PDA

View Full Version : Audacity



Sjors1994
7 januari 2012, 23:28
Goede avond,

Ik nam altijd mijn opnames op met Audacity, dat werkte prima.
Heb een microfoon voor mijn versterker hangen en die gaat dan via een interface(Line6 UX1) naar mijn pc.

Nou is een tijdje geleden mijn pc kapot gegaan, en wil ik voortaan op gaan nemen met mijn laptop.
Dus ik afgelopen week alles geïnstalleerd, microfoon aangesloten, wil ik op gaan nemen.. Geen geluid.
Ik andere instellingen geprobeerd, wel geluid, maar dan van de microfoon van mijn laptop. kut geluid dus.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen aangezien ik hier niet zo veel verstand van heb?
Is mijn laptop misschien niet goed genoeg hiervoor?

Of weet iemand misschien andere (gratis) recording software?

Alvast bedankt

beruk
7 januari 2012, 23:48
Ik werk hier mee:
http://www.sonomawireworks.com/T4/

Voor een noob als ik goed te begrijpen. Met andere software veel gedoe met de herkenning van mijn Stealthplug. Riffworks herkende het gelijk, met nederlandse gebruiksaanwijzing. Riffworks is een tijdje aan Line 6 gekoppeld geweest, wellicht heb je hier een winnaar mee.
Gewoon maar es proberen, toch?

Sjors1994
8 januari 2012, 00:29
Ik heb dat programma toen inderdaad bij line6 gekregen.
Het nadeel toen vond ik, dat je maar een aantal sporen(ik geloof 4 of 5) op kon nemen.
Ik heb het programma net weer geïnstalleerd. het is inmiddels een verouderde versie en ik kan een gratis update downloaden, misschien kan ik in de nieuwe versie wel mee sporen opnemen.

In ieder geval bedankt!

beruk
8 januari 2012, 00:48
Ik heb dat programma toen inderdaad bij line6 gekregen.
Het nadeel toen vond ik, dat je maar een aantal sporen(ik geloof 4 of 5) op kon nemen.

Voor meer sporen moet je betalen inderdaad, maar wellicht draait je laptop hier wel mee, graag gedaan.

Sjors1994
9 januari 2012, 16:46
Helaas krijg ik riffworks niet aan de praat, ook niet met de update.
Nou zat ik te denken om de Boss BR800 te kopen.
Het kost even wat geld maar dan zit je niet meer vast aan trial versies en software die niet werkt.
Voor zo ver ik het kan beoordelen lijkt het me een makkelijk ding voor kwalitatief redelijk goede opnames.

B~Rock
9 januari 2012, 17:32
Zit het 'm niet in de toewijzing van de kanalen uit je interface naar de kanalen in Audacity? Ik werk zelf met cubase, waarin je eerst de link kunt leggen tussen een audio (input) en een daadwerkelijke ingang op je interface. Vervolgens kun je als input voor een audiospoor de eerder genoemde audioinput kiezen.

Ik kan me voorstellen dat als je Audacity opnieuw hebt geinstalleerd op je laptop, je deze koppelingen opnieuw moet instellen.

Sjors1994
9 januari 2012, 18:51
Ik kan bij de microfoon instellingen van audacity kiezen tussen Microsoft-Soundtoewijzing en Digital audio interface line6 Ux1.
Ik heb dus ux1 geselecteerd omdat daar m'n microfoon ingaat.
verder zijn alle instellingen hetzelfde als dat het op m'n computer was.
Volgens mij zou het dan moeten werken, maar helaas

Ernest01
9 januari 2012, 19:02
Ook eens kijken bij de Window-instellingen voor geluid.
"Spraak, geluid en geluidsapparaten" in het configuratiescherm via "Mijn Computer".... onder de tab "Audio"
Mogelijk dat je daar ook iets moet aanpassen.

(of rechtsklikken op het luidspreker icon en dan "Eigenschappen van audio aanpassen" kiezen. Is sneller.....)

Sjors1994
9 januari 2012, 22:33
Ik heb inmiddels alles gecheckt en alles lijkt te kloppen,
Maar helaas nog geen resultaat.
Ik denk dan toch dat ik in de Boss br800(of iets dat er op lijkt) een goede investering doe.