Adam na ons rockte ook hard.

Laat op bed gekomen, en weer vroeg eruit!

Nu op naar de Oude Graan Silo 13:30 doen wij daar een akoestische set. Zie jullie daar! :)

JeroenSchaaf
15 januari 2012, 11:48
Filmpje van ons acoustische optreden van gisteren.


http://www.youtube.com/watch?v=0-RRQL7TcLM&context=C3f0531fADOEgsToPDskLYhcL_PKTF9_XvVbA_4afe


Straks weer een radio optreden :) lekker druk weekend.

Duhsjaak
15 januari 2012, 12:16
Zo helemaal klaar voor morgen!

http://img267.imageshack.us/img267/9054/img4562s.jpg

Hi
Nu pas valt die foto op!
Beetje kinky?

Lekker optreden!
Die video! Heerlijk naar gluisterd. Hoor jullie toch liever met iets meer elektriciteit, maar k zal het voorlopig hiermee mnoeten doen hè?

En voor straks hals & beinbruch/break a leg/toitoitoi en veel plezier!
Vriendelijek groet, Gus

Babelouba
16 januari 2012, 19:47
Ik heb het nu een keer of 5 geluisterd, en ik ben zeer gevoelig voor lekkere 2e stemmetjes! Ze klinken echt lekker bij elkaar!
Ik denk dat het voor de meeste mensen vanaf 0:47 interessant wordt.

Die gitarist zit er ook lekker doorheen met zijn Blof-caster :P

Het klinkt inderdaad redelijk braaf, maar wel gewoon goed. Wat dat betreft is er niets mis mee. Of je er van houdt? Dat is je eigen keus, maar ik vindt het wel interessant!

Verder zitten er een aantal schoonheidsfoutjes in de opname, maar ik zou het zelf zeker niet beter kunnen! Gewoon netjes dus!

Edit: Zit nu de rest te luisteren op de site, klinkt lekker!
Careless blijft wel echt de topper van de 3!

Ps: Ik zou jullie zangeres eens een nummer van Joss Stone willen horen zingen, in haar stem zitten soms wel wat Joss Stone dingetjes, mooi!

JeroenSchaaf
18 januari 2012, 08:05
Ik heb het nu een keer of 5 geluisterd, en ik ben zeer gevoelig voor lekkere 2e stemmetjes! Ze klinken echt lekker bij elkaar!
Ik denk dat het voor de meeste mensen vanaf 0:47 interessant wordt.

Die gitarist zit er ook lekker doorheen met zijn Blof-caster :P

Het klinkt inderdaad redelijk braaf, maar wel gewoon goed. Wat dat betreft is er niets mis mee. Of je er van houdt? Dat is je eigen keus, maar ik vindt het wel interessant!

Verder zitten er een aantal schoonheidsfoutjes in de opname, maar ik zou het zelf zeker niet beter kunnen! Gewoon netjes dus!

Edit: Zit nu de rest te luisteren op de site, klinkt lekker!
Careless blijft wel echt de topper van de 3!

Ps: Ik zou jullie zangeres eens een nummer van Joss Stone willen horen zingen, in haar stem zitten soms wel wat Joss Stone dingetjes, mooi!


He bedankt Babelouba voor het luisteren :)

Welk nummer heb je als eerst geluisterd? en wat bedoel je met die Blof caster? :)

Careless blijft ook 1 van mijn favorieten!

Mochten jullie in de buurt zijn 12 Feb staan wij in de voorronde van het Rode Oortjes festival In het platform, Groningen.

Babelouba
18 januari 2012, 17:27
He bedankt Babelouba voor het luisteren :)

Welk nummer heb je als eerst geluisterd? en wat bedoel je met die Blof caster? :)

Careless blijft ook 1 van mijn favorieten!

Mochten jullie in de buurt zijn 12 Feb staan wij in de voorronde van het Rode Oortjes festival In het platform, Groningen.

In Careless doen die 2 gitaarnootjes me qua sound denken aan Blof, de welbekende zeelandse band.

Groningen is me toch iets te ver weg... Kilometertje of 250 te ver :dontgeti:

Veel succes!